Gezondheid alle pijlers

Te lage bloeddruk, wat te doen?

26-08-2009 19:17 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen dinsdag kwam ik er bij de manueel therapeut achter dat ik een (te) lage bloeddruk (LB) heb. Het zegt mij nooit zoveel en weet nu ook alleen nog de onder(?)druk, die was 65. Volgens mij 110/65.

Niet heel erg, maar nieuwsgierig als ik ben ben ik natuurlijk aan het googlen gegaan.

Daar kom ik symptonen tegen van een LB en een aantal ervan herken ik wel. Duizeligheid, hartkloppingen, licht gevoel in mijn hoofd.

Goed, een heel verhaal wat er verder niet zo toe doet. Waar ik eigenlijk naar op zoek was, is wat je aan een te LB kan doen. En dát kan ik nergens vinden. Ik heb geen bloedingen, vochtverlies, medicijngebruik tegen hoge bloeddruk of andere dingen die een LB kunnen veroorzaken.

Weet iemand hier een antwoord op?

Overigens zei de manueel therapeut dat het ook een momentopname kan zijn en dat het net zo goed volgende week wel een normale bloeddruk kan zijn.
Ik heb altijd een nog lagere bloeddruk dan jij en door de zwangerschap is het allemaal nog ietsje lager. Laatste keer zelfs 80/53. En ik leef nog steeds hoor. Ik slik er niks voor omdat ik er weinig last van heb, soms een beetje duizelig bij het opstaan, thats it.
if we all light up, we can scare away the dark...
.
Hooo, ik denk helemaal niet dat dit hét probleem is! Ik was gewoon benieuwd wat er aan te doen zou zijn, omdat je nergens op google oplossingen komt. En ik ga geen rare dingen doen, maar ben gewoon benieuwd naar tips. Die zhthee vind ik een hele goeie. Kan geen kwaad.

Misschien is het inderdaad niet te laag, ook helemaal prima. Beter zelfs.

* schenkt nu een heerlijk ( ) kopje zoethoutthee in*
Hoe oud en hoe zwaar ben je? Ik had een tijdje 90/55 en had er last van omdat ik duizelig was en licht in mijn hoofd. Maar de huisarts zei dat het niet erg was, en dat het vaker voorkwam bij slanke vrouwen van in de 20.

Nu wat ouder, zwaarder en geen last meer.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
34, bijna 35.

Niet jong en niet heel slank, ha ha. Helaas.
Ik zou toch even naar de huisarts gaan als je echt last hebt van duizelingen, hartkloppingen en een licht gevoel in het hoofd.

Over de bloeddruk hoef je je volgens mij geen zorgen te maken. Ik had vorige week 114/66 en toen zei de arts dat dat prima was (de ene keer is ie iets hoger, de andere keer iets lager). En op internet lees je dat er pas sprake is van een te lage bloeddruk als je onder de 60 komt.
Mijn bloeddruk wordt onder toezicht van de huisarts rond de 110/60 gehouden, maar ik heb nergens last van....
Ik heb meestal een bloeddruk van rond de 90/51 ongeveer. Ik heb er toch wel veel last van hoor! Ben altijd moe en draaierig en val regelmatig flauw.

Ik heb niet het hele topic gelezen maar heb je al eens zoethout thee geprobeerd? Ik vind het niet zo lekker maar het schijnt te helpen.
Cat23, die tip heb ik idd gekregen! Maar bedankt!

Maandag nog maar eens op laten meten die bloeddruk. Hartkloppingen heb ik gelukkig de afgelopen anderhalve week niet gehad, maar de 2 weken daarvoor wel.

Ik wacht ook het kraken bij de MT even af, want volgens mij zit er behoorlijk wat knel in mijn nek en veroorzaakt dat ook duizelingen.

Iedereen erg bedankt voor de tips en opmerkingen!
Is een keurige bloeddruk, kan je heel oud mee worden. De reden dat je veel hoort en leest over hoge bloeddruk is omdat een hoge bloeddruk veel (ernstige) risico's met zich mee brengt en een lage niet. Afgezien van het feit dat duizelingen vervelend kunnen zijn hoeft er helemaal geen reden te zijn je bloeddruk te gaan verhogen. Wel uitkijken met (plotselinge ) bewegingen enzo (opstaan/ uit bed/bad komen). Heb zelf vrijwel altijd 80/50 en herken je klachten, als ik niet te wild beweeg heb ik nergens last van gelukkig.

Je kan pas wat zinnigs zeggen over of je een hoge of lage bloeddruk 'hebt' als deze meerdere malen gemeten is (zittend, liggend en staand) en er een constante in zit.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven