Gezondheid alle pijlers

Stoppen met de pil?

14-03-2011 17:42 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het idee dat ik hormonen slik gaat me met de dag tegenstaan. Ik slik morgen de laatste pil van m'n strip, kan ik daarna gewoon stoppen een tijd en kijken hoe ik me er door voel? Ik slik de pil al vanaf mijn 16/17e ongeveer en ben nu 21. En heb nu geen vriend, zodra ik die wel krijg dan zijn er altijd andere oplossingen..

Heeft iemand ervaring hiermee?
@weelassi, iets van drie maanden, maar alleen als Ik ongesteld was.
quote:Tenequa schreef op 15 maart 2011 @ 22:11:

hallo plops.. het is idd een zeldzame bijwerking, maar t komt vaker voor dan je denkt. maar t is wel degelijk een bijwerking, en de pil is in mijn ogen troep, al die hormonen, kunnen nooit gezond zijn.

iedereen moet zijn eigen keuzes maken, maar zeldzame bijwerkingen word bijna geen rekening mee gehouden, maar t kan je wel degelijk overkomen..

Hoe vaak komt het voor dan, in cijfers?

Tuurlijk kan het je wel degelijk overkomen. Maar je weegt de risico's tegen elkaar af. Ga jij ook niet meer naar buiten omdat je mogelijk onder een bus kan komen? Ik neem aan van niet...... Als je elk miniem risico moet vermijden heb je geen leven meer.
Leveradenomen

Een leveradenoom is zeldzaam en komt over het algemeen bij vrouwen voor. Hoe een leverceladenoom precies ontstaat is vooralsnog onduidelijk, maar een sterke relatie met hormoongebruik is wel aangetoond. Bij vrouwen die de pil niet gebruiken wordt jaarlijks bij 1 op de miljoen een leverceladenoom gevonden. Bij vrouwen die de pil voor langere tijd gebruikt hebben neemt dit risico met 30 tot 40 keer toe.

Verder is er een duidelijke relatie tussen het gebruik van anti-conceptiva (‘de pil’) en de groei en complicaties van de tumor. Daarom wordt geadviseerd om het gebruik van ‘de pil’ te staken.

leverpatiënten
ben nu bijna 2 maand gestopt,gebruik al vanaf m'n 15e de pil,nu 29 dus vond 't wel ff mooi geweest! Merk niet heel veel verschil,alleen zijn m'n tietjes kleiner geworden en heb ik een explosie van pukkels! Lijkt wel 2e pubertijd,hahaha! Wat ik ook wel herken is het 'opgeruimde' gevoel,voel me wat vrijer in m'n hoofd enzo. Wat irritant is is 't gebruik van condooms..tja..is ff nie anders. Wil 't nog een maandje volhouden zo en dan ga ik denk ik tóch weer aan de pil. Wel een lichtere dan wat ik had,ik had de microgynon30 en ga strax de 20 gebruiken. Ervaringen?
hoi gewoonmezelf.

Dat kan idd 1 van de dingen zijn die minder zijn, de pukkels haha.. heb ik gelukkig (nog) geen last van. maar wat niet is kan nog komen

Ja condooms zijn ook niet alles... niet echt fijn, en kans op scheuren en knappen enzow. Als jij je prettig voelt bij de pil, dan kun je dat altijd eens overleggen met je huisarts, dat je naar een minder zware wilt.

gr Ramona

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven