Gezondheid alle pijlers

Tips zijn welkom!

09-07-2017 19:50 15 berichten
.
anoniem_335539 wijzigde dit bericht op 23-08-2017 00:40
99.39% gewijzigd
In je andere topic ben je 18.....
Striae kun je niet laten verwijderen. Meer bewegen, minder eten. En niet liegen over je leeftijd.
SilverShadow schreef:
09-07-2017 19:54
In je andere topic ben je 18.....
Striae kun je niet laten verwijderen. Meer bewegen, minder eten. En niet liegen over je leeftijd.
Foutje !
Alle reacties Link kopieren
Minder eten, meer bewegen, tel de caloriën die je eet op een dag: hoeveel zijn dat er (zonder te smokkelen)?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hier iemand die haar hele leven ook tw zwaar is..

Het enige wat helpt is veranderen van levenstijl. Snel afvallen met een dieet is niet gezond en dan zitten de kilo's er binnen no time weer aan. Daarbij als je te snel afvalt is het risico dat je overtollige huid overhoudt, bij langzaam afvallen is dit minder.

Ga naar een dietiste en verdiep je in een gezonde levensstijl. Mocht je nog thuis wonen, praat hier dan ook met je ouders over; dat ze je helpen in de gezonde keuzes.
Probeer zo min mogelijk 'processed foods' te eten en zoveel mogelijk vers eten klaar te maken. Ook kan het helpen om minder producten met suiker te eten en geen frisdrank drinken.
Als je te snel aankomt dan scheurt je huid wat onderhuids en zo vormt zich de striae. Je kunt daar niets aan doen, crèmes ed helpen het niet genezen. Wel kan het met de tijd weer wat genezen en minder zichtbaar worden.

En andersom heb je hetzelfde effect. Als je te snel afvalt dan gaat je huid lubberen en rimpelen omdat je huid niet zo snel bij kan trekken.

Als je dus een mooie strak huid wil hebben, dan moet je ervoor zorgen dat je niet te snel aankomt en ook dat je niet te snel afvalt.

Je valt verantwoord af door ongeveer een halve kilo per week af te vallen, en meer te bewegen (dat laatste is ook heel belangrijk om je huid soepel en veerkrachtig te houden).

Om een halve kilo per week af te kunnen vallen, moet je voldoende en gezond (blijven) eten (ca. 1600-1700 calorien per dag) en meer bewegen (als je niet sport, dan minimaal 1x per dag 30 min achter elkaar op tempo fietsen, stevig doorwandelen, enz). Bij het eten is het belangrijk om gevarieerd te eten.
Je mag zoveel groenten als je wil, je moet
voldoende eiwitten eten, en ca. een kwart van je voeding moet uit koolhydraten bestaan (volkoren producten, zilvervliesrijst, etc). Suiker kun je het beste laten staan, maar eet wel elke dag wat gezonde vetten (bijv boter en olijfolie) want dat is ook belangrijk voor je huid.
Wat eet je en drink je op een dag dan?
Ikje86 schreef:
09-07-2017 21:45
Wat eet je en drink je op een dag dan?
Ik begin de ochtend standaard met een bakje yoghurt en fruit. Als middageten 2 boterhammen met hartige beleg en 1 met zoet. Avond eten maak ik altijd klaar met verse groenten en een mager stuk vlees. Tussendoor neem ik amper wat, maar als ik trek krijg neem ik een meuslie reep. Voor de rest drink ik alleen water, water met citroensap en thee.
Apenstaartje-99 schreef:
10-07-2017 11:18
Ik begin de ochtend standaard met een bakje yoghurt en fruit. Als middageten 2 boterhammen met hartige beleg en 1 met zoet. Avond eten maak ik altijd klaar met verse groenten en een mager stuk vlees. Tussendoor neem ik amper wat, maar als ik trek krijg neem ik een meuslie reep. Voor de rest drink ik alleen water, water met citroensap en thee.
Niet sneu bedoeld, maar daar word je geen 100+ kg van.
robbie75 schreef:
10-07-2017 11:22
Inderdaad. Je vraagt om tips, maar die kunnen we niet geven als je niet eerlijk bent. Met een dergelijk voedingspatroon val je af. Zelfs als je problemen hebt met je schildklier zou je hiermee echt niet de 100 kilo aantikken.
robbie75 schreef:
10-07-2017 11:22
Ik heb veel tegenslagen gehad waarbij ik mijn verdriet weg at. Hierdoor ben ik veel aangekomen.
Apenstaartje-99 schreef:
10-07-2017 11:44
Ik heb veel tegenslagen gehad waarbij ik mijn verdriet weg at. Hierdoor ben ik veel aangekomen.
Als wat je eet klopt dan zal je volgens mij nu dan minimaal een halve kilo per week afvallen. Je zou erbij kunnen sporten om je gezonder en fitter te voelen. Misschien zwemmen?
Apenstaartje-99 schreef:
10-07-2017 11:44
Zoek hulp voor het emotie eten als je dat onder controle heb zou ik met een diëtiste kijken naar een gezond eetpatroon waarop je ook afvalt.
Apenstaartje-99 schreef:
10-07-2017 11:18
Als ik dit alleen eet naast 3x per week sporten val ik kilo's af.

Zoek professionele hulp.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven