Teveel paracetamol
maandag 13 juli 2015 om 23:21
Ik voel mij echt zo dom nu....
Ik had om half 8 2 paracetamol geslikt (van 500mg) en om 9 uur had ik nog pijn en had ik zoiets van ik neem er alvast 2 zodat ik lekker kan slapen dadelijk. Maar ik was dus even de dosis van half 8 vergeten. En nu lig ik dus wakker van de stress. Heb de dagelijkse hoeveelheid niet overschreden maar dan nog...
Neem voor de zekerheid morgen even helemaal geen paracetamol, en ga als ik klachten krijg zeker de huisartsenpost bellen.
Weet niet zo goed wat ik met dit topic wil maar heeft iemand dit ook wel eens gehad? Kreeg je klachten?
Ik had om half 8 2 paracetamol geslikt (van 500mg) en om 9 uur had ik nog pijn en had ik zoiets van ik neem er alvast 2 zodat ik lekker kan slapen dadelijk. Maar ik was dus even de dosis van half 8 vergeten. En nu lig ik dus wakker van de stress. Heb de dagelijkse hoeveelheid niet overschreden maar dan nog...
Neem voor de zekerheid morgen even helemaal geen paracetamol, en ga als ik klachten krijg zeker de huisartsenpost bellen.
Weet niet zo goed wat ik met dit topic wil maar heeft iemand dit ook wel eens gehad? Kreeg je klachten?
maandag 13 juli 2015 om 23:32
Gaat wel meevallen hoor. Lekker slapen en morgen ben je weer wakker. Heb er wel is meer genomen. Om de 3 uur 2 gedurende meer dagen ivm heftige pijn. Ik leef nog steeds. Gezond en wel.
T is niet dat je er 25 tegelijk genomen hebt.
Morgen ook niet martelen en gewoon netjes je pcm nemen als je pijn ervaart.
Sterkte
Sterkte
maandag 13 juli 2015 om 23:34
Wat je in hebt genomen is niet schadelijk en als je morgen nog pijn hebt kun je weer 4x paracetamol innemen dat doe ik ook wanneer ik ziek ben. Het gevaar zit hem in dat je dit niet elke dag doet. Als je dit morgen en overmorgen doet zal je niks merken. En daarna nog niet , maar je kan niet een week lang paracetamol innemen omdat dat schadelijk is voor je lever. Morgen gewoon je aspirientjes innemen en naar de dokter als het heel erg is.
maandag 13 juli 2015 om 23:34
quote:little_angel89 schreef op 13 juli 2015 @ 23:32:
Gaat wel meevallen hoor. Lekker slapen en morgen ben je weer wakker. Heb er wel is meer genomen. Om de 3 uur 2 gedurende meer dagen ivm heftige pijn. Ik leef nog steeds. Gezond en wel.
SterkteJup! Kan prima! Niet heel best voor je maag maar die verwerkt deze dosis makkelijk hoor
SterkteJup! Kan prima! Niet heel best voor je maag maar die verwerkt deze dosis makkelijk hoor
maandag 13 juli 2015 om 23:39
Maak je geen zorgen, je bent niet over de dagdosis heen. En er zit anderhalf uur tussen. Als je dit niet dagelijks doet dan zal er niets met je gebeuren.
Je kunt morgenochtend als je nog steeds pijn hebt gewoon twee paracetamol nemen. En dan over de dag verdeeld de dagdosis.
Ik heb vanwege heftige hoofdpijn weleens twee gram genomen en een paar uur later nogmaals en ik loop ook nog op deze wereld rond. (niet doen zonder een arts te raadplegen!)
Je kunt morgenochtend als je nog steeds pijn hebt gewoon twee paracetamol nemen. En dan over de dag verdeeld de dagdosis.
Ik heb vanwege heftige hoofdpijn weleens twee gram genomen en een paar uur later nogmaals en ik loop ook nog op deze wereld rond. (niet doen zonder een arts te raadplegen!)
maandag 13 juli 2015 om 23:44
Bij een overdosis paracetamol krijg je pas na enige dagen - als je het allang vergeten bent - problemen. Dat is berucht bij zelfmoordpogingen. Persoon denkt gered te zijn, gaat hij alsnog dood.
De maximale dosis die volgens voorschriften niet overschreden mag worden is een extra veilige marge.
De maximale dosis die volgens voorschriften niet overschreden mag worden is een extra veilige marge.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
dinsdag 14 juli 2015 om 01:00
je overdrijft echt verschrikkelijk , nergens voor nodig om dit met je huisarts te bespreken. Ga naar je huisarts voor je klachten, niet voor die 4 lullige paracetamolletjes
Leverschade van 4 paracetamol, alsjeblieft zeg. Ik dacht dat je op zijn minst 3 doosjes met een fles vodka achterover had getikt.
Leverschade van 4 paracetamol, alsjeblieft zeg. Ik dacht dat je op zijn minst 3 doosjes met een fles vodka achterover had getikt.