Tandartsverzekering: opzeggen of niet? Lastig!
vrijdag 14 december 2012 om 22:15
Al bijna dertig jaar heb ik een tandartsverzekering en ga ik ook netjes 1x per jaar voor de controle. Ik heb de goedkoopste verzekering die aangeboden wordt bij mijn verzekeraar. Deze keert maximaal 250 euro per jaar uit.
Afgelopen jaar bedacht ik dat ik toch wel erg veel geld aan het weggooien was: ik betaal al jaren geld voor een verzekering, maar heb geen gaatjes. Dus besloot ik om per 1-1-2013 mijn verzekering op te zeggen en die 250 euro gewoon elk jaar apart te zetten.
Helaas heb ik nu toch twee beginnende gaatjes, waarvan 1 in mijn verstandskies. Er hoeft nu niets aan te gebeuren, maar is het nu wel zo slim om mijn verzekering op te zeggen? Moet ik hem niet uit gaan breiden?
Wie heeft ervaring met het opzeggen of houden van zo'n verzekering? Ik weet het niet meer!
Afgelopen jaar bedacht ik dat ik toch wel erg veel geld aan het weggooien was: ik betaal al jaren geld voor een verzekering, maar heb geen gaatjes. Dus besloot ik om per 1-1-2013 mijn verzekering op te zeggen en die 250 euro gewoon elk jaar apart te zetten.
Helaas heb ik nu toch twee beginnende gaatjes, waarvan 1 in mijn verstandskies. Er hoeft nu niets aan te gebeuren, maar is het nu wel zo slim om mijn verzekering op te zeggen? Moet ik hem niet uit gaan breiden?
Wie heeft ervaring met het opzeggen of houden van zo'n verzekering? Ik weet het niet meer!
vrijdag 14 december 2012 om 22:21
Moet wel zeggen dat de tandarts het had over het trekken van de verstandskies mocht het gaatje doorzetten. Mocht dit moeten gebeuren dan weet ik niet hoe groot de kans is dat dit bij de kaakchirurg moet gebeuren, want mijn kaakkopje is versleten en mijn mond kan niet zover open.
Voor de kosten van het gaatje hoef ik het inderdaad niet te laten, maar voor 2, 3 of 4 gaatjes? Ik kan niet zo goed inschatten wat zoiets kost.
Voor de kosten van het gaatje hoef ik het inderdaad niet te laten, maar voor 2, 3 of 4 gaatjes? Ik kan niet zo goed inschatten wat zoiets kost.
vrijdag 14 december 2012 om 22:24
:Een gaatje betaal je rond de 70,-
Wat kost de premie jouw op jaarbasis, hij keer maar 250,- uit.
Ik een aanvullende waar tandzorg in verwerkt zit, 550,- maar ga daar helaas altijdoverheen en betaal dat dus zelf, want een hogere aanvullende kost mij weer 300 per jaar meer.
En dan krijg ik maar 200 meer vergoed.
Wat kost de premie jouw op jaarbasis, hij keer maar 250,- uit.
Ik een aanvullende waar tandzorg in verwerkt zit, 550,- maar ga daar helaas altijdoverheen en betaal dat dus zelf, want een hogere aanvullende kost mij weer 300 per jaar meer.
En dan krijg ik maar 200 meer vergoed.
vrijdag 14 december 2012 om 22:26
Scheelt blijkbaar dus dat ik mijn verstandskiezen al kwijt ben en nog niet de leeftijd heb voor meer risico op echt grote problemen.
Al gaan mijn ouders naar de tandartsopleiding, scheelt een hoop geld (kost wel meer tijd), misschien dat nog een idee als die in je buurt zit?
Al gaan mijn ouders naar de tandartsopleiding, scheelt een hoop geld (kost wel meer tijd), misschien dat nog een idee als die in je buurt zit?
Life is too short to waste time matching socks
vrijdag 14 december 2012 om 22:26
Ik heb de tandarts verzekering al jaren geleden opgezegd. Ik heb ook nooit iets behalve een incidentele schoonmaakbeurt of foto. Dat kan ik makkelijk zelf betalen, van de premie die ik al jaren uitspaar.
Ik zou hem waarschijnlijk toch opzeggen, ondanks dat er een paar gaatjes dreigen.
Maar vind je het risico te groot kan je hem ook nog een jaar aanhouden en het aankijken. Dat ene jaar maakt ook niet meer uit, zou ik denken.
Ik zou hem waarschijnlijk toch opzeggen, ondanks dat er een paar gaatjes dreigen.
Maar vind je het risico te groot kan je hem ook nog een jaar aanhouden en het aankijken. Dat ene jaar maakt ook niet meer uit, zou ik denken.
vrijdag 14 december 2012 om 22:34
Ik ken de nieuwe prijzen van volgend jaar. Codes zijn weer los van elkaar:
Verdovig: ¤13,50
Eenvlaksvulling:¤21,60
Tweevlaksvulling: ¤35,09
Drievlaksvulling:¤45,89
Etsen/onderlaag:¤21,60
Droogleggen met cofferdam: ¤10,80
Voorlichting/Instructie mondhygiene/Tandsteenverwijderen: ¤12,50 per vijf minuten
Voorlichting/Instructie mondhygiene/Tandsteenverwijderen: ¤12,50 per vijf minuten
vrijdag 14 december 2012 om 22:35
Ik heb nu zeven jaar geen tandartsverzekering meer. Elk jaar ongeveer 50 euro kwijt voor twee controles. Ik betaalde 200 euro per jaar aan premie.
Ik vermoed wel dat ik nu twee zwakke plekjes heb, nog geen gaatjes. Als het kan wachten, dan laat ik die waarschijnlijk in Frankrijk aanpakken.
Tarifs et remboursements des soins dentaires sur les dents permanentes des enfants de moins de 13 ans
Les tarifs ci-dessous sont les tarifs de base de la sécurité sociale (2009)
Traitement d'une carie une face : 19,28 ¤
Traitement d'une carie deux faces : 33,74 ¤
Traitement d'une carie trois faces ou plus : 48,20 ¤
Dévitalisation d'une incisive ou d'une canine : 38,56 ¤
Dévitalisation d'une prémolaire : 57,84 ¤
Dévitalisation d'une molaire : 93,99 ¤
Tarifs adultes et enfants de plus de 13 ans
Détartrage 28,92 ¤
Traitement d'une carie une face sur incisive ou canine 16,87 ¤
Traitement d'une carie deux faces : 28,92 ¤
Traitement d'une carie trois faces ou plus : 40,97 ¤
Dévitalisation d'une incisive ou canine : 33,74E ¤
Dévitalisation d'une prémolaire : 28,92 ¤
Dévitalisation d'une molaire : 81, 94 ¤
Extraction d'une dent permanente : 33,44 ¤
Eénvlaksvulling kost EUR 16,87. Daarvoor krijg ik in Nederland nog niet eens de assistente aan de telefoon.
Ik vermoed wel dat ik nu twee zwakke plekjes heb, nog geen gaatjes. Als het kan wachten, dan laat ik die waarschijnlijk in Frankrijk aanpakken.
Tarifs et remboursements des soins dentaires sur les dents permanentes des enfants de moins de 13 ans
Les tarifs ci-dessous sont les tarifs de base de la sécurité sociale (2009)
Traitement d'une carie une face : 19,28 ¤
Traitement d'une carie deux faces : 33,74 ¤
Traitement d'une carie trois faces ou plus : 48,20 ¤
Dévitalisation d'une incisive ou d'une canine : 38,56 ¤
Dévitalisation d'une prémolaire : 57,84 ¤
Dévitalisation d'une molaire : 93,99 ¤
Tarifs adultes et enfants de plus de 13 ans
Détartrage 28,92 ¤
Traitement d'une carie une face sur incisive ou canine 16,87 ¤
Traitement d'une carie deux faces : 28,92 ¤
Traitement d'une carie trois faces ou plus : 40,97 ¤
Dévitalisation d'une incisive ou canine : 33,74E ¤
Dévitalisation d'une prémolaire : 28,92 ¤
Dévitalisation d'une molaire : 81, 94 ¤
Extraction d'une dent permanente : 33,44 ¤
Eénvlaksvulling kost EUR 16,87. Daarvoor krijg ik in Nederland nog niet eens de assistente aan de telefoon.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
vrijdag 14 december 2012 om 22:39
quote:beelicious schreef op 14 december 2012 @ 22:34:
Voorlichting/Instructie mondhygiene/Tandsteenverwijderen: ¤12,50 per vijf minutenDat is nuttige info! Misschien dat dit helpt om de knoop door te hakken. Weet jij toevallig ook wat het ongeveer kost om een verstandskies te laten trekken door een tandarts?
Voorlichting/Instructie mondhygiene/Tandsteenverwijderen: ¤12,50 per vijf minutenDat is nuttige info! Misschien dat dit helpt om de knoop door te hakken. Weet jij toevallig ook wat het ongeveer kost om een verstandskies te laten trekken door een tandarts?
vrijdag 14 december 2012 om 22:41
Wij hebben vorig jaar kennis gemaakt met een hele aardige Franse tandarts. Spoedje i.v.m. kaakontsteking van Snoezeman.
Zonder afspraak langsgekomen, in de stoel gezeten, foto gemaakt, behandeling (we hadden zekerheidshalve flink gepind).
Totaal bedrag: EUR 21,00 !!!!
Zonder afspraak langsgekomen, in de stoel gezeten, foto gemaakt, behandeling (we hadden zekerheidshalve flink gepind).
Totaal bedrag: EUR 21,00 !!!!
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
vrijdag 14 december 2012 om 22:50
Trekken van een tand of kies incl verdoving: ¤40,49
Hechten: ¤5,76
Hechten weke delen: ¤50,39
Moeizame extractie incl verdoving: (kaakchirurg)
Klaarmaken kamer: ¤53,99
Moeizaamtrekken: ¤64,79
Bot corrigeren: ¤48,59
Maken van een foto om te zien hoe de wortels staan en waar de zenuw ligt:¤64,79
*'t lijkt goedkoper in Frankrijk, maar je zit met reiskosten, taalbarriere en je kan de gemaakte kosten niet bij je verzekering terugvragen.
*'t lijkt goedkoper in Frankrijk, maar je zit met reiskosten, taalbarriere en je kan de gemaakte kosten niet bij je verzekering terugvragen.
vrijdag 14 december 2012 om 23:30
quote:beelicious schreef op 14 december 2012 @ 22:50:
Daar gaat het juist om, als je geen verzekering ervoor afsluit kun je dat sowieso niet.
Nouja, je kunt het wel vragen, maar krijgen is wat anders.
Daar gaat het juist om, als je geen verzekering ervoor afsluit kun je dat sowieso niet.
Nouja, je kunt het wel vragen, maar krijgen is wat anders.
Life is too short to waste time matching socks
vrijdag 14 december 2012 om 23:39
vrijdag 14 december 2012 om 23:45