Gezondheid alle pijlers

Tips tegen zweten?

04-12-2017 17:38 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 20 stinkt enorm naar zweet. Ze heeft hier erg last van. Zelfs als ze weinig doet, zweet ze snel.
Ze gebruikt al zo'n anti-zweet product van oderex, dat je 's avonds voor het slapen op moet doen en 2 dagen zou moeten werken. Ook dat helpt niet. Nog geen halve dag.

Nu had Cateautje laatst een tip over het slikken van bepaalde mineralen. Ik hoop dat zij even langskomt ;-D

Naast tips tegen zweten, zoeken we inmiddels ook tips om zweetlucht uit kleding te krijgen. Voorwas met biotex, hoofdwas en iets bij het spoelen tegen zweetgeur helpt ook niet.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties tot dusver! Ik ga ze even stuk voor stuk bij langs. (een ouderwetse rijtjespost :-] )

- Dettol gaan we proberen

- azijn was inderdaad mijn manier, maar werkt helaas niet (meer) Ook bij mijzelf niet afdoende.

- Wij gebruiken alleen sanex bij het wassen/douchen, omdat ik zo allergisch ben

- alleen katoenen (onder-)kleding wordt lastig, want dat is slecht te vinden weet ik uit ervaring. Bovendien werkt dat bij mij dus nog steeds niet (ik ben voor alles allergisch behalve katoen)

- de diverse deo's worden bekeken en opgezocht! Ze is alleen non-binary en heeft het dus niet zo op vrouwenproducten. We zoeken de mannelijke variant :)

- roken doen we gelukkig niet. Ze is wel aan de prikpil, maar dat is ook echt op medische gronden

- naar de dokter is ze hier nog niet voor geweest. Vanwege ziekte is ze de afgelopen jaren vaak bij doktoren geweest en daar is ze even klaar mee. Maar ik zit haar daarin ook al te pushen

- de okselpads zweet ze doorheen :sick:

- bij de sportkleding en zweetsokken van man en zoon helpt voorwas in biotex afdoende. Bij dochter (zochter, als non-binary persoon ;-) ) dus niet


Bedankt dus zover :sun:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Botox heeft bij een vriendin van mij super geholpen.
Als azijn niet meer werkt dan kun je het kledingstuk beter weggooien. Als je kleding draagt waar het zweet niet meer uitgaat, ruik je binnen een half uur naar zweet terwijl je zelf niet stinkt.

Gezien alles wat jullie al geprobeerd hebben zou ik voor botox gaan. Daar moet ze inderdaad eerst voor naar de huisarts. Dat is jammer maar dat is niet anders.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
05-12-2017 10:27
de diverse deo's worden bekeken en opgezocht! Ze is alleen non-binary en heeft het dus niet zo op vrouwenproducten. We zoeken de mannelijke variant
Als je even doorklikt op de website die ik zei, zie je dat er ook mannelijke versies van de deo’s beschikbaar zijn :)
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Bij de apotheek kun je aluminium chloride krijgen. Is een depper
Alle reacties Link kopieren
Voor mij werkt de stick van rexona. Mijn zus gebruikt een deodorant van Mylene (van zo´n thuisverkoop voor vriendinnen). Zij heeft het mega erg, is een half uur na het douchen normaal gesproken alweer kletsnat. En dan heb ik nog een goede vriendin die de deo van Mylene ook gebruikt. Geen idee of je dat spul online kunt bestellen.

Over de rexona had ik hier op het forum ergens gelezen. Nadeel is wel; als ie niet goed droog is krijg je witte vlekken op je kleding. Dat gaat er wel weer uit, dus het is geen ramp, maar wel jammer als je net een nieuw shirt uit de kast hebt gepakt.

Voor de shirts-met-geur kun je speciale waspoeder krijgen die bedoeld is voor sportkleding. Geen idee of het helpt.
Ook een goede geurvreter; baking soda. De meeste toko´s verkopen dat spul wel. Is een knaloranje pakje en kost bijna niks, dat scheelt. Je kunt ermee bakken, je tanden poetsen en schoonmaken, je haar wassen en ohja, je kunt er ook deodorant van maken. Dan heb je nog kokosolie en maizena nodig. Even googelen voor het juiste recept. Sommigen zweren erbij, ik vond het niks. Maar ach, kokosolie is ook fijn voor bakken, als haarmasker (op droog haar doen!!) en als handcreme en maizena is een prima bindmiddel voor sauzen, dus je kunt alles gewoon opmaken als de deo niet werkt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Rexona heb ik ook tijdelijk gehad, maar ik kreeg inderdaad witte vlekken op mijn kleding. Met nivea heb ik nergens last van.
Alle reacties Link kopieren
wellicht is dit iets hormonaals, maar ben geen dokter..dus zou eerst eens daar langs gaan en dan wellicht laten doorverwijzen..(bloed laten prikken etc, wellicht endocrinoloog-> die gaan toch over hormonale dingetjes)
heel vervelend, sterkte en succes!
Tips tegen zweten heb ik niet. Ik denk dat je daar zelf weinig tegen kunt doen. Tegen het stinken kan je wellicht wel wat doen. Hoe is haar hygiene? Stinkt ze nog naar zweet als ze net onder de douche vandaan komt? Alleen inwrijven met zeep is niet genoeg. Zorg dat ze ook een washandje gebruikt en goed schrobben om alle bacterieen te verwijderen.
In de zomer geef ik mijn oksels regelmatig een scrubbeurt en zweet dan ook veel minder naar mijn idee.
Ze kan ook om de paar uur een nat lapje er overheen halen.
Vers zweet stinkt namelijk niet. Het gaat pas stinken als er bacterieen bijkomen en het lijkt mij al heel fijn voor haarzelf en omgeving als ze in ieder geval niet loopt te stinken.
Schoon shirtje meenemen voor de dagen dat het echt heftig is.
Shirtjes waar ze in gezweet heeft gelijk wassen of goed spoelen zodat de geur er niet in kan trekken.
https://www.mindfulmommy.nl/deodorant.html

Deodorant met backing soda.
De mineralen zijn iig zink, magnesium.
Kan me voorstellen dat selenium erbij zit en vit B?
Het stond in een topic over overgangsklachten dacht ik maar kan het niet vinden.
Ik lees net dat een tekort aan vit D overmatig zweten kan opleveren.
Onderkleding van Tencell, bambo en googel eens op Odaban.
Wat echt goed helpt is je oksels na het wassen ook nog afnemen met alchohol. Dat dood de bacterieen. Alles goed wassen met een beetje dettol of azijn en dat een paar weken volhouden. Meestal word het dan minder.

Blijft het zo erg kan ze haar oksels laten botoxen. Want bij cronisch zo erg zweten helpt er maar weinig.
Alle reacties Link kopieren
Therme anti transpirant (weet ff niet zeker of het zo heet, volgens mij wel). Glazen flesje in een kartonnen doosje. Eenmaal per week s nachts gebruiken en probleem uit de wereld.
Alle reacties Link kopieren
JustcallmeTuT schreef:
06-12-2017 09:36
De mineralen zijn iig zink, magnesium.
Kan me voorstellen dat selenium erbij zit en vit B?
Het stond in een topic over overgangsklachten dacht ik maar kan het niet vinden.
Ik lees net dat een tekort aan vit D overmatig zweten kan opleveren.
Onderkleding van Tencell, bambo en googel eens op Odaban.
.
Dit staat me inderdaad nog bij, maar Cateautje noemde volgens mij nog iets. Vit. D slikt ze al.
Later is nu
anna1815 schreef:
06-12-2017 11:12
Therme anti transpirant (weet ff niet zeker of het zo heet, volgens mij wel). Glazen flesje in een kartonnen doosje. Eenmaal per week s nachts gebruiken en probleem uit de wereld.
Ja, de 5dagen deo van Therme eens proberen! Ik vind hem goed werken.
Maar ik lees zoveel tips&tricks hier dat het voor iedereen anders is wat wel of niet werkt.
Alle reacties Link kopieren
Heb ook jaren vanalles geprobeerd, niets hielp. Of het hielp voor een korte periode en dan begon de ellende weer.
Uiteindelijk heeft de dermatoloog me botox in m’n oksels gegeven, werkt perfect en ben er ontzettend blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Voorheen Botox, tegenwoordig Perspirex plus (dus niet de gewone variant maar de extra sterke versie). Odaban, syneo 5, werkte allemaal niet. Krijg er wel zweethanden van maar je wast makkelijker je handen tig keer op een dag dan vijf keer omkleden en wassen (en altijd zwart dragen).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Je kleding een paar uur in warm water met een schep soda laten weken en daarna op de gebruikelijke manier wassen.
Soms heb ik sportkleding die blijft stinken, ook nadat het uit de was komt. Dat weken met soda helpt echt goed.
lemoos2 schreef:
09-12-2017 13:30
Voorheen Botox, tegenwoordig Perspirex plus (dus niet de gewone variant maar de extra sterke versie). Odaban, syneo 5, werkte allemaal niet. Krijg er wel zweethanden van maar je wast makkelijker je handen tig keer op een dag dan vijf keer omkleden en wassen (en altijd zwart dragen).
Het zweet moet ergens eruit. Vandaar dat de heftige deos vaak alleen tijdelijk werken of je gaat op een andere plek zweten zoals bij jou dus het geval is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf geen zweetprobleem, maar kan me voorstellen hoe ellendig dit moet zijn. Maar ik heb een duur jasje dat niet gewassen mag worden. Daarvoor heb ik zelf van badstofhanddoeken okselpads gemaakt. Die vouw je in de mouwen en zet je met kleine steekjes vast. Zodat ze weer makkelijk zijn de verwijderen.
anoniem_349075 wijzigde dit bericht op 09-12-2017 22:21
Reden: Typfouten
0.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heeft ze al eens een stick-deodorant gebruikt? Mijn vriend (die ook heel snel zweet onder zijn oksels) en ik zweren hierbij. Vooral die van Sanex vind ik goed werken. Ik smeer het 's ochtends op mijn oksels, laat het even intrekken en ik zweet de hele dag niet, ook niet bij sporten. Na het intrekken ruik ik bovendien de hele dag niets meer, ook niet de geur van de deodorant zelf.
We Love The Planet crèmedeo is hier de favoriet. Ik gebruik geen andere meer. Ze komen in blikjes en lijken prijzig, met je doet zo'n drie maanden met één blikje.
Alle reacties Link kopieren
Ze moet eerst van die bacteriën af die bij haar oksels zitten, anders ruikt ze als ze uit de douche komt nog en als je je kleding aan hebt ruik je het binnen 5 minuten. Dit doe je met je oksels te wassen met groene unicura neutraliseert geur.

Vervolgens echt alleen maar katoenen (liefst biologisch) kleding dragen. Als je bijvoorbeeld bij Z@l@nd0 kijkt kan je zoeken op katoen, staat er duurzaam bij dan is de plant (zoveel mogelijk) zonder chemische stoffen gekweekt.

Als deo kan ze aluin kristallen gebruiken. Of biologische deo.

Geen parfum, kleding wat binnen 5 minuten stinkt weggooien dat komt niet meer goed.

Als douchecel ook zonder zooi erin, wat kan is bijvoorbeeld neutr@l. Ook haarwasgel biologisch en zonder chemische stoffen erin.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven