Gezondheid alle pijlers

Teken

16-04-2018 09:47 57 berichten
Het wordt weer lekker weer en er wordt gewaarschuwd tegen teken.

Hoe beschermen jullie je kinderen? Ik heb namelijk jongens en die liggen tegenwoordig graag in de struiken tijdens het spelen :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
maritte schreef:
16-04-2018 15:12
Ik doelde meer op diegene die bepaalde locaties wilde vermijden. Dat vind ik een beetje paniekvoetbal.
Je kunt altijd een teek over het hoofd zien natuurlijk, maar met goed controleren (een nimf zie ik niet, maar ik voel hem wel) op de beruchte plekken kom je al een heel eind. Heel veel meer kun je niet doen. Zelf vermijd ik 's zomers hoog gras met blote benen, maar bij kinderen is dat soms niet altijd mogelijk. Als we het bos in gaan, trek ik ze een lange broek met lange mouwen aan en laat ik ze de broek in de sokken stoppen. En dan 's avonds onder de douche goed overal voelen. Ik denk dat ik per jaar ongeveer 1 teek ontdek bij ons gezin (4 kinderen) en we hebben hier veel bos en grasland. Het is dus zeker niet zo dat je teken dagelijks oploopt.
.
Het rare is dus: Ik heb slechts 1x in mijn leven een teek bij mijzelf gevonden en ik ben in m'n leven echt veel in het bos geweest. Ook nu loop ik dagelijks met onze hond in het park. De hond kreeg trouwens een keer in februari een teek, er lag nog sneeuw.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
17-04-2018 07:03
.
Het rare is dus: Ik heb slechts 1x in mijn leven een teek bij mijzelf gevonden en ik ben in m'n leven echt veel in het bos geweest. Ook nu loop ik dagelijks met onze hond in het park. De hond kreeg trouwens een keer in februari een teek, er lag nog sneeuw.
maar tja, misschien had je ze wel, maar niet gespot?
Dat ze zich vol zogen en weer los lieten?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
17-04-2018 08:08
maar tja, misschien had je ze wel, maar niet gespot?
Dat ze zich vol zogen en weer los lieten?
.
Die kans is groter dan dat ik ze nooit gehad heb :D
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Regelmatig controleren lijkt mij het belangrijkste.
Ik heb 1 keer een teek gehad en die was duidelijk te zien (in mijn lies..). De kat had veel vaker teken, maar die haalde ze zelf weg (behalve in de nek-regio). Die zag je niet altijd maar voelde je wel.

Als je gebeten bent door een teek kan je ze melden op: https://www.tekenradar.nl/
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toch zeker wel een keer of vijf een teek bij mezelf gevonden
En ook vaak eentje bij de kinderen.
En we wonen niet in een 'risicogebied'. Vreemd hoor. Wij zullen wel lekker ruiken.
Heb de eerste teek dit jaar al bij mijn zoon weggehaald (uit zijn nek), en bij de baby zag ik een teek over haar broekje kruipen toen ik haar ging verschonen.

Was in het bos. Had wel even schrik: is een gebied waar 25% van de teken lyme schijnt te hebben. Gelukkig de twee weekenden erna geen teek meer gezien. Maar in dat gebied moeten we echt op streng teken-controleer-regime.
Alle reacties Link kopieren
Zou best interessant zijn : onderzoek of teken voorkeur hebben voor sommige mensen, vanwege geur of wat dan ook. Net als bij muggen.
Vrijwilligers gezocht :misselijk:

Ik heb eens op een natuurcamping gestaan, waar het gras tamelijk lang was. Zat ik lekker een kop thee te drinken in de zon, liepen er 7 of 8 teken over mijn been.
Daarna heb ik nogal krampachtig op een dekentje gezeten en ben er nooit meer terug gegaan, hoewel het een prachtige terrein in de duinen was.
De andere kampeerders vonden het allemaal niet zo'n probleem, gewoon 's avonds voor het slapen goed controleren.
Ik heb me nog nooit zo'n tutje gevoeld als toen @(
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven