Gezondheid alle pijlers

Terugkerende huidkanker

20-10-2011 11:49 26 berichten
Ik weet dat hier een aantal dames zijn die helaas ervaring hebben met huidkanker, melanoom. Ik heb daar een vraag over.

Een vriendin van mij heeft wederom een verdachte plek ontdekt. De moedervlek wordt binnenkort met spoed eruit gehaald. Ik ken haar nu zo'n 2 jaar en dit is de 2de keer in die periode. Voordat ik haar leerde kennen heeft zij ook al een melanoom gehad, wat allemaal net op tijd is ontdekt en verwijderd.

Ik maak me best zorgen om haar, alleen wil ik dat natuurlijk niet te veel met haar bespreken om haar niet extra bang te maken. Hoe vaak kan dit terug komen? Is dat een slecht teken?
Swissie, posie en dubiootje bedankt voor het reageren. Het klopt inderdaad dat de moedervlek nog niet is weg gesneden. Daarvoor heeft ze eind deze maand een afspraak. Dit keer is ze naar een andere dermatoloog geweest en volgens deze arts was het spoed, maar idd raar dat ze dan niet eerder terecht kan.

Ze heeft inderdaad uitzaaiingen in de lymfen gehad. Ze is trouwens niet in nl onder behandeling, wij wonen in het buitenland. Maar om heel eerlijk te zijn vind ik ook hier de behandeling niet denderend. Ze wordt wel geregeld gecontroleerd, maar vaak komt het van haar zelf af. Dan voelt ze iets waar ze zich zorgen om maakt, of ze ontdekt zelf een nieuwe moedervlek.

Ik zal eens een gesprek met haar aan gaan om haar jullie tips door te geven. Wil haar geen extra zorgen geven, maar wil ook niet dat ze er wel een keer te laat bij is! Nogmaals bedankt dat jullie hier je verhaal hebben gedaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven