Gezondheid alle pijlers

Stoppen oxycodon

26-02-2016 21:41 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ruim 4 weken ivm dubbele nekhernia oxycodon geslikt. Na opbouwen 60 a 70 mg per dag. Sinds vorige week werd ik er weer misselijk van en gaan afbouwen.

Afgebouwd tot40 mg op woensdag. Gisteren nog 20 mg genomen. Helaas zo misselijk dat ik iom huisarts gestopt ben en jeetje wat heftig echt afkicken. Zo misselijk dat zelfs de medicatie ervoor niet werkt. Vandaag weer contact huisarts en weer wat nemen is geen optie ivm misselijk zijn. Plan mbt pijnbestrijding gemaakt. Diazapam voor de nacht gekregen.

Heeft iemand ervaring hiermee enden vooral hoelang dit duurt? Huisarts zei paar dagen. Hoop,zo dat dit klopt...
Mijn man heeft het een tijdje geslikt na een schouderoperatie, hij moest na twee weken al gaan afbouwen, hij werd wel oer vervelend maar geen bijverschijnselen als misselijkheid, wel slecht slapen.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 26 februari 2016 @ 21:45:

Mijn man heeft het een tijdje geslikt na een schouderoperatie, hij moest na twee weken al gaan afbouwen, hij werd wel oer vervelend maar geen bijverschijnselen als misselijkheid, wel slecht slapen.

Misselijkheid heb ik bij opbouwen ook erg gehad. Verder 6.5 kg in die tijd afgevallen door veranderende smaak en weinig eetlust.

Slecht slapen nog niet, maar heb ik iets voor gekregen. ,et de morfine sliep ik ook heel veel...
Ik had laatst een bejaarde cliënt die cold turkey moest stoppen van de huisarts. Die is 2 dagen heel erg misselijk geweest, daarna ging het eigenlijk best weer goed.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Afkicken van die zooi is niet zo makkelijk, dat heb ik wel gemerkt. Mijn man had juist héél veel eetlust en toen hij moest afbouwen werd hij geweldig chagrijnig, ik kon hem soms wel wat doen, ik kreeg een snauw en een grauw op iedere vraag of opmerking. Diazepam is zo gek nog niet maar dat moet je ook zo kort mogelijk gebruiken, werkt net zo goed verslavend.
Ik slik al heel wat jaren oxycodon voor mijn rugklachten en moest tijdens de zwangerschap ook afbouwen en helemaal er vanaf de laatste weken zijn.

Ik heb het met 10 mgr per week afgebouwd en was nog heel erg aan het afkicken, erg misselijk geweest, zweetaanvallen, vreselijk chagrijnig om maar niet te spreken van de pijnklachten die weer flink aan het toenemen waren.

Het is echt rotzooi in principe, afkicken met oxycodon is vergelijkbaar met afkicken van heroïne zei de huisarts mij toen.
Oxycodon is een opiaat. Daarom is het niet makkelijk om af te kicken. Dat moet echt in overleg met de behandelend arts.
Knip

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven