Gezondheid alle pijlers

Tja... [Lege OP]

22-06-2020 13:43 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Niet meer nodig
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-06-2020 22:12
Reden: OP (grotendeels) verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
96.79% gewijzigd
Star3 schreef:
22-06-2020 15:31
Je bent met iets van klachten naar de huisartsenpost geweest, dus ik denk dat je in die richting moeten denken voor de ab :hihi:
Hele erge klachten waarmee je meteen naar de huisartsenpost moest en echt niet kon wachten tot in de morgen.
Maar geen idee hoor.
winkelfanaat schreef:
22-06-2020 15:29
Dus als je mag komen mag je daarna niet je vraagtekens hebben bij de arts en voorgeschreven medicatie? Een soort van voor wat hoort wat?

Natuurlijk wel, dat zegt ook niemand.
Maar in plaats van vragen bij de apotheek, de hap terug bellen of de huisarts de volgende dag, komt to hier een topic openen.
winkelfanaat schreef:
22-06-2020 15:29
Dus als je mag komen mag je daarna niet je vraagtekens hebben bij de arts en voorgeschreven medicatie? Een soort van voor wat hoort wat?

Nee, je moet je vragen dan aan de arts daar stellen. En als jij dat dan niet doet dan vind ik dat het ook kan wachten tot maandag. En dan ga je op maandag naar je eigen arts ipv te miepen op een forum.

En die apotheek had ze met Google ook kunnen vinden.
viva-life22 schreef:
22-06-2020 15:40
Maar in plaats van vragen bij de apotheek, de hap terug bellen of de huisarts de volgende dag, komt to hier een topic openen.
En even melden dat hij/zij niet nieuw is maar anoniem wil blijven.

En kort nadat op het forum vaak ter sprake is gekomen dat er een extra melding komt bij het aanmaken van een topic, welke zegt dat je de topictitel wat uitgebreider moet doen, zodat duidelijk is waar het topic over gaat. En TO kiest dan voor "Tja.."

Tja.... Dan heb ik mijn bedenkingen :-D
Je gaat toch niet weg bij een arts met een recept zonder dat je weet waar het medicijn voor is?
Waarom heb je niet aan de dokter gevraagd wat de diagnose was?
viva-life22 schreef:
22-06-2020 15:40

Dat was een reactie op dat TO niet moet gaan zitten miepen.
winkelfanaat wijzigde dit bericht op 22-06-2020 17:32
0.33% gewijzigd
Andersom schreef:
22-06-2020 15:41
Nee, je moet je vragen dan aan de arts daar stellen. En als jij dat dan niet doet dan vind ik dat het ook kan wachten tot maandag. En dan ga je op maandag naar je eigen arts ipv te miepen op een forum.

En die apotheek had ze met Google ook kunnen vinden.

Oh vind je dat.
Interessant.
Tja
#doeslief
Hele slechte ervaring met hap. Je had toch niet toevallig een "arts" met een mexicaans/zuid amerikaans achternaam?
Ik was heel ziek en ze kwamen aan huis. Ambu was ook al gebeld omdat de arts niet leek te komen. Ach griepje..hij keek niet eens Nou heb ik astma en weet echt wel hoe ik me voel met griep. Dit was géén griep. Ik was ook suf, kon moeilijk uit mijn woorden komen etc. De ambu mevrouw zag blijkbaar dat het niet goed zat en heeft gevraagd of ze toch niet even moesten wachten toen de arts haar wegwuifde. Ze heeft staan kijken en nog 3 x gevraagd of hij het wel zeker wist. Ze werd op geïrriteerde manier weggestuurd.
Bleek dus heel wat aan de hand en ben een half jaar onderweg geweest en nu 3 jaar later nog niet helemaal de oude.
Kutarts. Dat die man nog mag werken is me een raadsel. Kreeg het niet voor mekaar om een klacht in te dienen trouwens. Jaja we noteren het ???
Ja er lopen ook echt slechte artsen rond.
DontYouHatePants schreef:
22-06-2020 14:53
Ik heb weleens gebeld naar de HAP ivm pijn en mocht komen. Gesprek met arts gehad en met pijnstilling naar huis gegaan. Op zich een goeie ervaring.
Ook een keer via HAP doorgestuurd naar ziekenhuis. Ik gaf aan de telefoon aan dat ik niet zeker wist of ik hier voor moest bellen, ze gaven aan toch voor de zekerheid naar ziekenhuis te gaan en ben daar toen direct opgenomen.
Goed advies geweest van de HAP.
Als dingen onduidelijk voor je waren had je dat misschien beter daar kunnen aangeven, dan had je nu duidelijkheid gehad.
Even bellen naar de huisarts zou ik zeggen om te vragen hoe je verder moet met die kuur.
Niet iedere arts is daarvan gediend.

Er zijn gelukkig meer goede dan slechte.Al heb ik in 50 jaar 2 slechte huisartsen en 2 hele foute hap artsen gezien.
Een taalprobleem is ook de oorzaak geweest dat alle Oosteuropese tandartsen die zich hier even vestigden weer naar huis zijn gegaan. Voor mij hadden ze mogen blijven maar kennelijk kwamen er niet genoeg patiënten terug.

Uiteraard dring je aan op een diagnose voordat je weggaat, en je vraagt waarom hij speciaal deze medicijnen geeft en geen andere. Maar ik geloof best dat buitenlandse artsen soms meer autoritair kunnen zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Inmiddels al aardig opgeknapt
anoniem_399275 wijzigde dit bericht op 22-06-2020 19:28
Reden: Niet meer nodig
95.40% gewijzigd
Ik heb nog nooit negatieve ervaringen gehad bij de huisartsenpost.
Huisartsenpost 30 minuten rijden. Seh zit ernaast. Dichtstbijzijnde seh 15 minuten de andere kant op, is ook het grotere ziekenhuis waar de meeste dingen alsnog naar worden doorgestuurd.
Weekendapotheek 30 minuten nog een andere kant op.
Moet je eerst naar de huisartsenpost, dan naar de seh, die sturen je naar het andere ziekenhuis en dan mag je naar de apotheek..het is nou eenmaal niet anders.

Bel je huisarts, vraag wat de diagnose was en dat je geen medicijnen hebt meegenomen.

Volgende keer uitvragen wat de diagnose is of waarom je 'x' krijgt voorgeschreven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven