Gezondheid alle pijlers

Stoppen met roken tips!

29-02-2012 18:27 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Sinds 2 maanden ben ik aan de anticonceptiepil. Ik slik de Diane 35, één van de zwaardere pillen dus. Voor mij een reden om definitief te stoppen met roken. Ik rook al 7 jaar een pakje per dag, soms wat meer. Ik heb ook een chronische darmziekte en die combinaties loop ik verhoogd risico op trombose en dat wil ik niet. Dus: stoppen met roken. Maar hoe? Ik wil wel, maar ik woon nog thuis en mijn moeder rookt als een stoomboot en dat maakt het extra lastig. Buiten roken is ze niet van plan. Ik heb het voordat ik met de pil begon 2 dagen volgehouden en dat ging wel goed, maar zien roken doet roken eigenlijk.. Meeroken is ook slecht, dus eigenlijk ben ik weer een beetje ongemotiveerd. Ik vind meeroken smeriger dan roken, in de dagen dat ik gestopt was had ik er erg last van :(

Iemand misschien tips om het echt goed vol te houden?
Er loopt al een topic over stoppen met roken.
Er zijn miljarden sites over stoppen met roken...
Maak een lijstje met redenen die voor jou belangrijk zijn en de voordelen. Minder hoesten, makkelijker ademhalen, je frisser voelen, wittere tanden, geld overhouden etc.. Succes met het stoppen
Gewoontes veranderen dus ipv na het eten op de bank achter de tv met een peuk een stuk gaan wandelen. Alles met met roken te maken geeft weggooien en praat met je huisarts over stoppen. Begin ook meteen met sporten! Dit allemaal heeft mij geholpen en ik rook nu anderhalf jaar niet meer!
Tijd om op jezelf te gaan wonen dus! Ik zou het zelf bijzonder onprettig vinden om in een huis te wonen met iemand die continu in mijn aanwezigheid zou roken. Bah zeg! Ben je zelf gestopt en dan zit je nog in de rook van een ander.

Verdere tips om het stoppen vol te houden:

- afleiding zoeken

- kauwgom kauwen

- eens goed inlezen over hoe slecht roken eigenlijk is

- beseffen dat je de eerste moeilijke periode door moet en dat het daarna steeds makkelijker wordt

Ik ben nu ruim anderhalf jaar gestopt en het bevalt prima. Ik ken ook niemand die ooit spijt heeft gehad van dat hij of zij gestopt is.
Besluiten, en nu rook ik niet meer

Gewoon geen sigaretten meer kopen

Gek genoeg was mijn overtuiging genoeg om me te laten stoppen.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Gewoon stoppen, geen cursus volgens, nicotine dingen kopen..desnoods het boekje van allen carr lezen.. Ik ben 16 jaar geleden gestopt en heb sindsdien nooit weer gerookt..het moeilijkst van alles is om te zeggen en nu stop ik. Als je een keer bent gestopt dan gaat het vanzelf..
Dat er een topic al over liep wist ik niet.

Bedankt voor de tips iedereen! :-)

Stoppen met roken moet niet moeilijk zijn, ik vind me gezondheid belangrijker dan roken. Maar ik heb vooral moeite met gerook van me moeder, ze wil zelf niet stoppen en ook niet buiten roken. Zelf rookt ze nog meer dan mij, en ik trek het eerlijk gezegd niet als ik eraan denk om de hele dag terwijl ik gestopt ben in de rook te zitten van mijn moeder. Daardoor ben ik niet gemotiveerd om ook te stoppen.
Ik rookte ruim een pakje per dag en ben al 4 jaar gestopt.

Het is heel simpel! GEEN sigaret meer opsteken.

En je niet druk maken over dat andere mensen roken. Jij steekt er gewoon GEEN meer op!

Zo'n gedachtegang had ik en het werkte! Gewoon cold turkey ff doorzetten. Elke dag wordt het makkelijk!
[quote]raccoon schreef op 29 februari 2012 @ 19:18:

Gewoon stoppen, geen cursus volgens, nicotine dingen kopen..desnoods het boekje van allen carr lezen.. Ik ben 16 jaar geleden gestopt en heb sindsdien nooit weer gerookt..het moeilijkst van alles is om te zeggen en nu stop ik. Als je een keer bent gestopt dan gaat het vanzelf..[/quote]

Vind ik veel te kort door de bocht.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:raccoon schreef op 29 februari 2012 @ 19:18:

Gewoon stoppen, geen cursus volgens, nicotine dingen kopen..desnoods het boekje van allen carr lezen.. Ik ben 16 jaar geleden gestopt en heb sindsdien nooit weer gerookt..het moeilijkst van alles is om te zeggen en nu stop ik. Als je een keer bent gestopt dan gaat het vanzelf..Ben ik niet met je eens. Stoppen is niet zo moeilijk. Gestopt blijven is vele malen moeilijker.
Ik vond het haast onmogelijk om te stoppen toen mijn man nog wel rookte, en die rookte zelfs al alleen maar buiten. Toen hij eenmaal ook stopte had ik er geen moeite meer mee. We hebben het boek van Allen Carr gelezen, en zijn daarna gewoon gestopt.

Jammer dat je moeder niet mee wil stoppen. Kan me voorstellen dat je last hebt van de stank. Weet niet hoe oud je bent, maar anders misschien eens gaan kijken eigen woonruimte? Kun je zelf bepalen of er binnen wordt gerookt of niet :-)
Ik ben overgegaan op de e sigaret

Zo ga ik mijn hevige( 35 ) sigaretten minderen

Inmiddels rook ik er nu nog 5 en af en toe een lurk aan de nepperd
Ik ben ook overgeschakeld op elektrisch roken. Was een zware roker maar van zodra ik mijn eerste trek aan mijn e sig had getrokken wist ik meteen: ik ga nooit meer een echte sigaret opsteken.

Geen enkele moeite gehad om er vanaf te blijven, ben direct ook gestart met sporten en heb niet het gevoel dat ik iets moet laten, integendeel.

Bij de e sigs vape ik enkel fruitsmaken (vermijd tabakssmaken), en zit ik op low-nicotine gehalte, nog effe en ik ben helemaal verlost van het vergif.

Voor mij is de e sig de uitvinding van de eeuw!
Leuk een mede e roker, voor mij ook de manier om te stoppen met roken

Zit nu op low en van low ga ik naar o

Vele malen geprobeerd om te stoppen maar dat lukte gewoon niet

Ik heb niet het idee dat ik " mijn maatje" mis

Geen huilbuien, woedeaanvallen, nergens last van

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven