Gezondheid alle pijlers

tandpijn en blut

02-11-2013 23:32 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb sinds een paar dagen erge pijn aan mijn voortand, maar heb dus geen geld om naar de tandarts te gaan. wat gebeurd er als ik er niets aan laat doen? wordt de ontsteking dan erger of kan ik het onderdrukken met ibuprofen?
Het is pas kwijt als je moeder het niet kan vinden.
Hoe weet je dat het een onsteking is?
Hou het nog vol dit weekend, bel maandag met je tandarts en bespreek de mogelijkheid voor een betalingsregeling. Als je voortand eruit moet/valt, ben je veel verder van huis namelijk. Sterkte de komende tijd tot maandagmorgen!
wat kan het nog meer zijn dan? het trekt door mn hele hoofd en kan ook nergens op bijten.

heb in die tand een paar maanden geleden een gaatje laten vullen en heb eigenlijk nooit eerder klachten gehad.
Ik weet niet of het nog bestaat, maar eerder kon je naar naar een universitair ziekenhuis voor een (volgens mij) gratis behandeling. Dit werd dan uitgevoerd door studenten en zo hielp je elkaar als het ware. Misschien kun je dat eens uitzoeken als er toevallig een umc in je buurt is.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
daar is een behoorlijke wachtlijst voor, ik denk niet dat ik dat vol ga houden maar bedankt voor de tip
Ben je niet gewoon verzekerd voor de tandarts?
Doe mij maar een bakkie pleur...!
Je kunt natuurlijk ook wachten tot je tand eruit moet en een brug moet laten plaatsen, da's een stuk duurder.
Doe mij maar een bakkie pleur...!
Wat alcoholvrij zegt. Nu gaan bespaart je een honderdje of zeven. Kun je het geld niet ergens lenen. En waarom heb je geen tandartsverzekering?
quote:toedeledokie schreef op 02 november 2013 @ 23:39:

Ik weet niet of het nog bestaat, maar eerder kon je naar naar een universitair ziekenhuis voor een (volgens mij) gratis behandeling. Dit werd dan uitgevoerd door studenten en zo hielp je elkaar als het ware. Misschien kun je dat eens uitzoeken als er toevallig een umc in je buurt is.

zit idd een wachttijd en eigen bijdrage op, een vriendin van mij heeft daar alle laten trekken en een gebit gekregen

naar de eigen TA bellen maandag, uitleggen hoe het ervoor staat

in het weekend is duurder + vaak contant betalen

vaak komt de rekening pas na 2 weken, en moet binnen 30 dagen betaald worden, is dat haalbaar?

en anders toch geld vrij maken, desnoods lenen

met Ibu ga je geen ontsteking oplossen. sterker nog: veel antibiotica werken onvoldoende door naar het gebit

mogelijk valt het mee, zit er iets scheef aan de vulling en is het klaar met bijslijpen van de vulling. dat zou zelfs nog service van de TA kunnen zijn, als daar de oorzaak zit

sterkte!
Als je het echt niet kunt betalen kun je altijd nog antibiotica krijgen van de tandarts, dat houdt het probleem dan een tijdje in bedwang maar het is geen echte oplossing.
quote:Sorcha_ schreef op 03 november 2013 @ 00:23:

Als je het echt niet kunt betalen kun je altijd nog antibiotica krijgen van de tandarts, dat houdt het probleem dan een tijdje in bedwang maar het is geen echte oplossing.

ook dan ben je het consult + AB kwijt aan kosten, komt gauw op 50,-

als er een ontsteking onder die vulling zit, of in de wortel is de kans minimaal dat je het onder controle houdt met AB
quote:itsme1973 schreef op 03 november 2013 @ 00:25:

[...]

ook dan ben je het consult + AB kwijt aan kosten, komt gauw op 50,-

als er een ontsteking onder die vulling zit, of in de wortel is de kans minimaal dat je het onder controle houdt met ABZowel bij mijn vriend en mij werkte het een klein tijdje. Ik moest een maand overbruggen (zat in het buitenland) en vriend 3 weken. Misschien dat het voor TO net genoeg is om een groter bedrag bij elkaar te schrapen.
quote:Sorcha_ schreef op 03 november 2013 @ 00:27:

[...]

Zowel bij mijn vriend en mij werkte het een klein tijdje. Ik moest een maand overbruggen (zat in het buitenland) en vriend 3 weken. Misschien dat het voor TO net genoeg is om een groter bedrag bij elkaar te schrapen.

dan hebben jullie absoluut geluk gehad

heb hier 2x AB gehad voor klachten in de mond

1e keer ontsteking in het gehemelte, niet aan wortels of tanden, na 2 weken AB waarmee ik nog steeds op mijn kop stond van de pijn heeft de kaakchirurg het opengemaakt en zijn advies was nooit weer 2 weken te wachten omdat het in de mond / holtes ed vaak niet goed aanslaat

2e keer was na operatie aan gehemelte. hechtingen gingen na 2 dagen al ontsteken. hechtingen eruit en 3 weken AB, zelfde verhaal (slecht aanslaan in dat gebied)
quote:itsme1973 schreef op 03 november 2013 @ 00:32:

[...]

dan hebben jullie absoluut geluk gehad

heb hier 2x AB gehad voor klachten in de mond

1e keer ontsteking in het gehemelte, niet aan wortels of tanden, na 2 weken AB waarmee ik nog steeds op mijn kop stond van de pijn heeft de kaakchirurg het opengemaakt en zijn advies was nooit weer 2 weken te wachten omdat het in de mond / holtes ed vaak niet goed aanslaat

2e keer was na operatie aan gehemelte. hechtingen gingen na 2 dagen al ontsteken. hechtingen eruit en 3 weken AB, zelfde verhaal (slecht aanslaan in dat gebied)

Misschien hebben wij inderdaad wel geluk gehad .

Wat naar lijkt me dat trouwens, zoveel problemen met je gehemelte hebben .
Mocht het een ontsteking zijn kan deze tijdelijk onderdrukt worden met antibiotica. Tijdelijk. Een blijvende oplosssing bij een ontsteking is een wortelkanaalbehandeling of de tand laten trekken.

Check je verzekering of ze dat vergoeden:A, E en V codes.

A10 a ¤13,50

E04 a ¤45,50

E13 a ¤97,18

E19 a ¤16,20

E45 a ¤10,80

V11 a ¤21,60

V21 a ¤21,60
quote:toedeledokie schreef op 02 november 2013 @ 23:39:

Ik weet niet of het nog bestaat, maar eerder kon je naar naar een universitair ziekenhuis voor een (volgens mij) gratis behandeling. Dit werd dan uitgevoerd door studenten en zo hielp je elkaar als het ware. Misschien kun je dat eens uitzoeken als er toevallig een umc in je buurt is.Nee hoor, is allang niet meer gratis. Het is wat goedkoper dan een gewone tandarts, maar je moet gewoon betalen.
quote:Sorcha_ schreef op 03 november 2013 @ 00:35:

[...]

Misschien hebben wij inderdaad wel geluk gehad .

Wat naar lijkt me dat trouwens, zoveel problemen met je gehemelte hebben .

dat was het ook

stond echt op mijn kop van de pijn, die ontsteking zoekt een uitweg en daar binnen is geen plaats...... ogen, oren, gebit, alles staat dan onder grote druk

vervangende HA bleef beweren dat ik naar de TA moest en dat ik de AB een kans moest blijven geven.....

nog nooit zó blij geweest een kaakchirurg te zien.....

eerst laten doorprikken om de ergste ontsteking eruit te krijgen, paar weken later terug om het gehemelte achter de 8 voorste tanden open te laten snijden, wegklappen en schoonmaken......

toen die ontstoken hechtingen.....

is een jaar of 5 geleden, helaas is bij de 2e keer de zenuw beschadigd. als ik zwaar verkouden ben heb ik er nog steeds veel last van (littekenweefsel?), anders is het gevoelig maar de pijn is weg

overlegd met de TA of ik terug moest gaan, maar die raadde het af. er zit niks dat weg moet, zenuw is beschadigd en bij nogmaals opensnijden zal de schade alleen maar groter worden

zo, ben je ook weer op de hoogte en kom ik de tijd weer een beetje door
Jeetje, wat kut!

Ging je gehemelte plots ontsteken?

Zet mijn eigen verhaal van twee abcessen in mijn voortanden in perspectief .
ja idd, zo ineens

mijn TA dacht eerst nog dat het aan de holtes lag

de schedelhelften aan de binnenkant schijnen net als de fontanel in de loop van de tijd aan te sluiten (rond je 12e)

dit is bij mij niet volledig gesloten, dus bij verkoudheid kan de zooi vanuit de holtes in het gehemelte gaan zitten

maar toen ik bij de kaakchirurg kwam, ontdekte die daarbij ook een cyste in het gehemelte

die heeft hij later verwijderd

dus die ontsteking zat echt onder de huid van het gehemelte, binnenin

ai, tandpijn lijkt me ook niet fijn!

ik ben echt bang voor de TA, ik mankeer gelukkig nooit iets aan de tanden

als ze naar me kijkt moet ik al huilen, echt waar

ze is echt aardig, ze doet niks wat ik niet wil, ze doet echt haar best maar ik ben echt bang
waarom ben je niet verzekerd? wat dom
Is het een "kloppende" pijn? Doet het pijn bij warm en koud en blijft het doorzeuren?
quote:itsme1973 schreef op 03 november 2013 @ 00:07:

[...]

naar de eigen TA bellen maandag, uitleggen hoe het ervoor staat

in het weekend is duurder + vaak contant betalen

vaak komt de rekening pas na 2 weken, en moet binnen 30 dagen betaald worden, is dat haalbaar?

Eh, ligt aan je tandarts. Ik moet rekeningen tot ¤100 direct betalen. Pin automaat staat op de balie.
Ik heb een verzekering, maar dit bedrag is op na een wortelkanaalbehandeling. Heb bijna geen inkomen momenteel dus het probleem is niet zo snel opgelost helaas.

De pijn is nog erger geworden dus zal wel naar de tandarts moeten
Met dergelijke klachten (al een paar dagen pijn) kun je hoogstwaarschijnlijk ook niet bij de weekendtandarts terecht, maar moet je gewoon morgen je eigen tandarts bellen.

Plus dat de weekendtandarts ook nog eens duurder.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven