Gezondheid alle pijlers

tanden poesten voor bloed prikken?

15-10-2009 21:54 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgenochtend moet ik bloed laten prikken. Normaal gesproken loop ik er in, prikken ze me, eet en drink ik iets en duik ik mijn bed in. Morgen heb ik eerst een gesprek met mijn huisarts van 20 minuten en daarna word mijn bloed geprikt.

Mag ik mijn tanden poetsen voordat ik er heen ga? Vind het geen fijn idee dat ik uit mijn mond stink terwijl ik 20 minuten met haar moet praten.

Ik slik de tandpasta niet door natuurlijk dus ik denk dat het wel kan maar toch twijfel ik. Ik word geprikt voor o.a. mijn glucose trouwens.

Heeft iemand een idee of het mag? Alvast bedankt!
poesten moet natuurlijk poetsen zijn!
Ja dat mag wel hoor, je slikt het toch niet door, dus je blijft nuchter.
Cum non tum age
Is dit een serieuze vraag??

Natuurlijk mag jij je tanden poetsen.

Wat uit je mond stinken betreft. Neem aan dat je niet bovenop de dokter zit?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Volgens mij is dat echt geen probleem hoor, ik zou gewoon poetsen.
?!?!?!?

Voor glucose moet je of nuchter prikken, of 1x nuchter en 1x een uur na het eten, maar ik zie echt de link met tandenpoetsen niet. Je gaat de hele tube toch niet leegvreten?
Waarom niet? Tuurlijk mag jij tandenpoetsen. Nuchter is niet eten of drinken.
Ja, dat vind ik echt.
quote:Jorina schreef op 15 oktober 2009 @ 21:57:

?!?!?!?

Voor glucose moet je of nuchter prikken, of 1x nuchter en 1x een uur na het eten, maar ik zie echt de link met tandenpoetsen niet. Je gaat de hele tube toch niet leegvreten? njammie!!
Ja, dat vind ik echt.
Calvijn1: ik zit in een depressie dus ja het is een serieuze vraag. Ik twijfel erg veel vandaar dat ik om advies vraag.

En Jorina, ik moet 8 uur voor het prikken nuchter zijn.

Sorry als jullie dit raar vinden maar kon op google niks vinden.

Ik ga dus morgen lekker mijn tanden poetsen!
volgens mij mag je wel water drinken toch? Daar zit niks in. Tanden poetsen mag zeker.
quote:chocolover schreef op 15 oktober 2009 @ 22:00:

Calvijn1: ik zit in een depressie dus ja het is een serieuze vraag. Ik twijfel erg veel vandaar dat ik om advies vraag.

En Jorina, ik moet 8 uur voor het prikken nuchter zijn.

Sorry als jullie dit raar vinden maar kon op google niks vinden.

Ik ga dus morgen lekker mijn tanden poetsen!

Raar niet, maar nooit bij stil gestaan.

Sterkte met je depressie (weet hoe het is)
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ja ik denk over heel veel dingen na helaas. De meest simpele dingen kan ik omtoveren tot moeilijke dingen. Bedankt Calvijn, komt goed!
Water drinken mag ook, en thee zonder suiker zelfs ook nog (waar ik werkte tenminste wel).
quote:Goudvis09 schreef op 15 oktober 2009 @ 22:01:

volgens mij mag je wel water drinken toch? Daar zit niks in. Tanden poetsen mag zeker.

Nuchter = nuchter. Met andere woorden een lege maag. Vocht in je maag is niet leeg. Ook geen water dus..

Succes morgen Chocolover.
When in doubt, add glitter.
quote:Goudvis09 schreef op 15 oktober 2009 @ 22:01:

Als je nuchter moet blijven mag je ook geen water drinken, tenzij ze in het ziekenhuis/bij de dokter anders aangeven. (soms mag je bijvoorbeeld wel een klein beetje water als je vanaf 24:00 nuchter bent en je pas in de middag geholpen wordt).

Maar tanden poetsen mag wel en je mag ook gewoon spoelen met water en dan uitspugen. Je krijgt misschien een heel klein beetje water binnen maar dat kan geen kwaad.

succes!
Ik ga voor de zekerheid geen water drinken. Ben al blij dat ik mijn tanden mag poetsen zeg!
Swhite.. inderdaad.. tandenpoetsen mag wel mits je het niet doorslikt en je mond spoelt en dat dus ook weer uitspuugt.

Nuchter = nuchter, geen voeding en/of vocht in je maag.
Het gaat hier niet om een operatie he, daar moet je inderdaad een lege maag hebben. Dit gaat om het prikken van een bloedsuiker, dan moet je gewoon nog geen suiker op hebben want ze willen weten of je lichaam dat 's nachts op peil kan houden. Water verstoord deze balans niet dus dat mag wel.
Het is onder andere voor glucose. Ik krijg weer een complete checkup voor van alles en nog wat. Moet altijd nuchter dus drink gewoon niets.
Ja ik bedoel ook voor bloedprikken. Niet voor onder volledige narcose. En trouwens ik denk dat je dan ook wel een glas water mag drinken.
Vriend moest laatst echo laten maken, ook nuchter. Stond in het foldertje dat hij wel tanden mocht poetsen, maar water uit moest spugen.

Sterkte meis, zowel met huisarts als problemen!!
Nuchter zijn houdt verschillende dingen in voor verschillende onderzoeken ed

-Voor bloed prikken kan tanden poetsen prima en ook wat water drinken mag.

-Voor narcose en echo's gaat het om wat er in je maag (en darmen) zit en mag je bij nuchter zijn, niets gedronken hebben. Tandenpoetsen mag, maar spoel dan je mond goed ipv de restjes tandpasta weg te klokken met een glas water.

-Bij autorijden mag je geen alcohol drinken , blijf dus nuchter!
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Tuurlijk mag dat

Ik ben het afgelopen jaar helemaal lek geprikt maarheb altijd gewoon mijn tanden gepoetst

Als je het maar niet doorslikt
Ik denk niet dat er suiker in tandpasta zit, zou erg slecht zijn voor je tanden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven