Gezondheid alle pijlers

suikervrij?

23-02-2011 21:01 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ivm gezondheidsredenen mag ik geen (zeer weinig) suiker meer.

Dat valt me niet echt zwaar bij gewone voedingsproducten, maar ik ben dol op snoep! Nu heb ik de suikervrije dropjes ontdekt, en even gegoogled en er is toch best veel suikervrij snoep te koop.

Ik neem aan dat er allerlei vervangende stoffen in zitten om het toch nog eetbaar te maken. Zijn deze slecht voor je?

Kan ik mijn dagelijkse snoepjes gewoon vervangen voor suikervrije?
Alle reacties Link kopieren
Aspartaam (suikervervanger) is heel slecht voor je. In zeer beperkte mate kun je dit gebruiken, maar het is zeker niet de bedoeling dat je achter elkaar een fles cola light leegdrinkt. Van de rest weet ik niet welke stoffen je bedoelt...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:Hasse88 schreef op 23 februari 2011 @ 21:32:

Aspartaam (suikervervanger) is heel slecht voor je. In zeer beperkte mate kun je dit gebruiken, maar het is zeker niet de bedoeling dat je achter elkaar een fles cola light leegdrinkt. Van de rest weet ik niet welke stoffen je bedoelt...

Als je een rat bent en zoveel keer je lichaamsgewicht per dag opeet, ja, dan wel.

Aspartaam, maar ook maltitol, of andere stropen kun je als suikervervanger gebruiken.

Bij veel chemische zoetstoffen moet je opletten dat je niet teveel ervan eert: je krijgt geheid last van je darmen.Meer dan 4 suikervrije bonbons staat bij mij garant voor buimkpijn. Dat helpt je vanzelf matigen, trouwens.

Ik eet nu 14 jaar suikervrij. Bevalt prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven