Gezondheid alle pijlers

Tintelende voetzolen

31-01-2011 10:45 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een week heb ik last van tintelende voetzolen (vooral mijn linkervoet).

Het doet geen pijn, voelt alleen een beetje dof.

Ik had zojuist de dokter gebeld of het verstandig is om langs te komen of dat ik het nog even aan kan kijken.

Dokter vond het echter wijs om even langs te komen.

Nu heb ik net wat gegoogled en kom allemaal nare neurologische aandoeningen tegen

Ik draag geen strakke schoenen dus daar ligt het niet aan.

Iemand die dit ook gehad heeft ??
Ik heb af en toe een tintelende linkerteen en een tintelende linkerpink. Ik negeer het.

Google is niet de beste manier om uit te vinden wat je mankeert (of niet). Mensen die alleen af en toe een beetje een dof gevoel in hun voeten hebben, zetten hun verhaal niet op internet. Ga je niet gek googelen, maar wacht even af wat de dokter te vertellen heeft.

Veel succes vanmiddag. En meldt het hier eventjes, weet ik of ik met teen en/of pink ook naar dokter moet.
Wat eten we vanavond?
Ja met zeer grote regelmaat, in handen en voeten, soms ook in armen en benen en een enkele keer zelfs mijn billen.

Bij mij is het door slechte doorbloeding en knel zittende zenuwen, niks aan te doen en niks ernstigs.

Niet jezelf gek gaan maken met google, gewoon huisarts laten kijken/beoordelen en mocht het al ernstig zijn vanaf daar bekijken en niet vooruit.
Heb je koude voeten?

Nieuwe schoenen?

andere pantoffels?

een eind gelopen wat je anders niet doet?

De vloerverwarming hoger gezet?

Ow en niet googelen, eerst dokter vragen.
Let vooral op of kleine/grote boodschap op toilet nog goed gaat. Wanneer je daar moeite mee krijgt, meteen richting huisarts.

Google maar op neurologische aandoening C.E.S.
Bedankt voor jullie reacties.

Ik weet dat het ook niet verstandig is om te googlen maar toch he.

Fijn om te horen dat ik iig niet de enige ben.

@ Makreel: ik heb morgenochtend een afspraak en dan zal ik laten weten wat de huisarts gezegd heeft.

@ Maja, ja mijn voeten zijn wel koud. Ik heb s nachts nu altijd een kruik in bed.

@ Carenza: dat is gelukkig geen enkel probleem!!
Volgens mij kan het betekenen dat je voet er af moet. En ook dat er niets aan de hand is. En ook vanalles daar tussen in.

Toch mooi he, dat er artsen zijn
Heb je ook last van koude handen enzo?
@ rider: eraf is niet zo erg. Ik heb tenslotte nog een voet.

Maar gelukkig ja dat ik een dokter heb

@ maja: nee dat niet
[quote]Hebbes schreef op 31 januari 2011 @ 13:45:

@ rider: eraf is niet zo erg. Ik heb tenslotte nog een voet.[quote]

quote:Maar gelukkig ja dat ik een dokter heb Volgens mij is het geven van diagnoses op dit forum verboden. Dit topic is een vorm van uitlokking van illegaal handelen dus. Probeer je iemand een ban aan te smeren
Ik vind een ban een kleine prijs om te betalen. Ik zit straks met 1 voet. Das pas knudde.

Maar ga vooral door met zulke posten. Op deze manier lijkt t allemaal weer een stuk luchtiger
Nou weer terug van de dokter. De voet hoeft er niet af gelukkig . Arts denkt vooralsnog dat t een beknelde zenuw is en dat t vanzelf over gaat en anders moet ik weer terugkomen.
Helaas is het tintelen nu ook begonnen in mijn armen, benen en handen. Ik ben doorverwezen naar de neuroloog. Erg spannend allemaal!
Hebbes, wanneer heb je de afspraak bij de neuroloog??

Ben benieuwd waar het door komt. Laat je het hier nog weten??
http://stichtingb12tekort.nl/b12-tekort/symptomen

Ik dacht gelijk hieraan. Niet dat het dit hoeft te zijn natuurlijk, maar het is een veelvoorkomende klacht bij een B12 tekort. In elk geval even de moeite van het onderzoeken waard wellicht (je kunt bloed laten prikken op vitamine B12).
Tintelingen, doof gevoel, brandend gevoel in armen, benen, handen en/of voeten, zenuwpijn, op “watten” lopen, uitvalsverschijnselen
Just Julie: ik had gehoopt dat de klachten van een B12 tekort zouden komen want een half jaar geleden was het maar 100. Echter ik ben toen multivit gaan slikken en nu was de waarde ( vorige week) 300. Dus helaas precies goed.

Toch bedankt voor het meedenken.
quote:Hebbes schreef op 19 februari 2011 @ 19:15:

Just Julie: ik had gehoopt dat de klachten van een B12 tekort zouden komen want een half jaar geleden was het maar 100. Echter ik ben toen multivit gaan slikken en nu was de waarde ( vorige week) 300. Dus helaas precies goed.

Toch bedankt voor het meedenken.

Beste Hebbes,

Dan zou ik je toch adviseren je eens goed te verdiepen in een vitamine B12-tekort, want met een waarde van 100 heb jij absoluut een vitamine B12 opnameprobleem en had jouw huisarts je nooit met multivitaminen mogen laten knoeien...

Zeker met jouw klachten...een waarde van 100 of lager betekent dat je lichaam geen vitamine B12 opneemt uit voeding.

Jouw klachten kunnen wel degelijk te maken hebben met een vitamine B12 deficiëntie. Op internet is erg veel informatie te vinden.

Leg je verhaal anders eens voor op www.stichtingb12tekort.nl/forum
http://stichtingb12tekort ... agnose/?threadsortmethod=

Kijk ook even naar de waardes..

De enige juiste behandeling is een behandeling met vitamine B12 injecties...opstartdosis is 5 weken lang twee keer per week een injectie en daarna afbouwen tot 1 keer per week, 1 keer per maand, 1 keer per twee maanden. Maar met jouw klachten niet te snel afbouwen.

Ik zou je verhaal echt, gezien je klachten, even voorleggen op het B12-forum.. vind het ongelooflijk dat je huisarts geen actie heeft ondernomen.

Succes!!
quote:Gemini6 schreef op 18 februari 2011 @ 01:59:

Hebbes, wanneer heb je de afspraak bij de neuroloog??

Ben benieuwd waar het door komt. Laat je het hier nog weten??

Hoi Gemini,

Inmiddels naar de neuroloog geweest. Hoop testen moeten doen en er is bloed afgenomen om op verschillende vitaminen, ijzer etc te testen.

Verder krijg ik over twee weken een EMG van mijn benen om te kijken of er sprake is van een beknelde zenuw.

Even afwachten dus weer.
quote:Just Julie schreef op 20 februari 2011 @ 12:20:

http://stichtingb12tekort ... agnose/?threadsortmethod=

Kijk ook even naar de waardes..

De enige juiste behandeling is een behandeling met vitamine B12 injecties...opstartdosis is 5 weken lang twee keer per week een injectie en daarna afbouwen tot 1 keer per week, 1 keer per maand, 1 keer per twee maanden. Maar met jouw klachten niet te snel afbouwen.

Ik zou je verhaal echt, gezien je klachten, even voorleggen op het B12-forum.. vind het ongelooflijk dat je huisarts geen actie heeft ondernomen.

Succes!!

Hoi Just Julie,

Ik heb aan de neuroloog gezegd dat mijn B12 aan de lage kant is en ik heb opnieuw bloed laten prikken om het te testen.

Over 2 weken krijg ik de uitslag. Ben erg benieuwd. Bedankt nog voor jouw info en ik laat het je weten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven