Gezondheid alle pijlers

Stukje kies doormidden

07-12-2019 08:17 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een boterham te eten en voel een scherp randje naar beneden duwen.
Alsof er iets afbreekt.
Ik heb een tandenrager erdoor gehaald, het voelde alsof er iets tussen mijn tanden zat zeg naar.
In de spiegel zag ik een klein reepje kies afgebroken zeg maar. Spleetje en aan de onderkant een scherp randje.
Ik heb verder geen pijn, het voelt alleen haperig en irritant.
Moet ik hier een tandarts voor bellen in het weekend?
Of kan dit wachten tot woensdag als ik toevallig toch een afspraak heb.

Ik heb nooit iets aan mijn gebit, dus vandaar mijn onwetendheid 😉 en ik voel een paniekerig gevoel opborrelen...
binkie wijzigde dit bericht op 07-12-2019 08:20
3.90% gewijzigd
Zolang het geen pijn doet kan het volgens mij prima wachten.
Alle reacties Link kopieren
Kan prima wachten tot na het weekend. Ik weet niet waar je een afspraak voor hebt staan woensdag maar bel anders maandag even naar je tandarts en vermeldt dat je een stukje van je kies afhebt.

Ik ben zelf tandartsassistente en vaak komen patiënten binnen tijdens een controle afspraak dat ze iets afgebroken hebben maar tijdens een controle hebben we geen tijd om het te repareren. Als je maandag belt dan zijn ze iig op de hoogte
Alle reacties Link kopieren
Dit is in het algemeen echt geen spoedgeval tenzij je helse pijn hebt. Ik heb dit zelf ook al een aantal keer gehad (maar dan aan mijn voortanden, charmant!). Ik zou je tandarts even een berichtje sturen dat dit gebeurd is zodat ze weten dat ze woensdag hier iets mee moeten.
Alle reacties Link kopieren
Precies wat Marjon zegt dus :)
Alle reacties Link kopieren
marjon1980 schreef:
07-12-2019 08:25
Kan prima wachten tot na het weekend. Ik weet niet waar je een afspraak voor hebt staan woensdag maar bel anders maandag even naar je tandarts en vermeldt dat je een stukje van je kies afhebt.

Ik ben zelf tandartsassistente en vaak komen patiënten binnen tijdens een controle afspraak dat ze iets afgebroken hebben maar tijdens een controle hebben we geen tijd om het te repareren. Als je maandag belt dan zijn ze iig op de hoogte
Het is gewoon een reguliere controle zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
07-12-2019 08:27
Dit is in het algemeen echt geen spoedgeval tenzij je helse pijn hebt. Ik heb dit zelf ook al een aantal keer gehad (maar dan aan mijn voortanden, charmant!). Ik zou je tandarts even een berichtje sturen dat dit gebeurd is zodat ze weten dat ze woensdag hier iets mee moeten.
OH jemig voortanden is helemaal balen zeg.
Dit zie je niet, dit voel ik alleen.
Ben een paniek kip omdat ik nog nooit echt iets, gehad heb zeg maar. En ik voel het de hele tijd nu dat randje.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier zelf ooit ook een topic over aangemaakt. Precies hetzelfde verhaal! Toen was het advies om toch even te bellen door sommigen. Dat heb ik toen gedaan en de dienstdoende tabdarts vertelde toen dat bij geen pijn, ik prima kon wachten tot maandag om eeb afspraak te plannen (die vervolgebs pas 2 wkn later was, maar dat kon prima)
Alle reacties Link kopieren
binkie schreef:
07-12-2019 08:28
Het is gewoon een reguliere controle zeg maar.
Gewoon maandag even bellen en doorgeven. Dan zijn ze iig op de hoogte dat er wat aan de hand is, misschien hebben ze wel tijd om het te repareren of ze geven een nieuwe wat langere afspraak
Alle reacties Link kopieren
binkie schreef:
07-12-2019 08:29
OH jemig voortanden is helemaal balen zeg.
Dit zie je niet, dit voel ik alleen.
Ben een paniek kip omdat ik nog nooit echt iets, gehad heb zeg maar. En ik voel het de hele tijd nu dat randje.
Snap de paniek hoor (ik werd zelf op een gegeven moment op een zaterdag wakker met een stuk voortand er af) en het is even rot maar een klein stukje afgebroken tand of kies is zo weer gemaakt. Ik heb een zwak gebit en heb er heel vaak wat mee gehad en alles is altijd weer goed gekomen :)
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel.
Nu maar proberen er vanaf te blijven met mijn tong want het voelt scherp en irritant.
Ik zou dus wel de weekend tandarts bellen voor advies, maar ik ben nogal paranoia met mijn gebit. En ik zou ook zorgen dat die controleafspraak wordt uitgebreid, want anders is er misschien onvoldoende tijd om eea te repareren.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel.
Nu maar proberen er vanaf te blijven met mijn tong want het voelt scherp en irritant.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
07-12-2019 08:48
Ik zou dus wel de weekend tandarts bellen voor advies, maar ik ben nogal paranoia met mijn gebit. En ik zou ook zorgen dat die controleafspraak wordt uitgebreid, want anders is er misschien onvoldoende tijd om eea te repareren.

Ik heb gebeld naar mijn eigen tandarts en het bandje zei dat je echt alleen voor spoed mag bellen voor bloedingen, trauma ondraaglijke pijn. Ik heb het alle 3 niet... Dus ik bel maandag wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ooit gehad met een paaseitje (god straft meteen :whip: ) kies van voor naar achter helemaal door. Het was weekend dus ik belde de spoedtandarts maar ook hiervoor moest ik wachten. Heb de ene helft maar teruggeduwd tot maandag.

Overigens is het met schroefjes en een kroon weer helemaal goed gekomen

Beld anders maandagochtend of ze wat eerder plek voor je hebben.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Oh balen, met een boterham nog wel. Ik had het met zoethout.
Wachten tot maandag kan prima.
Hopen dat de kosten ook zullen meevallen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven