Gezondheid alle pijlers

Stoppen met pil door antibioticagebruik 2 jaar

14-10-2012 10:39 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn milt is afgelopen woensdag verwijderd. Nu krijg ik 2 jaar antibiotica voorgeschreven om grootste risico's op ( dodelijke ) infecties in de eerste jaren kleiner te maken. En aangezien antibiotica de darmflora beinvloed en ( dus ) ook de betrouwbaarheid van de pil is het niet verstandig het er deze 2 jaar op te wagen dit door te zetten. Althans niet voor mij als single jonge meid van 23jaar. Dus binnenkort naar de huisarts voor alternatieven maar nu vraag ik jullie dus om jullie ervaringen anders dan de pil. De nuvaring heb ik in het verleden al gebruikt. Reageer ik prima op maar ga ik neit heel graag naar terug.

Alvast bedankt!
Nuvaring en hormonenspiraaltje zitten toch ook hormonen in, net als in de pil? Worden die dan niet beïnvloed door antibiotica?

Dan hou je namelijk alleen de koperspiraal over.
Uit onderzoek is gebleken dat AB geen invloed heeft op de pil. Alleen overgeven en diaree binnen 4 uur na innamen maakt de pil onveilig.
Wat koettie zegt. Zolang je geen diarree hebt of moet overgeven (binnen 4 uur na inname) is de pil gewoon veilig.
Mijn topic is dubbel idd ivetje ik wil deze verwijderen.. sorry jongens ik heb er nog een blijkbaar haha hoe doe ik dit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven