Gezondheid alle pijlers

steridil 30

09-09-2009 13:30 11 berichten
was vanmorgen bij huisarts omdat ik een andere pil wou dan de Diane 35.

heb de microgynon gekregen. bij de apotheek kreeg ik de steridil wat hetzelfde is als de mycrogynon. (zag al een andere topic over maar dat ging meer over acne)

alleen nu lees ik op internet veel slechte ervaringen met de steridil.

de samenstelling van deze pillen is ongeveer hetzelfde dus het zal wel meevallen, maar iemand slechte ervaring of no worries??
Alle reacties Link kopieren
Ik slik stederil 30.

In principe doet ie prima waarvoor hij bestemd is

Waar ik wel last van heb is dat een week voordat mijn stopweek ingaat tot het moment ik moet menstrueren ik een soort van PMS heb. Enorm kort lontje en nogal kort van stuk

Maar of dat echt door dat merk komt? Dat weet ik niet zeker, kan ook gewoon ikke zijn
Wie wind zaait zal storm oogsten
Gebruik die ook en heb nooit klachten gehad.

Enne, pms had ik ook toen ik een hele tijd gestopt was me de pil. Ben juist blij dat ik er weer mee gebonnen ben want mijn menstruatie is veel korter en minder heftig.
Perfectionisme is niet perfect...
ik ook ben overgestapt omdat mn vorige pil (ook mycrogynon 30) niet meer vergoed werd. T gekke is trouwens dat ik mycrogynon kreeg omdat mn bloeddruk een tikje hoog is en mn zusje een andere pil omdat ze een lage bloeddruk heeft en dat we sinds dat wisselen van pil door de verzekering ineens allebei dezelfde krijgen. Terwijl het allebei 'dezelfde pil, ander doosje' zou moeten zijn. Maargoed, op internet lees je veel klachten. Ik moet zeggen dat ik sinds deze pil meer zin in seks heb gekregen (opzich positief) maar dat ik wel 3 kg ben aangekomen. (net als mn zusje trouwens) Kan natuurlijk ook door wat anders zijn maar ik denk t zelf eigenlijk van niet.

Hier voor&nadelen dus.
dit bevat Microgynon 30

Tablet, omhuld. Strip met 21 tabletten bevattende ethinylestradiol 30 microg, levonorgestrel 150 microg per tablet

en stederil 30

Tablet, omhuld. Strip met 21 tabletten bevattende ethinylestradiol 30 microg, levonorgestrel 150 microg per tablet

Zoals jullie zien zijn beide werkzame stoffen gelijk en daarom mag een verzekering 1 middel aanwijzen wat vergoed wordt.
Ik gebruik ook stederil 30 en vind het een prima pil.
Dan moet ik eens even naar HA toe.

Als deze twee pillen het zelfde zijn dan wil ik toch automatisch degene die vergoed word toch????

Ik heb nu de microgynon 30 maar dan wil ik toch de andere.
nou dan zullen ze op andere fora wel overdrijven, want over de Diane staat op andere sites veel negatiefs terwijl ik die ook

altijd prima vond.

ik ga gewoon slikken en t zal wel meevallen allemaal.

thanks
quote:BIRMANICA schreef op 09 september 2009 @ 14:37:

Dan moet ik eens even naar HA toe.

Als deze twee pillen het zelfde zijn dan wil ik toch automatisch degene die vergoed word toch????

Ik heb nu de microgynon 30 maar dan wil ik toch de andere.Hoe bedoel je dit, moet je nu betalen in de apotheek?
Nee nu je het zegt:ik zit verkeerd.

De vorige was zo en deze idd niet.

Van je eigen bijdrage moet het toch sowieso af.

Foutje in de regie hier. Oeps.
Ik had altijd Microgynon, en nu Stederil..

Het verschil zit hem idd niet in de werkzame stoffen, maar wel in de hulpstoffen! Heel veel mensen vergeten dat je daar ook op kan reageren...

In het algemeen van het wel mee, maar ik heb nog een andere pil (hele lange naam, geen zin om het op te zoeken) gehad met dezelfde werkzame stoffen, maar ik kon toen geen seks meer hebben zonder glijmiddel want alles bleef kurkdroog... dit bleek door zo'n hulpstof te komen!

Dus er zijn wel degelijk verschillen, maar over het algemeen merkt men er niet zoveel van!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven