Tips?
dinsdag 1 december 2009 om 08:07
Geeft ze zelf al toe dat ze een eetstoornis heeft? Of weet je dit maar ontkent ze het? En om wat voor eetstoornis gaat het? Anorexia of boulimia? Ik heb zelf voeding en diëtetiek gestudeerd en weet hier dus wel het een en ander over, maar het belangrijkste is dat ze het zelf inziet en hier wat aan wil doen.
dinsdag 1 december 2009 om 17:12
dinsdag 1 december 2009 om 19:22
Dat je er bent voor haar, dat je er blijft zijn, dat je laat weten dat je haar wel wilt begrijpen, maar dit niet kan. Want dat is/was een punt waar ik me heel erg aan kan irriteren... Heb zelf een eetstoornis, en als er tegen mij gezegd wordt: ik begrijp je, denk ik: je moest eens weten!
Punt is dat ze zelf moet inzien dat ze een ziekte heeft, een stoornis. En alleen zij zelf kan dat. Ook is ze niet de stoornis/ziekte, ze hééft er een.
Dus... Doe wat je normaal ook met vriendinnen doet, ga uit, shoppen, weekend weg, film kijken, keihard janken, en laat zo nu en dan weten dat je wel veel aan haar denkt. En je toch wel zorgen maakt als vriendin. Probeer vooral niet teveel te pushen, dat drijft je alleen verder van haar weg.
Punt is dat ze zelf moet inzien dat ze een ziekte heeft, een stoornis. En alleen zij zelf kan dat. Ook is ze niet de stoornis/ziekte, ze hééft er een.
Dus... Doe wat je normaal ook met vriendinnen doet, ga uit, shoppen, weekend weg, film kijken, keihard janken, en laat zo nu en dan weten dat je wel veel aan haar denkt. En je toch wel zorgen maakt als vriendin. Probeer vooral niet teveel te pushen, dat drijft je alleen verder van haar weg.