Gezondheid alle pijlers

Stoppen met de pil?

14-03-2011 17:42 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het idee dat ik hormonen slik gaat me met de dag tegenstaan. Ik slik morgen de laatste pil van m'n strip, kan ik daarna gewoon stoppen een tijd en kijken hoe ik me er door voel? Ik slik de pil al vanaf mijn 16/17e ongeveer en ben nu 21. En heb nu geen vriend, zodra ik die wel krijg dan zijn er altijd andere oplossingen..

Heeft iemand ervaring hiermee?
Gewoon de pil niet meer nemen en zien wat er gebeurt. Het is geen rocket science

Het kan zijn dat je iets meer last hebt van je menstruatie, of dat deze wat onregelmatiger is. Maar veel meer dan dat kan er niet gebeuren.
Ben net 2 weken gestopt, voelt goed! Opgeruimder.
zo simpel is het dus? Ok ben wel benieuwd naar ervaringen of ze zich er beter door voelen of juist niet enz..
BIj mij maakte het helemaal niks uit.
Zo'n topic is er al, moet je even zoeken.
quote:SeptemberGirl schreef op 14 maart 2011 @ 17:45:

Zo'n topic is er al, moet je even zoeken.ok, dankjewel dan ga ik de zoekmachine even raadplegen!
Ik ben een paar jaar geleden gestopt met de pil. Het bevalt mij echt super goed.

Mijn buikpijn is wel erger geworden en ik vind het wel onhandig dat ik mijn menstruatie niet meer kan uitstellen of overslaan als het een keer slecht uitkomt.

Maar dat weegt niet op tegen hoe ik mij voel. Ik ben, sinds ik gestopt ben met de pil, echt (ja, jeukwoord) emotioneel in balans.
Steeds meer van mijn vriendinnen stoppen met de pil, precies om de reden die jij noemt: geen hormonen meer in je lichaam! Ik zag zelfs laatst een reclame, op een groot billboard (weet niet meer waar): Slik jij nog steeds de pil?! Alsof het zwaar achterhaald was haha! Maar helemaal niet zo'n gek idee dus, stop er lekker mee! (Maar vrij veilig )
quote:sainttropez schreef op 14 maart 2011 @ 17:45:

zo simpel is het dus? Ok ben wel benieuwd naar ervaringen of ze zich er beter door voelen of juist niet enz..

Het idee stond me ook tegen, dus ik ben 2 jaar geleden ook gestopt. Heb zo'n 14 jaar de pil geslikt vanwege hevige buikpijn tijdens menstruatie toen. Maar tegenwoordig heb ik alleen maar heel af en toe een beetje buikpijn. Ik ben ook veel minder gaan vloeien overigens (vroeger zo'n 6 dagen, nu zo'n 2 dagen) en ik houd minder vocht vast.

Dus al met al helemaal tevreden.
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
Ik ben ook net gestopt met de pil. Zo'n beetje 12 jaar gebruikt, en begon me tegen te staan.

Over een tijdje willen we ook met kinderen beginnen, dus mooi de gelegenheid om de cyclus op gang te krijgen. Vind het nog wel spannend, want was heel onregelmatig voordat ik begin met de pil, wat kan duiden op eventuele problemen. Maar ik was toen nog niet zo lang ongesteld, en dan kan het daardoor onregelmatiger zijn geweest.

Hoop dat ik me wat meer in balans ga voelen. Nadeel is wel dat het niet meer uitgesteld kan worden voor vakanties en dergelijke.
Eccoci qua, a guardare le nuvole su un tappeto di fragole
Ik ben ooit 'n keer bijna 'n jaar gestopt (wilde kijken of ik dan makkelijker kon afvallen) en voelde me veel slechter. De hormonen uit de pil houden mijn eigen hormoonbalans volgens mij 'n beetje onder controle. En dan nog de ongesteldheidsellende die je er bij krijgt. Ik vond 't geen doen en ben weer terug aan de pil gegaan. Door de asociale vreetbuien die ik zonder pil kreeg in de weken van m'n ongesteldheid had 't voor de lijn totaal geen effect.
ik ben ook net gestopt, eerste keer was ik precies als anders ongesteld en daarna 2 weken te laat, dus nog even kijken hoe mijn cyclus word...

en inderdaad emotioneel ben ik ook stabiler geworden, daar probeerde ik het voor...

verder zijn mn borsten ook gekrompen en kom ik op mn buik aan ipv overal in proporties..

heb nu geen vriend, maar mocht dit wel gebeuren ga ik als het even mee zit niet aan de pil meer, wat is jullie oplossing hiervoor dan?
Ben al een paar jaar gestopt en ben eindelijk van de dagelijkse hoofdpijn en migraine af. Ook ben ik een paar kilo kwijtgeraakt. De menstruatie is een stuk heftiger, maar wel regelmatig. Had in het begin wel een pukkelexplosie, maar dat is nu onder controle. Ik voel me veel prettiger, had het idee dat mijn gevoelens door de pil erg afgevlakt waren.
Ik ben nu drie weken gestopt dus nog niet ongesteld geweest, maar ik voel me echt veel fijner in m'n vel. Ik had het idee dat ik het leven wat somberder zag met pil. Dit is bevestigd door mijn vriend, die ziet echt verschil. Ik heb geen pukkels gekregen, maar m'n haar is wel droger geworden. Ik heb meer energie (al kan dat ook door de komst van de lente komen).
Als ik ook een paar kilo zou kwijtraken zou dat wel fijn zijn natuurlijk haha

Maar ok, veelal positive ervaringen dus:)
dubbel:)
anoniem_117211 wijzigde dit bericht op 14-03-2011 18:53
Reden: dubbel..
% gewijzigd
Ik vind het moeilijk te zeggen wat er veranderd is sinds ik gestopt ben, en ik heb nu 6 weken een spiraaltje. Maar ik had toen ik stopte inderdaad een uitbarsting van puistjes.. en ik huil veel sneller volgens mij.

Maar ik heb wel weer zin in seks!
---

Maar ok, ik ga het gewoon proberen. Ik kan daarna altijd besluiten om of weer te starten of over te stappen op een koperspiraal..
Zo mijn lichaam is inde war:S Heb m'n laatste pil nog niet eens geslikt en ben al ongesteld..

Vreemd, misschien komt dat doordat ik gestart ben met afvallen?
Ik ben sinds een jaar gestopt en was gestopt na de laatste pil van de strip. Wilde die rotzooi idd ook niet meer in mijn lijf

Heeft wel een tijdje geduurd voordat mijn cyclus normaal werd ..het kan best ff een tijdje duren voordat je weer ongesteld bent ;)
quote:ninon schreef op 14 maart 2011 @ 18:29:

Had in het begin wel een pukkelexplosie, maar dat is nu onder controle. Hoe lang duurde het ongeveer voordat dat weer onder controle was?
Ik ben VOOR het stoppen met de pil! Ik heb hem 12 jaar gebruikt, en als gevolg daarvan, is nu meer dan de helft van mn lever , tumoren! Leveradenomen, door gebruik van de pil. als ik jou was, en de keuze kon maken, was ik noooit maar dan ook echt noooit aan de pil begonnen, het is echt rotzooi, en kan je giga ziek maken ! Dat is mijn ervaring. blijf levenslang onder controle, nu zijn ze nog goedaardig, maar kunnen omslaan naar kwaadaardig, gister terug gekomen uit het ziekenhuis (na 4 dagen opname) omdat er een tumor was geknapt.

Dus de pil is geen kleinigheidje..

Heb nu de T-Safe spiraal, koperspiraal die 10 jaar mee gaat.

gr ramona
Wat vervelend voor je Ramona!

Maar je weet zelf ook dat dit een hele zeldzame bijwerking van de pil is. Om daarom de pil als troep te bestempelen is niet ok.
hallo plops.. het is idd een zeldzame bijwerking, maar t komt vaker voor dan je denkt. maar t is wel degelijk een bijwerking, en de pil is in mijn ogen troep, al die hormonen, kunnen nooit gezond zijn.

iedereen moet zijn eigen keuzes maken, maar zeldzame bijwerkingen word bijna geen rekening mee gehouden, maar t kan je wel degelijk overkomen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven