Gezondheid alle pijlers

stoppen met pil wanneer beginnen met andere anticonceptie

10-05-2010 16:03 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje, ik ga stoppen met de pil deze maand en wil even condooms gaan gebruiken wanneer begin je daar mee als je sex hebt? in de stopweek of er al voor? iemand ervaring?

Thanks!
Dat staat toch in de bijsluiter?
je moet op de dag dat je ongesteld moet worden weer beginnen met de pil. Dan hoeven condooms ook niet! Wel zo handig, succes!
In de stopweek ben je nog beschermd. Vanaf het moment dat je weer een nieuwe strip zou aanbreken (dus vanaf de eerste slikdag van je fictieve nieuwe strip) moet je condooms gebruiken als je niet zwanger wil worden.
Ik zou al eerder weer beginnen. Want stel dat je 2 dagen ervoor sex hebt dan kan het zijn dat zijn 'zaadjes' nog in leven zijn en dat je daar zwanger van wordt.

Als je het op safe wil spelen. Zou ik 1 week voordat je daadwerkelijk stopt al een condoom gebruiken!
Volgens mij staat alleen in de bijsluiter wanneer je moet beginnen met de pil, ik zal nog eens nalezen wie weet staat het er wel in. En wat Kattenkop zegt dat denk ik ook, nu al beginnen met condoom (2e week van de strip). Ik ben al 38 dus zooo vruchtbaar zal ik wel niet meer zijn, maar zwanger worden wil ik ook weer niet.
Waarom niet gewoon gelijk beginnen met condooms? Of zeg ik nou iets stoms
Officieel ben je inderdaad de eerste week na het stoppen met de pil nog beschermd, maar sperma kan tot wel 72 uur overleven in de baarmoeder, dus helemaal safe is het niet.

Overigens zijn condooms een goede manier om soa's te voorkomen, maar niet zo goed om een zwangerschap te voorkomen. (Google maar eens op pearl index). Als condooms helemaal volgens de regels worden gebruikt, raken ieder jaar toch zo'n 1 op de 20 vrouwen zwanger (die dus geen andere vorm van anticonceptie gebruiken). En aangezien niet iedereen die dingen goed gebruikt, kun je wel nagaan hoeveel er echt zwanger raken...

Als je geen andere optie hebt, zou ik beginnen met condoomgebruik op het moment dat je je laatste pil hebt ingenomen!
Ja ik heb er een nachtje over geslapen, misschien moet ik toch voor andere anticonceptie gaan inderdaad, heeft iemand ervaring met nuvaring ivm hormonen enzo, voel je dan beter? de reden dat ik wil stoppen met de pil is de moodswings. Maarja zwanger worden wil ik ook niet, condoom is inderdaad niet veilig genoeg...ik heb een vaste partner daar niet van.
Je kunt de nuvaring natuurlijk altijd proberen. Soms is een andere pil de oplossing, maar ik denk dat je dat al geprobeerd hebt? Denk maar: niet geschoten is altijd mis.
Beetje late reactie!!

Toevallig ben ik net een week gestopt met de Nuvaring en ik begin er ook niet meer aan, wij zijn meteen met condooms begonnen...

Opzich beviel de Nuvaring goed hoor 3 weken in 1 week uit en dan weer een nwe er in.

Nergens aan hoeven denken, ideaal!

Helaas kan ik heel slecht tegen hormonen en ben ik ook voor de moodswings en gewichtstoename aan de Nuvaring gegaan, ik ben nu 9 maanden verder en helaas wordt ik van die Nuvaring echt agressief, een kort lontje niet normaal!! (ook was ik 6 kilo aangekomen maar dat vind ik minder erg dan een kind krijgen)

Dus nu maar weer aan de condooms en kijken of ik weer wat meer zennnnn wordt.

Wat ik dan wel weer grappig vind van condooms is de vele soorten en maten, mooie tijd om ze allemaal eens uit te proberen Maar inderdaad wél gebruiken zoals het moet..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven