Gezondheid alle pijlers

Teveel gedronken, vanavond etentje

14-09-2013 11:36 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteravond teveel gedronken tijdens een feestje, gekotst en daarna wel kunnen slapen. Ben nu ontzettend messed up en voel me zwaar kut. Bij het zien of denken aan alcohol ga ik alweer bijna over mijn nek.

Tot overmaat van ramp heb ik vanavond een etentje en zoals ik mij nu voel gaat dat een echte ramp worden om dat uit te kunnen zitten.

Wat kan ik tegen de kater en misselijkheid doen? Zit hier glazen water weg te drinken maar voel me nog steeds niet beter...
quote:Captain_Obvious schreef op 14 september 2013 @ 11:50:

[...]

"Ik drink nooit meeeeeeeeheeeeer!"

Toch houd ik me daar nooit aan. Gek is dat Zo herkenbaar!
I am surrounded by morons
Paracetamol helpt bij mij trouwens nooit. Ibuprofen (liefst liquid caps) does the trick.
Wat al gezegd is: goed drinken (een glas appelsap hielp mij gek genoeg ook vaak toen ik nog dronk), goed eten (mits je het binnen kunt houden), paracetamol, douche, frisse lucht.

En de volgende keer iets minder drinken, dan heb je wel de lol maar niet het geheugenverlies en de kater achteraf. Voor het drinken iets vets eten (of zuivel) en tijdens het drinken regelmatig een glas water nemen maakt de kater ook minder heftig. Net als het niet te veel mixen van verschillende soorten drank. Maar net effe wat minder naar binnen gieten werkt het best.
De maatschappij maakt jou echt niet gek, dat doe je zelf veel beter (bootje_op_de_golven)
quote:Twisted schreef op 14 september 2013 @ 11:55:

[...]

Zo herkenbaar! Ik word er ook altijd fijntjes aan herinnerd door mijn wederhelft. "Dat zei je de vorige keer ook."
Coca cola helpt goed, suiker en cafeine, ik las laatst een artikel dat cola, maar dan dus van het merk coca cola, een perfect anti kater middel is.

En maar afwachten,meestal voel ik mij dan tegen 19u weer wat beter...
quote:Twisted schreef op 14 september 2013 @ 11:54:

[...]

Frisse lucht zal je goed doen. Daarnaast een vette hap, 2 ibu's en nog een paar uur je bed in. Vanavond voel je alweer een stuk beter en de kans is groot dat je dan zelfs wel weer een wijntje kunt drinken.Vroeger toen ik wekelijks uit ging, dan haalde we in de ochtend (rond 12 uur ) ons ontbijt bij de snackbar. Daar knap je echt van op .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Tegen etenstijd ben je er heus wel weer bovenop hoor, ook al lijkt dat misschien niet zo. Kijk of je later nog een uurtje slaap kan meepakken, helpt echt!
Het geinige van een kater is dat je naarmate de dag vordert je je steeds beter gaat voelen.
Zoals al gezegd is: Cola drinken! Sterkte vandaag ;)
quote:sterre92 schreef op 14 september 2013 @ 11:52:

Eigenlijk als je er zo over nadenkt, is zoveel drinken gewoon zonde.

No shit Sherlock

Ik sluit me ook aan bij een aantal voorgangers: Cola cola cola, ultiem middel tegen misselijkheid. Geen light trouwens, daar kan ik op katermomenten juist niet tegen.

Verder chips, tuc-jes of crackers.

Als je je dan wat fitter voelt dan kun je over op normaal voedsel.
En dan na de kapsalon, de andere vette happen en liters cola lekker uit eten. Oef....
Broodje hamburger speciaal. Veel cola helpt hier goed ;)
Loat goan!!!
quote:oehoeh schreef op 14 september 2013 @ 13:14:

Broodje hamburger speciaal. Veel cola helpt hier goed ;)Nou ik durf het bijna niet te zeggen maar die vette hap helpt, maar al neem je maar een slokje van waar je mee geeindigd bent hielp er ook bij. Niet in de ochtend uiteraard maar als we zaterdag of zondag begin van de avond weer een wijntje namen dan waren we zo weer helemaal de oude. Goede oude tijd .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ga er maar vanuit dat je flink brak op dat etentje zit... Het kan alleen maar meevallen. Verder alle tips al genoemd ter harte nemen. Hoe voel je je inmiddels?

Ik merk dat hoe ouder ik word, hoe langer de kater aanhoudt.
quote:Tibi schreef op 14 september 2013 @ 13:57:

Ik merk dat hoe ouder ik word, hoe langer de kater aanhoudt.Ja haha hier ook. Voorheen even uitslapen en zo fris als een hoentje, nu enkele dagen nodig voor herstel
Ik had het zelfde probleem vorige week.

Moest niet aan een glas wijn denken de volgende dag zo brak voelde ik me.

Heb echter rond 12:00 een glas zoete witte wijn gehad en het hielp.

Geen hoofdpijn geen misselijkheid meer.

Ik snap dat je zegt echt geen alcohol maar het werkt wel.

Hoop dat je een leuke avond hebt.
naar buiten voor frisse lucht, ook al regent het. dan douchen. kopje thee, geen smaakje maar gewone thee. met beschuitje. water drinken + ibuprofen. let wel op ivm je maag. rustig op bank hangen. tegen 17.00 uur soepje doen. dan voel je je tegen 18.00 nog wel moe maar vast niet meer zo katerig. heb je echt nog een vette kater, dan niet heen gaan, ga je wel dan lekker veel water drinken.
Wow, wat een schat aan ervaring op dit forum met betrekking tot dit onderwerp! ... handig voor morgen ....
Ik heb alleen tips voor de volgende keer:

1. Drink nooit zoveel dat je je de avond niet meer kan herinneren

2. Drink tussen de borrels door af en toe een glas water

3. Neem voor het slapengaan een aspirine
quote:Twisted schreef op 14 september 2013 @ 11:56:

Paracetamol helpt bij mij trouwens nooit. Ibuprofen (liefst liquid caps) does the trick.Dat is vragen om een maagzweer, ibu in hoge dosis met alcohol. Niet doen hoor.
Hoe voel je je nu? Je bent alweer wat uurtjes verder
.
GC, de middag erna kan je echt wel weer ibuprofen nemen hoor. En 2 ibu's is nou niet bepaald een hoge dosis.

Maar goed, buiten dat heb ik niet veel keuze. Paracetamol werkt op een of andere manier niet bij mij (bij geen enkel kwaaltje).
Ik ben het niet met je eens. Alcohol is een aanslag op je maag. Ibu ook. Het is gewoon niet verstandig. En jij hebt het over twee per keer. Niet iedereen zal bij het lezen denken aan twee tabletten van 200 mg per keer. Omdat 400 mg ook heel gangbaar is. Twee keer 400 mg, dat is wel echt heel hoog. (En je wilt mensen die het zo zouden doen niet de kost geven. Sommige mensen zijn heel laks met medicatie.)
Koop een zak satechips en een pak optimel. Werkt heel goed tegen katers (ik vermoed door alle chemische toevoegingen).
I choose happy!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven