Gezondheid alle pijlers

tandpijn en blut

02-11-2013 23:32 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb sinds een paar dagen erge pijn aan mijn voortand, maar heb dus geen geld om naar de tandarts te gaan. wat gebeurd er als ik er niets aan laat doen? wordt de ontsteking dan erger of kan ik het onderdrukken met ibuprofen?
Het is pas kwijt als je moeder het niet kan vinden.
quote:bubbelguppie schreef op 03 november 2013 @ 13:41:

Ik hoop dat het onder de garantie valt

Moet je denk ik niet op rekenen, dat het onder garantie valt.

Was het een diep gaatje, wat een tijdje geleden gevuld is?

Als er namelijk dicht bij de zenuw geboord is, heb je altijd kans dat de zenuw gaat opspelen. Dat kan vanzelf overgaan, maar kan dus ook uitlopen op een zenuwontsteking.

Als het inderdaad een diep gaatje was, was het wel zo netjes geweest als je tandarts je dat na de behandeling had verteld. Hij had je dan kunnen wijzen op de eventuele gevolgen, zodat je was voorbereid.
het was inderdaad een diep gaatje, maar wist niet dat dit 2,5 maand later nog op zou kunnen gaan spelen.

ik slik de hele dag al om de 6 uur 1000mg paracetamol en 800mg ibuprofen en heb nog steeds heel erg veel pijn. denk niet dat het vanzelf over zal gaan, de timing is alleen erg rot
Wat ellendig.

Sterkte hoor.
quote:boebezoebe schreef op 03 november 2013 @ 14:07:

[...]

Met mijn verzekering krijg ik tot een bepaald bedrag dingen vergoed, daarna moet ik toch echt zelf dokken hoor.Andere verzekering nemen komend jaar en/of anders een tandarts die geen overdreven tarieven heeft of behandelingen verricht.
daar heb ik nu weinig aan, ik mankeerde nooit iets en nu ineens veel. is gewoon pech hebben, veel pech.

mijn tandarts is niet duur en de behandelingen waren echt nodig.
[quote]bubbelguppie schreef op 03 november 2013 @ 20:30:

daar heb ik nu weinig aan, ik mankeerde nooit iets en nu ineens veel. is gewoon pech hebben, veel pech.

mijn tandarts is niet duur en de behandelingen waren echt nodig.

Je hebt er zelf ook verstand van?

hoe dan ook , naar de tandarts zou ik wel gaan.

Dan maar een maand brood met pindakaas eten, niet meer uitgaan , de tandarts vragen of de betaling in het nieuwe jaar kan , of naar een pandjesbaas.
een afgebroken kies en een gaatje in mn voortand kan ik wel herkennen ja. en de prijzen heb ik vergeleken met andere tandartsen in onze omgeving.

ik denk niet dat ik in een maand zo`n behandeling kan besparen, ga uit van een wortelkanaalbehandeling. ik ga vragenwat hij voor me kan doen en moet maar een oplossing vinden.
http://www.volkskrant.nl/ ... naar-de-pandjesbaas.dhtml
heb niets te verpanden, niets wat echt iets waard is.
tijdelijk een zwart oppasbaantje?
Of tijdelijk poetsen, dat levert meer op. Een beetje poets vraagt tegenwoordig 15 euries per uur.
quote:bubbelguppie schreef op 03 november 2013 @ 20:42:

en de prijzen heb ik vergeleken met andere tandartsen in onze omgeving.

Had niet gehoeven, aangezien we dit jaar weer vaste tarieven hebben.

Mocht er trouwens een wortelkanaalbehandeling nodig zijn, kun je de tandarts vragen of hij de behandeling in twee delen wil uitvoeren. Wij doen dat in onze praktijk standaard. De eerste behandeling is vooral om de pijn weg te nemen. De zenuwen worden dan uit de kanalen gehaald, de kanalen worden gespoeld, er wordt een medicijn geplaatst en de tand wordt afgesloten met een tijdelijke vulling. Deze behandeling loopt qua kosten nog niet zo hoog op.

Het afmaken zou je dan volgende maand, of misschien zelfs in januari kunnen laten doen. Het is niet ideaal hoor, om er twee maanden tussen te laten zitten, maar in jouw geval is het misschien een oplossing.
Vanavond gaat het bij Radar over de zin en onzin van een aanvullende tandartsverzekering.

Zin en onzin van de aanvullende tandartsverzekering

04-11-2013

Een tandartsrekening kan behoorlijk in de papieren lopen. Vandaar dat we ons voor deze kosten aanvullend kunnen verzekeren. Maar hoeveel nut hebben deze verzekeringen? Ze dekken vaak maar een fractie van de rekening en verkopen een vals gevoel van zekerheid.

Dat lijkt nu ook tot de branche zelf door te dringen. We bekijken een nieuw initiatief waarmee je bij een verzekeraar spaart voor je tandartsrekening, en we belichten de zin en onzin van de aanvullende tandartsverzekering.

ik weet niet waar jullie wonen, maar hier zijn momenteel zelfs geen oppas en poetsbaantjes te vinden.

vanmiddag mag ik ernaar laten kijken en dan bespreek ik meteen de mogelijkheden met hem
Succes vanmiddag.
quote:bubbelguppie schreef op 04 november 2013 @ 09:26:

ik weet niet waar jullie wonen, maar hier zijn momenteel zelfs geen oppas en poetsbaantjes te vinden.

Dat merk ik ook, best veel mensen hier in het dorp zoeken nu poetswerk, terwijl ze voorheen zelf een hulp hadden. Mijn dochter zoekt ook al tijden babysitwerk, dat loopt ook geen storm. Paar jaar geleden toen onze kinderen klein waren was dat aardig binnen lopen voor die jonge meiden. Mensen gaan denk ik minder uit door de crisis en als ze gaan zoeken ze een gratis (opa en oma) oppas. Ook zie ik dit kinderen weer jonger alleen gelaten worden dan dat dat een jaar of 10 geleden het geval was (vanaf groep 5 niet meer naar de overblijf bijvoorbeeld).

Opvallend dat er zoveel verschillende tandartsverzekeringen zijn trouwens, dat wist ik helemaal niet. Die van ons vergoedt gewoon alles, behalve zaken als kronen etc die gaan tot een max bedrag. Maar bij onze tandarts moet je wel altijd voorschieten, daar ben ik ook niet zo blij mee. Vaak gaan we met zijn drieen (kinderen en ik) en laatst kon ik even 300 euro pinnen, heel fijn.
straks terug voor een wortelkanaalbehandeling, hopelijk ben ik dan snel van de pijn af!

en de betaling kan gelukkig uitgesteld worden, dus dat is opgelost:)
sterkte!
quote:bubbelguppie schreef op 04 november 2013 @ 14:36:

straks terug voor een wortelkanaalbehandeling, hopelijk ben ik dan snel van de pijn af!

en de betaling kan gelukkig uitgesteld worden, dus dat is opgelost:)En, bubbelguppie, hoe is het nu?
iedereen accepteert me zoals ik ben-nu ik nog Loesje
kan beter, heb nu een kaakontsteking en geloof me, dat doet pijn. gek dat dat kan na 2 dagen tandpijn.
Tarieven bij de tandarts zijn weer vastgestelde tarieven hoor..

En na een diepe vulling kan zo'n kies ook na 10 jaar nog opspelen.

Succes
quote:bubbelguppie schreef op 06 november 2013 @ 12:25:

kan beter, heb nu een kaakontsteking en geloof me, dat doet pijn. gek dat dat kan na 2 dagen tandpijn.Ja, die pijn ken ik...gek word je ervan..Wat nu? Ben je al terug geweest naar de tandarts?
heb sinds 2 dagen antibiotica en dat gaat gelukkig beter. de tand doet geen pijn meer, heb alleen nog last van een groot abces boven mn kaak.
quote:bubbelguppie schreef op 08 november 2013 @ 09:30:

heb sinds 2 dagen antibiotica en dat gaat gelukkig beter. de tand doet geen pijn meer, heb alleen nog last van een groot abces boven mn kaak.En, moet dat abces nog behandeld worden? Weet de tandarts dat je dat abces hebt? Denk dat je even terug moet of in ieder geval even bellen met de tandarts. Bij mij ging zo'n abces niet vanzelf weg, ook niet met antibiotica.
quote:bubbelguppie schreef op 08 november 2013 @ 09:30:

heb sinds 2 dagen antibiotica en dat gaat gelukkig beter. de tand doet geen pijn meer, heb alleen nog last van een groot abces boven mn kaak.Is je abces al doorgebroken? Is niet goed hoor, die rotzooi in je hoofd, maar dat weet je natuurlijk wel. Ik heb laatst -voor tere zielen ongeschikt modus aan!!!- zelf een abces doorgeprikt. Is natuurlijk niet echt tandartselijk verantwoord maar het was weekend, ik moest nog een hele nacht werken en het abces groeide zo snel dat ik wel moest. Heb een steriele injectienaald gebruikt, gespoeld met chloorhexidine en zachtjes een klein prikje gezet en zoveel mogelijk uitgedrukt met kleine gaasjes om mijn vingers. Daarna paar dagen gespoeld met chloorhexidine en toen was het over. Extra vitaminen slikken is een goed idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven