Gezondheid alle pijlers

Terug naar HA?

25-12-2016 13:12 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Onlangs had ik een topic geplaatst over mijn linkerborst die pijn deed althans pijn het was meer irritatie dan pijn. De borst ziet er gewoon "normaal" uit. Geen gekkigheid maar omdat ik zelf een flinke cupmaat heb (H) kan ik voelen wat ik wil, ik merk toch niet of er een knobbeltje of what so ever zit. De linker borst is wel anders als de andere de laatste 4 weken hij voelt voller aan en ziet er voller uit. Mijn borsten zijn altijd al ongelijk geweest. De linker is ook hoger als de rechter misschien dat ie daarom anders lijkt? Maar goed 1 week geleden ben ik toch naar de HA geweest en die heeft beiden borsten onderzocht en gevoel en kon niets voelen..

Toch voel ik mij niet echt gerust erop. Zal misschien ook te maken door Google waar ik de gekste verhalen lees.. dus het is onderhand een obsessie geworden. Ze zeggen ook als je er steeds aan denkt ga je de pijn echt voelen en dat is dus nu het geval... ik begin mezelf echt gek te maken
Oh dames sorry was vergeten ook op de topic te reageren.

Ik ben geweest naar de mamma poli voor de mammografie. De arts heeft ook gevoeld en zegt niets gek te voelen. De radioloog heeft me borsten van zowel boven/onder als zijkanten gescand en het deed echt pijn maar ja ze sprak meteen van goede borst foto's. Ik heb half uur gewacht was helemaal op van de zenuwen maar van de verpleegkundige kreeg ik het nieuws dat alles ok was. Er was niks afwijkends te zien! Geen kalkje zelfs. Wist niet dat ze met een mammografie zo diep konden kijken.

De volgende dag beurs en spierpijn maar heb helaas nog wel last van die ene borst. Qua grootte is het nog steeds zo gebleven. Ik merk wel als ik een beha omdoen de pijn wat draaglijker is. De pijn kon de verpleegkundige ook niet verklaren. Kan door de grote borsten (cupH) ik loop vaak thuis zonder beha moet ik eigenlijk ook niet doen maar soms kan ik deze echt niet verdragen. Ik heb iets gevonden over mastopathie had het eigenlijk die dag aan de verpleegkundige moeten vragen maar was zo opgelucht dat er niks was. Soms denk ik kappen met "het zoeken ernaar.. " dat probeer ik ook. Heb zelfs een afspraak bij een psycholoog voor beginnende hypochondrie. Maar telkens als ik me beha uit doe wordt ik geconfronteerd met die dikke borst.

Ben momenteel ook bezig met afvallen. Ik ben in 1 jaar tijd 20 kilo aangekomen je ziet het meteen bij me borsten en buik. En me borsten zijn nooit echt gelijk geweest maar goed.
Wat goed dat je een afspraak hebt gemaakt vanwege hypochondrische gedachten.

Gezien jouw cupmaat heb je goede ondersteuning nodig en lijkt het me juist niet goed dat je thuis geen bh draagt. Wellicht is een goede sportbh nu fijn voor of kun je bij een lingeriezaak aangeven waar je last van hebt en kunnen zij jou helpen aan een goede en stevige bh.

Kun je nu wel loslaten dat er niks ernstigs aan de hand is?
Jerami het is inderdaad ook wel gek zonder beha te lopen met mijn cupmaat Vandaag heb ik m omgehad en dat beurse gevoel had ik dus niet trek ik net me beha uit kwam de pijn weer hoor...

Ik probeer het los te laten maar denk toch dat ik naar de HA ga voor een eventuele ab kuurtje. Misschien is het een ontsteken kliertje ik weet niet het niet wie zal het zeggen. Maar irritant is het wel.
laat het nou eens even rusten. Een ontsteking hadden ze echt al wel geconstateerd bij de onderzoeken.

Je wilde toch een BVK? Als je afgelopen jaar 20 kilo bent aangekomen zullen ze nu zeker niet gaan opereren, ze willen eerst een bepaald streefgewicht zien om te kijken hoe je borsten daar op reageren. Heb je veel vetweefsel, vaar je daar ook af en is een gezond gewicht bereiken beter dan een BVK. Als je vooral klierweefsel hebt zal het weinig invloed hebben maar ik verwacht echt dat je eerst moet afvallen.

Goed trouwens dat je hulp gaat zoeken.

PS of haal ik door mijn slaaptekort nu 2 mensen door elkaar en wil je geen BVK (Borst VerKleining)? In dat geval verwijder ik morgen of zo mijn post wel, ga nu naar bed.
Ik denk dat je geen antibiotica kuur krijgt.

Want die gaat niet werken bij jou.

Wat wil je daarna? Nog een hegtigere antibiotica kuur? Een uitgebreid bloedonderzoek? Internist? Een praktijkondersteuner die maandelijks je borst controleert? Of weekelijks?

Goed dat je een afspraak hebt gemaakt. Erg vervelend dat je zoveel angst en last ervaart.

Ik wil je nog meegeven dat mijn borst ook van vorm veranderd tijdens het douchen. Heb er even voor je op gelet . Ik schrik daar zelf niet van omdat het vocht is en na het slapen ook een beetje een andere vorm. Of bij warm weer ook.

Misschien helpt mijn ervaring, dat het wel vaker voor komt.

Verder had ik pijn in mijn borst door spanning. Waardoor je weer spanning krijgt van de pijn. En van die pijn weer stress en van die stress weer meer pijn

Probeer dus te ontspannen, schouders laag, door buik ademen, massage, meditatie, kopje kamille thee en of pijnstiller.

Sterkte
@nienkejj, nee je hebt het helemaal goed hoor! Ik was van de bvk. Ik moet inderdaad 10 kilo afvallen om in aanmerking te komen voor een vergoeding. Ik ben ook momenteel bezig om af te vallen. Mocht ik ook van mijn borsten afvallen dan ga ik niet meer voor een bvk. Vandaag zat ik eens in me foto's te turen van 3 jaar geleden. Hemeltjelief het was alsof ik niets had! En daar was ik veel lichter... ik probeer het gewoon op de afval methode.

@gele suikerspin, wat appart dat jou borst dan ook een andere vorm aanneemt. Ik heb dat eigenlijk al links laten liggen. Het gaat mij er voornamelijk om dat ie wat groter geworden is als de andere.. ik moet je wel zeggen vandaag heb ik er niets van gevoeld maar zodra ik me beha uit deed werd ik weer geconfronteerd met die borst. Ik probeer nu niet meer te Googlen behalve op viva. Maar dat vind ik wel fijn.

Nog de beste wensen allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven