Tips tegen hoge koorts
donderdag 24 november 2011 om 23:30
donderdag 24 november 2011 om 23:53
Wanneer de lichaamtemperatuur verhoogd is, spreken we van koorts. Voor volwassenen is de grens 38,5ºC, bij kinderen 38ºC. De afweer werkt beter bij een hogere temperatuur. Koorts is in feite een onderdeel van de afweer. Het is daarom niet aan te raden koorts direct te onderdrukken. Tot een temperatuur van 39,5 graden hoeft u de koorts niet te onderdrukken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 24 november 2011 om 23:55
Koorts versnelt zelfs de genezing. Want dan treedt je immuunsysteem namelijk in actie. Dat zien we vooral bij de witte bloedcellen, die verplaatsen zich dan sneller, vermenigvuldigen zich en vernietigen ziektekiemen. Doordat je lichaamstemperatuur hoger is, worden de ziektekiemen minder actief en planten ze zich minder voort.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 24 november 2011 om 23:58
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 november 2011 @ 23:55:
Koorts versnelt zelfs de genezing. Want dan treedt je immuunsysteem namelijk in actie. Dat zien we vooral bij de witte bloedcellen, die verplaatsen zich dan sneller, vermenigvuldigen zich en vernietigen ziektekiemen. Doordat je lichaamstemperatuur hoger is, worden de ziektekiemen minder actief en planten ze zich minder voort.Maar door een paracetamol slaap je wel beter omdat je vaak ook hoofd en keelpijn hebt. En aangezien slaap nog altijd het beste medicijn is gooi ik er zeker een paracetamol in bij het naar bed gaan.
Koorts versnelt zelfs de genezing. Want dan treedt je immuunsysteem namelijk in actie. Dat zien we vooral bij de witte bloedcellen, die verplaatsen zich dan sneller, vermenigvuldigen zich en vernietigen ziektekiemen. Doordat je lichaamstemperatuur hoger is, worden de ziektekiemen minder actief en planten ze zich minder voort.Maar door een paracetamol slaap je wel beter omdat je vaak ook hoofd en keelpijn hebt. En aangezien slaap nog altijd het beste medicijn is gooi ik er zeker een paracetamol in bij het naar bed gaan.
vrijdag 25 november 2011 om 09:35
Ik heb wel eens gelezen dat kersensap helpt. Via Google kwam ik dit tegen:
Bij koorts het kookvocht van rijst drinken, of citroenschijfjes op de polsen leggen.
of leg uw sokken in een azijnoplossing wring ze uit en trek ze weer aan,
of leg een conmpres van azijnoplossing op uw voorhoofd.
Kinderen bij koorts kersensap of bramensap drinken.
Dat van die azijnsokken lijkt me zeer onprettig, alleen die lucht al.
Bij koorts het kookvocht van rijst drinken, of citroenschijfjes op de polsen leggen.
of leg uw sokken in een azijnoplossing wring ze uit en trek ze weer aan,
of leg een conmpres van azijnoplossing op uw voorhoofd.
Kinderen bij koorts kersensap of bramensap drinken.
Dat van die azijnsokken lijkt me zeer onprettig, alleen die lucht al.
vrijdag 25 november 2011 om 09:56
quote:dophertje schreef op 24 november 2011 @ 23:30:
In n koel bad liggen helpt soms wat, maar in deze koude tijd niet erg comfortabel. Lekker proberen te slapen zo en uitzieken is de beste remedie. Veel drinken en je mag 4x2 pcm 500mg per dag, neem ze ook per 2 tegelijk in anders werken ze niet. Beterschap!Als je geen paracetamol gewend bent, werkt 1 per keer prima!
In n koel bad liggen helpt soms wat, maar in deze koude tijd niet erg comfortabel. Lekker proberen te slapen zo en uitzieken is de beste remedie. Veel drinken en je mag 4x2 pcm 500mg per dag, neem ze ook per 2 tegelijk in anders werken ze niet. Beterschap!Als je geen paracetamol gewend bent, werkt 1 per keer prima!
Count your blessings...