Gezondheid alle pijlers

Tijdelijk stoppen met pil, goed idee?

14-12-2009 14:09 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu ik weer vrijgezel ben, overweeg ik (tijdelijk) te stoppen met de pil. Ik slik al sinds mijn 16e microgynon 30, en ben nu 28. Rond mijn 20e ben ik al een keer een half jaar lang gestopt. Behalve dat ik weer heviger en pijnlijker ongesteld werd, merkte ik geen verschil. Maar ik heb ook wel het gevoel dat het goed is om m'n lichaam even een pilpauze te geven. Wie weet of dit goed is of juist nadelig voor je lijf en hormoonhuishouding?

Koperspiraaltje overweeg ik ook, maar je hoort er vaak ellendige verhalen over. En daarbij deed het maken van een uitstrijkje al zoveel pijn bij mij, dat ik erg huiverig ben voor het plaatsen van een spiraaltje.

Wie kan mij helpen met het maken van een goede beslissing?
Ik zou zeggen: doe het niet

Ben ook vrijgezel en sinds 1,5 maand gestopt met de pil. Ik wil even kijken wat mijn normale cyclus is en hoe ik ben zonder hormonen.

Maar ik word er een beetje hysterisch en wanhopig van. Plus dat mijn libido omhoog is gegaan. Niet handig als je vrijgezel bent
Ik ben ook gestopt toen ik weer single werd maar geen succes. Werd weer zoals vroeger heel heftig ongesteld (erg misselijk voelen, veel zweten, doodmoe). Dus gewoon weer aan de pil. Ook makkelijk als je onverwachts een avontuurtje hebt
Nee, een verhoogd libido is inderdaad niet erg praktisch als vrijgezel. Ben helemaal niet van plan achter mijn k.u.t. aan te gaan lopen

Ik vind het altijd heel knap hoe veel vrouwen heel precies bepaalde zaken kunnen toeschrijven aan de pil! Dat weet je toch nooit zeker? Ik merkte dus alleen dat ik weer 'ouderwets' ongesteld werd. Net zo erg als toen ik 12 was Maar wat betreft stemmingen enzo...ik huil eigenlijk altijd wel veel, met of zonder pil
Ja, ik heb ook geen idee dat ik bepaalde zaken toe kan schrijven aan de pil. En in PMS geloof ik ook niet (bij mezelf). Vandaar dat ik maar even gestopt ben.

Ik weet nu iig dat ik een stabieler persoon ben mét pil

Verder ben ik nu 1x ongesteld geweest. Geen klachten gehad qua buikpijn etc. Alleen de eerste 2 dagen heftiger ongesteld dan anders.

ps doeps: coole avatar! Oerol 2008
Ik ben ook een paar maanden gestopt. Was helemaal geen probleem; kwam meteen in mijn oude cyclus terug en voelde me vrolijker, energieker en had idd een hoger libido. Nu sinds anderhalve maand weer begonnen en heb er nu toch wel spijt van dat ik ooit gestopt ben. Had ik eerst nooit last van de pil nu des te meer. Niet alleen lustelozer en meer krampen, ook bloed ik nu constant een beetje.

Moet nog naar de huisarts voor een alternatief.

Al met al; ik merkte echt een positief verschil toen ik gestopt was maar ik zou het niet snel nog een keer doen.
quote:Amber83 schreef op 14 december 2009 @ 14:26:

Ik ben ook gestopt toen ik weer single werd maar geen succes. Werd weer zoals vroeger heel heftig ongesteld (erg misselijk voelen, veel zweten, doodmoe). Dus gewoon weer aan de pil. Ook makkelijk als je onverwachts een avontuurtje hebt Dat doe je toch gewoon met condoom hoop ik?
Thanks AgentL, Ik vond het zo'n mooi kunstwerk van SLEM. Dat was dit jaar toch minder met die windnomaden. Hoewel wel bewondering voor de omvang van het project.

On-topic: ik vind het ook vrij logisch dat ik stabieler ben mét pil. Ik bedoel, als je hem netjes op tijd slikt, dan krijg je toch iedere dag dezelfde dosis van die hormoontjes binnen. Heerlijk stabiel toch?

Ben je van plan gauw weer te beginnen met de pil? Nu je nieuwe 'ikje zonder toegevoegde hormonen' niet zo bevalt?
quote:Pannetje schreef op 14 december 2009 @ 14:39:

[...]

Dat doe je toch gewoon met condoom hoop ik?Én condoom, of course
hier mijn topic over een redelijk nieuw soort koperspiraal.

Gynefix spiraaltje

stoppen met de pil was echt de beste keuze ooit. voel me echt zo veel beter!
Rary, dank je voor de tip! Denk dat ik ook gewoon eerst maar eens ga stoppen met de pil. En dan bezinnen op een spiraaltje. Gynefix klinkt goed.
Pinkcrow: misschien dan een spiraaltje ook iets voor jou?
quote:AgentL schreef op 14 december 2009 @ 14:16:

Ik zou zeggen: doe het niet

Ben ook vrijgezel en sinds 1,5 maand gestopt met de pil. Ik wil even kijken wat mijn normale cyclus is en hoe ik ben zonder hormonen.

Maar ik word er een beetje hysterisch en wanhopig van. Plus dat mijn libido omhoog is gegaan. Niet handig als je vrijgezel bent ow haleluja...ik dacht dat het aan mij lag. Ik ben gestopt met de pil, puur vergif blijkt wel want voor het eerst in jaren heb ik het gevoel dat mijn libido er nog wel degelijk is. De hysterie okay...daar kom ik ook wel weer overheen.
Ik ben ook gestopt met de pil.

Ik kan er gewoon helemaal niet tegen, voel me dan erg labiel.

Nu verrek ik wel elke maand van de buikpijn.....maar ja, voel me geestelijk wel veeeeel beter.

Is toch voor iedereen weer anders. Doe gewoon wat voor jou goed voelt.
Ik ben ook een tijd gestopt en idd ik voelde me 10x beter en (ook niet onbelangrijk) ik wist ineens weer wat een libido was....

alleen kreeg ik het volgende probleem, ik werd mega ongesteld (deed me denken aan het vloeien na een bevalling) en het kwam op de raarste momenten....nu heeft mijn man een beroep waarbij hij langere tijd in het buitenland verblijft en dan weer eens een paar dagen thuis is en ja hoor elke x als hij thuis was was het raak, ik werd ongesteld.....ik werd daar zo moe van dat ik toch maar weer aan de pil ben gegaan.....maar het liefst zou ik weer stoppen omdat ik me gewoon zoveel beter voel zonder....
ik ben ook juist weer gestopt met de pil om te kijken hoe ik me ga voelen,ben vorig jaar november ook gestopt maar dit voorjaar weer begonnen want had een aantal bruiloften en feesten en had geen zin om dan juist ongesteld te zijn.

In het kleine half jaar dat ik gestopt ben merkte ik niet echt veel verschil maar sinds ik dus weer begonnen was wel,veel emotioneler en veel meer vermoeid en nog wat vage klachten.

Nu wil ik het dus weer eens een tijd zonder proberen,ben trouwens geen vrijgezel dus de condooms liggen alweer klaar..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven