Gezondheid alle pijlers

Tampon pluis achtergebleven?

20-09-2009 20:22 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Zit met een vraagje..

Had toch een tampon ingedaan hoewel mijn menstuatie al zo goed als afgelopen was. En toen ik hem eruit haalde was hij dus nog droog! En daardoor kwam hij er helemaal gepluisd uit.. Het kan bijna niet anders dan dat er wat pluis is achtergebleven.

Ik vraag me af of dit schadelijk is. Weet iemand dat?
Het kan bijna niet anders dan er is pluis achtergebleven? Wil jij heel snel je handen wassen, broek uittrekken en jezelf vanbinnen bevoelen op eventueel achtergebleven pluis? Zo ja: verwijderen.

Gatsie, dat kan toch niet echt, tampons pluizen toch niet zomaar uit elkaar? Of had je aldi huismerk?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Nee joh, dat is niet schadelijk. Mocht er een klein pluisje zijn achter gebleven, dan komt dat er vanzelf uit.
quote:Spijker schreef op 20 september 2009 @ 20:25:

Het kan bijna niet anders dan er is pluis achtergebleven? Wil jij heel snel je handen wassen, broek uittrekken en jezelf vanbinnen bevoelen op eventueel achtergebleven pluis? Ja mams. Krijg ik daarna een lollie?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Spijker schreef op 20 september 2009 @ 20:25:

Het kan bijna niet anders dan er is pluis achtergebleven? Wil jij heel snel je handen wassen, broek uittrekken en jezelf vanbinnen bevoelen op eventueel achtergebleven pluis? Zo ja: verwijderen.

Gatsie, dat kan toch niet echt, tampons pluizen toch niet zomaar uit elkaar? Of had je aldi huismerk?Jeetje... ik wordt bijna bang!
Vaginale douche (met alleen water) gebruiken of anders even met de douchekop proberen schoon te spoelen van binnen.

Heb dat trouwens ook wel eens gehad met ob's.
Ja, dat vind ik echt.
quote:Very Cherry schreef op 20 september 2009 @ 20:26:

[...]

Ja mams. Krijg ik daarna een lollie?Nee, je mag ergens anders aan likken.
Mijn OB comforts doen dat ook wel eens; als er niet genoeg vocht is, desintegreren ze. Je moet ze ook eigenlijk niet gebruiken als je niet meer ongesteld bent, maar ik kan me voorstellen dat je in sommige situaties geen risico's wil nemen.

Dat achtergebleven pluis zal er uit zichzelf uitkomen. Je vagina werkt viezigheid zelfstandig naar buiten. Om de boel te bespoedigen kun je jezelf intern schoonmaken met wat lauw water, de douchekop en je vingers.
Heb het ook wel eens gehad hoor. Viel niet helemaal als pluis uit elkaar natuurlijk, maar bij veel tampons heb je dit als je 'm te snel weer verwijderd, of een te grote maat gebruikt.

In de bijsluiter van tampons lees je wel eens over TSS, wat veroorzaakt kan worden door achtergebleven pluisjes van je tampon. Met de nadruk op 'zou veroorzaakt kúnnen worden'.

Ik zou het gewoon even goed schoonspoelen, en dan is er denk ik niet zoveel aan de hand.
ik las laatst een verhaal in een magazine van een meisje die ook op de laatste dag een tampon gebruikte. er was toen ook een pluisje achter gebleven en dat meisje kreeg uiteindelijk de tamponziekte en ging bijna dood...

kans schijnt super klein te zijn maar het zou dus kunnen...
Als er al wat is achtergebleven kan het nooit veel zijn, als je je zorgen maakt kan je zo'n vaginale douche kopen bij de drogist, niet met die speciale vloeistof gebruiken maar gewoon met water, is goedkoop, onschadelijk en je voelt je weer fris, helemaal handig na je menstruatie of als je sex hebt gehad.
Ik zou even alles schoonspoelen idd...

Kleine kans dat je van een pluisje iets oploopt, maar beter het zeker voor het onzekere ;)
quote:mamsky schreef op 20 september 2009 @ 20:31:

Als er al wat is achtergebleven kan het nooit veel zijn, als je je zorgen maakt kan je zo'n vaginale douche kopen bij de drogist, niet met die speciale vloeistof gebruiken maar gewoon met water, is goedkoop, onschadelijk en je voelt je weer fris, helemaal handig na je menstruatie of als je sex hebt gehad.

na elke keer dat je sex hebt gehad??

een vaginale douche raadt men over het algemeen af omdat het de zuurtegraad verstoort. nu kan het voor 1 keertje niet zo kwaad...

ik zou gewoon onder de douche gaan staan en met flink veel water en je vingers je van binnen goed schoonmaken...
Ja, grijp deze even aan op het menstruatiecup topic te pluggen... ben je voor altijd van dit gedoe af.
Is het weer tijd voor reclame voor je topic/ product Anna.

TO ga even onder de douche staan en spoel alles goed uit met water. Dan weet je zeker dat er niets achter is gebleven. Kans is klein, maar liever zeker weten dan onzeker blijven in dit geval.
quote:Rary schreef op 20 september 2009 @ 20:30:

ik las laatst een verhaal in een magazine van een meisje die ook op de laatste dag een tampon gebruikte. er was toen ook een pluisje achter gebleven en dat meisje kreeg uiteindelijk de tamponziekte en ging bijna dood...

kans schijnt super klein te zijn maar het zou dus kunnen...Ah, dat is wel geruststellend..
quote:Dushi74 schreef op 20 september 2009 @ 21:07:

Is het weer tijd voor reclame voor je topic/ product Anna.

Is niet ''mijn product'' Dushi, deze dingen worden door veel verschillende producenten gemaakt in diverse landen, net zoals je veel merken tampons hebt. Ik maak wel graag ''reclame voor het topic'' als ik denk dat het van toepassing is op het topic waarop ik reageer.
De beruchte tamponziekte treedt bij de huidige tampons niet of nauwelijks meer op, het is al enkele jaren niet voorgekomen in NL. En waarschijnlijk is het iets waar je hoe ouder je wordt, hoe minder kans je erop hebt (opbouwen immuumsysteem wrs). Dus ben je ouder dan 23, dan is de kans al heel klein.

Ik zou me bij mezelf echt niet druk om maken. Onder de douche even de handel goed leeg scheppen (klinkt charming ) en that's it.

Mocht je echt ongerust zijn, kun je altijd je huisarts bellen, maar ik gok dat deze bij dit verhaal toch een grote glimlach op hun gezicht krijgt....
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:Zamirah schreef op 20 september 2009 @ 20:29:

[...]Nee, je mag ergens anders aan likken.Sorry maar je bent m'n type niet Zam
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Rary,

Een vaginaaldouche waarin je alleen water doet kan je eventueel elke dag gebruiken, water kan geen kwaad.

Die middeltjes die je er volgens de fabrikant in hoort te doen dat zijn de middelen waar niet iedereen goed op reageert.

Maar de douche zelf (het flesje met sproeituit) koop je los en kan je dus gewoon met water gebruiken, werkt net zo goed als met middelen er door, maar geeft geen problemen.
Nou wat ik nou weer heb, ging net naar de wc, tampon verwisselen, wil ik mn handen wassen, zit er een rood touwtje aan mn vingers (op de wc nog niet opgemerkt). En het was dus een touwtje van een tampon!!! Nu ben ik dus bang dat er tijdens mijn vorige menstruatie een tampon is blijven zitten. Ik kan er zelf helemaal niet bij dat ik dit zou vergeten en ik heb ook een vriend en we hebben regelmatig seks en die heeft ook niks opgemerkt. En ik voel verder ook niks, ook niet als ik met mn vingers ga voelen. Maar waar komt dit touwtje anders vandaan? Denk dat ik maandag maar even naar de huisarts ga. Iemand ook ervaring hiermee???
Heb je al gehurkt en 'geperst'?

Of even met de douche spoelen, als dat ding zeiknat wordt voel je m wel.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Is het niet gewoon het touwtje van de tampon die je er net uithaalde??? Ik zou maar eens in de prullenbak kijken. Als je echt niks in je vagina vind, dan lijkt het me heel stug dat er er nog eentje inzit. Gewoon even onder de douche hurken en jezelf even checken.

En bij twijfel, ga je toch lekker naar de huisarts. Maar de kans dat er nog een oude tampon van vorige maand ergens in je vagina ronddrijft zonder vreemde geuren en zonder iets te voelen is heel klein.

Ik denk dat het veel waarschijnlijker is dat je een tampon hebt gebruikt waar nog een los extra touwtje op de tip zat oid.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:mauzelino schreef op 14 november 2009 @ 14:57:

Nou wat ik nou weer heb, ging net naar de wc, tampon verwisselen, wil ik mn handen wassen, zit er een rood touwtje aan mn vingers (op de wc nog niet opgemerkt). En het was dus een touwtje van een tampon!!! Nu ben ik dus bang dat er tijdens mijn vorige menstruatie een tampon is blijven zitten. Ik kan er zelf helemaal niet bij dat ik dit zou vergeten en ik heb ook een vriend en we hebben regelmatig seks en die heeft ook niks opgemerkt. En ik voel verder ook niks, ook niet als ik met mn vingers ga voelen. Maar waar komt dit touwtje anders vandaan? Denk dat ik maandag maar even naar de huisarts ga. Iemand ook ervaring hiermee???Dit vind ik onvoorstelbaar, dat een tampon er nog in blijkt te zitten zonder je er iets van gemerkt hebt tijdens de sex etc.
Ja het lijkt mij ook onvoorstelbaar hoor, maar vond het zo vreemd dat er een helemaal doorbloed touwtje naar buiten kwam. En die was niet van de laatste tampon, die was gewoon blauw, dat weet ik zeker. Ik ga zo douche, zal nog wel even spoelen enzo, kijken of ik dan iets vind... En mn laatste menstruatie was ook een week of 6, 7 geleden, dan had ik toch ook allang iets moeten vernemen denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven