Gezondheid alle pijlers

tandpijn en blut

02-11-2013 23:32 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb sinds een paar dagen erge pijn aan mijn voortand, maar heb dus geen geld om naar de tandarts te gaan. wat gebeurd er als ik er niets aan laat doen? wordt de ontsteking dan erger of kan ik het onderdrukken met ibuprofen?
Het is pas kwijt als je moeder het niet kan vinden.
quote:bubbelguppie schreef op 03 november 2013 @ 08:25:

Ik heb een verzekering, maar dit bedrag is op na een wortelkanaalbehandeling. Heb bijna geen inkomen momenteel dus het probleem is niet zo snel opgelost helaas.

De pijn is nog erger geworden dus zal wel naar de tandarts moetenDan zou ik een andere verzekering nemen. De mijne betaald gewoon alles uit. Niet met een limiet.
quote:sabbaticalmeds schreef op 03 november 2013 @ 01:43:

waarom ben je niet verzekerd? wat dom

Niet mee eens. Mijn zorgverzekering keert voor tandartskosten een maximumbedrag uit per jaar. Dat maximumbedrag is kleiner dan de kosten voor de aanvullende verzekering voor de tandarts. Het is dus goedkoper om dat geld zelf apart te zetten, dan om de aanvullende verzekering af te sluiten.

Uiteraard moet je er dan wel rekening mee houden dat je altijd genoeg geld op je spaarrekening moet hebben voor dit soort dingen, maar ik ken de situatie van TO niet, dus misschien heeft ze net een paar tegenslagen gehad.

Ik heb een verzekering, maar dit bedrag is op na een wortelkanaalbehandeling. Heb bijna geen inkomen momenteel dus het probleem is niet zo snel opgelost helaas.

De pijn is nog erger geworden dus zal wel naar de tandarts moeten

nog wat opties

Heb je kans dat je wél een inkomen krijgt??. Dus door alles aan te pakken wat in je vermogen ligt qua werk.

Geld lenen voor nu direct, aan het werk en geld terug betalen is ook nog een optie.
Daar zou ik wel een paar dagen voor gaan folderen of huisraad verkopen op MP.

Of een maand brood met pindakaas eten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Kan je hier geen geld voor lenen van je ouders of andere familie. Ik leen niet snel geld uit, maar hiervoor zou ik dat wel doen. Of eigenlijk zou ik het met liefde betalen voor mijn kinderen of broer of zus.
Eten kan je tóch niet!
quote:spuit-elf schreef op 03 november 2013 @ 08:53:

[...]

Niet mee eens. Mijn zorgverzekering keert voor tandartskosten een maximumbedrag uit per jaar. Dat maximumbedrag is kleiner dan de kosten voor de aanvullende verzekering voor de tandarts. Het is dus goedkoper om dat geld zelf apart te zetten, dan om de aanvullende verzekering af te sluiten.

Uiteraard moet je er dan wel rekening mee houden dat je altijd genoeg geld op je spaarrekening moet hebben voor dit soort dingen, maar ik ken de situatie van TO niet, dus misschien heeft ze net een paar tegenslagen gehad.Dat lijkt me wel cruciaal ja.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Verzekeringen zijn altijd duurder dan de werkelijke kosten (i.v.m. winst), en bovendien zit er vaak een addertje onder het gras (bijvoorbeeld de tandarts moet een contract hebben met de verzekeraar) waardoor je vaak ondanks je verzekering toch niet krijgt waar je recht op dacht te hebben. Ik heb het een keer uitgerekend en gekozen voor zelf betalen in plaats van elke maand bij de premie.
Sowieso gaan. Probeer het op 'garantie' te gooien. De tand is onlangs gevuld en daarna kreeg je pijn dus het kan zijn dat er vuil onder je vulling is gekomen. Kans dat de tandarts je helpt zonder dat je hoeft te betalen.

Ik heb een keer iets soortgelijks gehad, geen pijn maar de vulling was niet helemaal goed gedaan waardoor en plaque achterbleef waar de tandenborstel niet bij kon. Dit had op de lange termijn problemen kunnen geven.
Doe mij maar een bakkie pleur...!
Ik vraag me bij dit soort topics af of mensen stiekem hopen dat iemand aanbied om de kosten te betalen.
quote:retrostar schreef op 03 november 2013 @ 10:36:

Verzekeringen zijn altijd duurder dan de werkelijke kosten, en bovendien zit er vaak een addertje onder het gras (bijvoorbeeld de tandarts moet een contract hebben met de verzekeraar) waardoor je vaak ondanks je verzekering toch niet krijgt waar je recht op dacht te hebben. Ik heb het een keer uitgerekend en gekozen voor zelf betalen in plaats van elke maand bij de premie.Onzin. Ik betaal voor mijn aanvullende verzekering ¤40,- meer per maand en ik krijg op jaarbasis ¤1100,- vergoed. Ik heb het ook nodig. Ik ben bezig met het opvullen van gaten in mijn mond dmv implantaten. Zonder mijn verzekering ben ik een stuk duurder uit.
quote:alcoholvrij schreef op 03 november 2013 @ 10:40:

[...]

Onzin. Ik betaal voor mijn aanvullende verzekering ¤40,- meer per maand en ik krijg op jaarbasis ¤1100,- vergoed. Ik heb het ook nodig. Ik ben bezig met het opvullen van gaten in mijn mond dmv implantaten. Zonder mijn verzekering ben ik een stuk duurder uit.

In feite zou ik dus jouw behandelingen betalen als ik me zou verzekeren.

Onzin Alcoholvrij. Verzekeraars zijn geen filantropen. Het geld moet ergens vandaan komen.
Zo bekijk ik het niet hoor. Je zegt dat verzekeren altijd duurder is. Dat verschilt natuurlijk per persoon. Voor jou is verzekeren duurder omdat je het er niet uit haalt. Veel mensen verzekeren zich goed maar hebben het in feite niet nodig. Ik profiteer daar van want ik kan tegen een gunstig tarief mijn gebit laten opknappen... daar heb je gelijk in maar voor 'mij' is verzekeren goedkoper.. voor jou te duur en een ander komt er precies mee uit. Slim is dus voor jezelf te bekijken wat het beste bij je past.
Uiteraard hebben sommige mensen profijt van verzekeringen. Als ze allemaal verlies zouden lijden waren alle verzekeraars algauw failliet.

Moet ik daarvoor terugkomen.
quote:retrostar schreef op 03 november 2013 @ 11:21:

Uiteraard hebben sommige mensen profijt van verzekeringen. Als ze allemaal verlies zouden lijden waren alle verzekeraars algauw failliet.

Moet ik daarvoor terugkomen. Nee hoor, als je meteen duidelijk was geweest met wat je bedoelde, niet
quote:retrostar schreef op 03 november 2013 @ 10:45:

[...]

In feite zou ik dus jouw behandelingen betalen als ik me zou verzekeren.

Dat gebeurd toch continu? Ik heb een brandverzekering, hoop dat ik hem nooit nodig heb. Ik betaal dus voor degene wiens huis wel afbrand.

Zelfde met de gewone zorgverzekering. Mijn man betaald al jaren premie, maar heeft de afgelopen 15 jaar nog nooit de huisarts gezien. Dus betaald ook voor anderen.

De pijn is nog erger geworden dus zal wel naar de tandarts moetenKomend jaar dus een groter bedrag dekkende tandartsverzekering nemen.!
Als er een mogelijkheid was om aan werk te komen zou ik het doen. Ik solliciteer op ongeveer iedere vacature in de omgeving.

Ik hoop dat het onder de garantie valt en anders wil ik vragen of hij wil wachten met factureren tot januari, schijnen ze soms ook weleens te doen.

Iemand nog goede pijnstillende tips?

De pijn is nog erger geworden dus zal wel naar de tandarts moetentandartsverzekering kost je ca. 13 euro per maand. Uitgaande van het sociale minimum moet dit voor iedereen te betalen zijn
quote:bubbelguppie schreef op 03 november 2013 @ 13:41:

Als er een mogelijkheid was om aan werk te komen zou ik het doen. Ik solliciteer op ongeveer iedere vacature in de omgeving.

Ik hoop dat het onder de garantie valt en anders wil ik vragen of hij wil wachten met factureren tot januari, schijnen ze soms ook weleens te doen.

Iemand nog goede pijnstillende tips?1000 ( 2x500)mg paracetamol en een ibuprofen tegelijk slikken. Kijk op de verpakking hoeveel je maximaal mag hebben op een dag en verdeel dat goed over 24 uur.
verzekeren is duur zolang je niks mankeert, het gaat juist om de moment zoals deze, er is een calamiteit en je hebt niks op de bank, daarom heb je een verzekering nodig. Het gaat om je gezondheid for god's sake. En denk daar niet te lichtvaardig over, ontstekingen in je mond kunnen in je bloedbaan komen, de bacterie kan zelfs je hartklep infecteren
Wat dom dat je niet aanvullend verzekerd bent... Zeker als je geen spaargeld hebt. Ik ben aanvullend verzekerd en ben er erg blij mee. Als er wat is met mijn gebit zijn de meeste kosten gedekt!
quote:sabbaticalmeds schreef op 03 november 2013 @ 13:45:

[...]

tandartsverzekering kost je ca. 13 euro per maand. Uitgaande van het sociale minimum moet dit voor iedereen te betalen zijnMet mijn verzekering krijg ik tot een bepaald bedrag dingen vergoed, daarna moet ik toch echt zelf dokken hoor.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
TO, naar de tandarts gaan! Dan leen je het bij vrienden, familie: is niet leuk maar je gezondheid gaat voor. En idd, een ontsteking is gevaarlijk, kan in je bloedbaan komen en dan ben je echt verder van huis.
zoals ik al zei, ik heb wel een verzekering, maar ben al over het maximum bedrag heen omdat ik ineens vanalles ging mankeren.

morgenochtend bel ik, de weekendtandarts moet contant betaald worden en is nog veel duurder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven