Gezondheid alle pijlers

Teveel gedronken, vanavond etentje

14-09-2013 11:36 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteravond teveel gedronken tijdens een feestje, gekotst en daarna wel kunnen slapen. Ben nu ontzettend messed up en voel me zwaar kut. Bij het zien of denken aan alcohol ga ik alweer bijna over mijn nek.

Tot overmaat van ramp heb ik vanavond een etentje en zoals ik mij nu voel gaat dat een echte ramp worden om dat uit te kunnen zitten.

Wat kan ik tegen de kater en misselijkheid doen? Zit hier glazen water weg te drinken maar voel me nog steeds niet beter...
Sleep jezelf naar buiten en ga een stuk hardlopen, dan zweet je het eruit.
Wat bij mij helpt is, ff goed eten, aperine erin daarna nog paar uurtjes slapen en dan douchen...ben ik weer helemaal het vrouwtje.

Gelukkig heb ik bijna nooit een kater maar die keren dat ik het had werkte dit voor mij heel goed.

Sterkte
Pluk de dag voor je in een vaas eindigt.
Neem een douche, maak een wandeling. Eet gezond en drink vanavond op het etentje geen alcohol.

"s avonds een vrouw, 's ochtends een vrouw!
Even wat sporten, wat slapen, en niet drinken vanavond.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Iets vets eten, veel water drinken, een warm/koud douche, pijnstillertjes erin
Meteen doorgaan met al alcohol drinken, dat doet soms wonderen!
Ga iets stevigs eten, of een soepje.

Indd ga even een stuk lopen in de buitenlucht.

Verder kan je vrij weinig doen.

Volgende keer niet zo veel drinken als je de volgende dag nog een andere afspraak hebt.
Ik weet niet hoe jullie dat doen maar als ik nu ga sporten ga ik kapot. Heb al wel in de regen gelopen, water drinken en misschien nu maar hamburgers klaarmaken en die paracetamol ga ik ook even nemen.
Jus d'orange drinken. Een ei bakken. Paracetamol (+ evt ibuprofen erin) en niet mauwen. Want dit heb je echt jezelf aangedaan

En believe me, ik ken het gevoel
quote:slempie schreef op 14 september 2013 @ 11:39:

Meteen doorgaan met al alcohol drinken, dat doet soms wonderen!Toen ik vanochtend een fles alcohol zag ging ik serieus bijna weer over mijn nek. Niet zo'n goed idee.
Bij mij werkt het altijd om een gebakken ei te eten, liefst op een wit broodje. En Cola drinken, liters cola dan kan je er vanavond weer tegenaan.

Succes
quote:Captain_Obvious schreef op 14 september 2013 @ 11:42:

Jus d'orange drinken. Een ei bakken. Paracetamol (+ evt ibuprofen erin) en niet mauwen. Want dit heb je echt jezelf aangedaan

En believe me, ik ken het gevoel Weet dat ik het zelf gedaan heb en heb mijzelf weer beloofd geen alcohol te gaan drinken de eerste paar weken haha.
Schop onder je kont geven. Wandelen kun je vast wel op dit moment in de buitenlucht.
Google anders even:

http://www.mensengezondheid.org/?articleid=25

http://www.biernet.nl/algemeen/kater

http://www.biernet.nl/algemeen/kater/ac ... e-kater-af

Eet een banaan lees ik daar ook ergens. Of maak een smoothie met banaan.
Soep, tosti en melk dan douchen en n rondje wandelen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Cola tegen de nadorst, douchen, een stevige wandeling (en ja dan voel je je knettersnaar) en dan weer terug je bed in (en eventueel een paracetamol tegen de hoofdpijn.

En niet miepen, zoals iemand hier al zei: 's avonds een vrouw, 's ochtends een vrouw! (alsof ik mijn váder hoor....)
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Even naar buiten en haal een vette hap, kapsalon ofzo, helpt hier altijd erg goed, uurtje daarna voel ik me vaak stukken beter.

Verder wat je al doet veel drinken.

Sterkte!
quote:sterre92 schreef op 14 september 2013 @ 11:43:

[...]

Weet dat ik het zelf gedaan heb en heb mijzelf weer beloofd geen alcohol te gaan drinken de eerste paar weken haha.

"Ik drink nooit meeeeeeeeheeeeer!"

Toch houd ik me daar nooit aan. Gek is dat
quote:Hasse88 schreef op 14 september 2013 @ 11:48:

En niet miepen, zoals iemand hier al zei: 's avonds een vrouw, 's ochtends een vrouw! (alsof ik mijn váder hoor....)Ja ik ook (mijn vader dan)
Eigenlijk als je er zo over nadenkt, is zoveel drinken gewoon zonde. Een vriendin vroeg mij vanochtend wat ik nog van de avond kan herinneren en dat is niks! Alleen dat ik lag te kotsen en naar de stad toeging. Daarna kan ik mij alleen sommige dingen herinneren van wat anderen zeiden.
Veel slapen tot vanavond, veel vette dingen, zoals patat of hamburger en paracetamol. Oja en veel melk erbij drinken!

Hielp bij mij altijd toen ik nog jong en onbezonnen was
Heel veel water drinken, vet eten, paracetemol, douchen en een paar uurtjes slapen.
Liever elitair dan een pauper!
Op de avond zelf wil structureel afwisselen tussen alcohol en water ook nog wel goed helpen.
quote:takeesja schreef op 14 september 2013 @ 11:38:

Sleep jezelf naar buiten en ga een stuk hardlopen, dan zweet je het eruit.Frisse lucht zal je goed doen. Daarnaast een vette hap, 2 ibu's en nog een paar uur je bed in. Vanavond voel je alweer een stuk beter en de kans is groot dat je dan zelfs wel weer een wijntje kunt drinken.
I am surrounded by morons

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven