Gezondheid alle pijlers

Thuistest blaasontsteking?

30-11-2018 23:52 13 berichten
Heeft iemand ervaring met het gebruik van een thuistest voor blaasontsteking? Ik zie dat de Kruidvat ze verkoopt ze van het merk Veroval.

Ik heb al een week pijn bij het uitplassen en pijn in mijn ondertussen en recent stinkt mijn urine ook. Echter moet ik ook ongesteld worden dus heb ik de klachten (behalve pijn bij het plassen) maar aan de menstruatie gelinkt. Ik ben al geregeld bij de huisarts geweest voor ontstekingen etc. Ik wil hiervoor niet alweer heen. Vandaar dat ik me af vraag of iemand die test wel eens gebruikt heeft. Is die betrouwbaar?
Nog nooit gebruikt. Denk van te voren na. Wat zou je doen als de test positief was? Alsnog naar de ha? Of extra veel drinken?
Dat kan je nu ook doen, zonder extra geld uit te geven.
Alle reacties Link kopieren
Niet aanmodderen met thuistesten.
Gewoon wéér naar de huisarts.

Wat bedoel je met 'ontstekingen'? Blaasontsteking of andere soorten?
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Maar je levert toch gewoon sochtends een potje in bij de assistente?
als het dan idd een ontsteking is sturen ze direct een recept naar de apotheek
Is de bacterie al eens op kweek gezet zodat ze kunnen zien om welke het precies gaat?
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Whitewolves, ik snap je punt. Ik drink al een maand meer, water. Ik wil niet onnodig naar de huisarts gaan(ben al vaker ziek geweest dit jaar). Die ontstekingen waren andere soort ontstekingen waarvoor ik antibiotica kreeg.

Ik moet over 2 dagen ongesteld worden en ik heb al de buikpijn voortekenen. Ik kan maandag eventueel urine inleveren maar de uitslag zal wel beïnvloed kunnen worden door menstruatie of niet?
Met een blaasontsteking naar de HA gaan is niet onnodig. Dit zijn juist dingen waar de HA voor is. Dus gewoon gaan. Je wil niet met een onbehandelde ontsteking rond blijven lopen en over een maand een nierbekken-infectie hebben. Niet miepen maar gaan. :)
Probeer de urine zo schoon mogelijk in het potje te krijgen en dan is er niets aan de hand. Bijvoorbeeld tampon wisselen als je die gebruikt, je even wassen en dan je ochtendplas opvangen.
Tijdens je menstruatie zullen er wel sporen van bloed in je urine zitten, dus even erbij vermelden als je het inlevert.
Verder heeft het geen invloed, als er sprake is van een ontsteking blijkt dat toch wel (evt na kweek).
Wat iemand al zei, een thuistest heb je niks aan. Als het neg blijkt, loop je nog steeds met klachten dus moet je naar de ha, en is het pos heb je behandeling nodig en zal de ha het toch nog over willen doen. Oftewel: sowieso naar de huisarts.
.
Ga naar de huisarts, je wilt niet thuis komen te zitten met nierbekken- of een nierontsteking.
Je hebt klachten dus ga naar je huisarts. Je weet niet hoe betrouwbaar zo'n thuistest is en straks zegt dat ding "niets aan de hand" terwijl het wel zo is en jij dan inmiddels een verwaarloosde ontsteking hebt.
Als je een regelmatig terugkerend probleem hebt met ontstekingen geef dat dan duidelijk aan bij je huisarts. Er is een oorzaak waardoor het steeds terugkomt en dat zou moeten worden onderzocht, anders blijf je aan de gang.
Inderdaad huisarts en op kweek zetten.
En en buuv hier had ook vaak blaasontsteking, maar sinds ze cranberrycapsules van de kruidvat neemt niet meer.

Ik heb ook wel eens aan blaasontsteking thuistest gedacht, maar dan voor de kat. :-)
Die bezoekjes zijn nogal prijzig.
Bedankt voor de tips, dan ga ik het toch maar bij de huisarts testen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven