Gezondheid alle pijlers

Stopweek pil

11-06-2012 17:44 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik schaam me een beetje om het hier te vragen, normaal ben ik erg goed op de hoogte maar momenteel ben ik even in de war! Zekerheid voor alles dus!

Ik neem mijn pil altijd enkele maanden door. Dit heb ik nu vier keer na elkaar gedaan en ik zou nu een stopweek willen inlassen. Met vakantie komt het echter niet goed uit en ik wil niet nog eens een hele strip innemen.

Nu is mijn vraag dus of ik halverwege een strip mag stoppen of niet? Ik zit aan mijn vierde strip na elkaar zonder stopweek en heb ook geen doorbraakbloedingen ed. gehad. Ik meen hierover eens iets gelezen te hebben maar kan het zo gauw niet terugvinden!

alvast bedankt!
Ja, mag. Als je maar niet minder dan 3 weken slikt. (totaal dus, en dat is hier niet aan de orde)
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ehh... huisarts even bellen?
Bedankt Tickel!

Slotje
quote:tien_voor_tien schreef op 11 juni 2012 @ 17:50:

Bedankt Tickel!

Slotje Als je meerdere strips achter elkaar slikt kun je straks gewoon met de aangebroken strip beginnen. Hierna wel minimaal een hele strip achteraan slikken hoor!
quote:Tickel schreef op 11 juni 2012 @ 17:53:

[...]

Als je meerdere strips achter elkaar slikt kun je straks gewoon met de aangebroken strip beginnen. Hierna wel minimaal een hele strip achteraan slikken hoor!Ok bedankt! Ik hou de aangebroken strip meestal bij als reserve-strip voor wanneer ik een keer heb moeten overgeven ofzo, maar aan jouw optie had ik eigenlijk nog nooit gedacht!
Ik vond het altijd handig om het zo te doen, kon ik gelijk zien op welke dag ik moest beginnen met slikken
Het ligt er wel aan of het een eenfase-pil is. Dan kan je gewoon met die strip door gaan. Ik heb een driefase-pil en daarmee kan het niet ivm verschillende sterktes.
Altijd als je 21 dagen of meer achter elkaar hebt geslikt, kun je veilig een stopweek inlassen. Dat kan dus ook bijvoorbeeld na 53 dagen zijn. En een stopweek mag ook varieren van 0 tot 7 dagen.
quote:Ivetje schreef op 11 juni 2012 @ 18:04:

Het ligt er wel aan of het een eenfase-pil is. Dan kan je gewoon met die strip door gaan. Ik heb een driefase-pil en daarmee kan het niet ivm verschillende sterktes.Ik mag toch aannemen van wel.
Ik dacht wel dat het mocht, maar ik was niet helemaal zeker, daarmee dat ik het liever even vraag! Bedankt in elk geval voor alle reacties! Ik heb een eenfase-pil dus op dat vlak is er sowieso geen probleem. Dat ik mijn stopweek mag inkorten wist ik ook, ik twijfelde gewoon even aan dit stomme (maar wel belangrijk ) feitje!
quote:Java schreef op 11 juni 2012 @ 18:04:

Altijd als je 21 dagen of meer achter elkaar hebt geslikt, kun je veilig een stopweek inlassen. Dat kan dus ook bijvoorbeeld na 53 dagen zijn. En een stopweek mag ook varieren van 0 tot 7 dagen.Dat geld vanaf 14 dagen. Na minimaal 14 pillen mag je een stopweek inlassen.
Je hoeft helemaal geen stopweek in te lassen, dus of je nu nog een halve strip, een hele of nog 6 doorslikt maakt volgens mij niks uit.

Ik ben al meer dan een jaar aan het doorslikken en gaat prima.
quote:lirio schreef op 11 juni 2012 @ 19:41:

Je hoeft helemaal geen stopweek in te lassen, dus of je nu nog een halve strip, een hele of nog 6 doorslikt maakt volgens mij niks uit.

Ik ben al meer dan een jaar aan het doorslikken en gaat prima.Weet ik, maar mijn lichaam begint een beetje raar te doen wanneer ik mijn stopweek zou moeten houden, dat heb ik altijd na een strip of vier. Normaal stop ik dan ook na vier strips, hou ik een stopweek en doe ik weer vier strips, maar aangezien het niet uitkomt met vakantie en een volledige strip, vroeg ik me dus af of het op deze manier ook kon.
Mijn lichaam gaat helaas na een week doorslikken al raar doen. Maar inderdaad het kan gewoon. Je kunt op elk moment stoppen, als je maar minimaal 14 dagen hebt geslikt en niet langer dan 7 dagen stopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven