Gezondheid alle pijlers

Trigynon ervaringen?

18-02-2017 15:34 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een pil zonder veel stemmingswisselingen, gewichtstoename, tegen PMS en die niet voor depri/paniek gevoelens zorgt.

Is Trigynon dan wat, graag ervaringen?

(Qua stof lijkt het veel op microgynon 30 zie ik)
Ik heb deze een paar jaar geslikt, nergens last van. Maar deze pil is niks als je hem vaak vergeet of regelmatig wilt doorslikken.
Jarenlang zonder problemen gebruikt! Helemaal prima!

Maar wat voor mij werkt hoeft niet voor jou te werken he, je zou t gewoon es een half jaar kunnen proberen
Ik heb deze jarenlang geslikt. Op zich probleemloos, maar heb wel iedere stopweek minstens 2 dagen migraine gehad. Daarom sinds 3 maanden overgestapt op Microgynon. Trigynon is wel een vrij zware pil begreep ik bij de apotheek.
Wil je anticonceptie of een middel tegen pms? In dat laatste geval kan je een hoop bereiken met goede voeding, wat supplementen, en een middel als progesteroncrème.

Qua anticonceptie is het een lastige, of je hebt een middel met veel bijwerkingen of je hebt een middel dat minder betrouwbaar is en minder gevoel kan geven, zoals een condoom.
Ik heb deze ook jaren geslikt. Ging prima. Maar toch steeds die nutteloze stopweek vind ik bij de pil zon onzin, lang doorslikken was het ook niet helemaal, dus nu mirena en das pas echt relaxed want nu wordt ik nooit meer ongesteld: geen pms, geen stemmingswisselingen: ideaal!
Volgens mij veroorzaken alle pillen dat juist. Zo blij dat ik ermee gestopt ben.

Tegen pms helpt agnus castus mij erg. En magnesium.
Oh ja, ik had microgynon. Na de bevalling heb ik 1 week geprobeerd. Ik werd letterlijk knettergek. Weggegooid en nooit meer naar omgekeken.
Ik wil geen andere dan Trigynon. Dat je maximaal 10 dagen kunt doorslikken is jammer.

Op Trinordiol reageer ik slecht, puisten, koortsuitslag, belabberd. Van de Microgynon30 werd is droger dan de Sahara en strontsjaggerijnig en van de prikpil acht maanden non-stop ongesteld. Waarom artsen je een nieuwe soort aanraden na je bevalling ? Geen idee. Laat mij inmiddels maar fijn tevreden zijn met Trigynon. Het enige dat ik mis is de vorige verpakking, in een ronde schijf. Dan hoefde je niet op te letten of je een pil uit de bovenste of onderste rij pakte.

Laat mij aan de ouderwetse Trigynon (+25 jaar gebruik ik die, inmiddels) en ik ben een gelukkiger mens.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Snoesje666 schreef op 18 februari 2017 @ 17:25:

Ik wil geen andere dan Trigynon. Dat je maximaal 10 dagen kunt doorslikken is jammer.

Op Trinordiol reageer ik slecht, puisten, koortsuitslag, belabberd. Van de Microgynon30 werd is droger dan de Sahara en strontsjaggerijnig en van de prikpil acht maanden non-stop ongesteld. Waarom artsen je een nieuwe soort aanraden na je bevalling ? Geen idee. Laat mij inmiddels maar fijn tevreden zijn met Trigynon. Het enige dat ik mis is de vorige verpakking, in een ronde schijf. Dan hoefde je niet op te letten of je een pil uit de bovenste of onderste rij pakte.

Laat mij aan de ouderwetse Trigynon (+25 jaar gebruik ik die, inmiddels) en ik ben een gelukkiger mens.

Snoesje , hoe oud ben jij eigenlijk?

Ik ben 45 jaar, maar mijn huisarts heeft al aangegeven mij geen AC pil meer te willen voorschrijven als ik 48 jaar ben
quote:RunningSuus schreef op 18 februari 2017 @ 16:29:

Ik heb deze jarenlang geslikt. Op zich probleemloos, maar heb wel iedere stopweek minstens 2 dagen migraine gehad. Daarom sinds 3 maanden overgestapt op Microgynon. Trigynon is wel een vrij zware pil begreep ik bij de apotheek.

O dat is minder.Ben ook bekend met lichte migraine in stopweek.

Kan ik nog hopen dat de bijwerkingen van de Qlaira namelijk vermoeidheid, eetbuien, paniekaanvallen/depri gevoel nog wegtrekken de komende 3 maanden?Iemand ervaring daarmee met een AC pil?

quote:miedo schreef op 19 februari 2017 @ 17:24:

[...]

Snoesje , hoe oud ben jij eigenlijk?

Ik ben 45 jaar, maar mijn huisarts heeft al aangegeven mij geen AC pil meer te willen voorschrijven als ik 48 jaar ben

Ik ben 44. Sinds mijn 14de aan de pil.

Je hebt toch niet steeds een recept nodig ? Gewoon herhaling halen bij de apotheek.

Denkt die arts dat je na je 48ste geen seks meer gaat hebben, ofzo ?

Of gaat hij je ongeplande nakomertje financieel onderhouden ?

Mijn moeder is gesteriliseerd, maar kon later aan de pil gaan omdat ze last had van overgangsverschijnselen. Als ik geen pil slik ben ik heel onregelmatig en op condooms ga ik niet vertrouwen. Vindt mijn man ook niet leuk. Operaties hoef ik ook niet aan mijn lijf.

Voor nog geen 40 euro per jaar heb ik aan Trigynon betrouwbare anticonceptie.
Oh ja, hier geen migraine, ook niet in de stopweek.
quote:miedo schreef op 19 februari 2017 @ 17:27:

[...]

O dat is minder.Ben ook bekend met lichte migraine in stopweek.

Kan ik nog hopen dat de bijwerkingen van de Qlaira namelijk vermoeidheid, eetbuien, paniekaanvallen/depri gevoel nog wegtrekken de komende 3 maanden?Iemand ervaring daarmee met een AC pil?

Heb je dat er echt allemaal voor over? Ik zou nog liever celibitair leven.
quote:Saz schreef op 18 februari 2017 @ 17:17:

Volgens mij veroorzaken alle pillen dat juist. Zo blij dat ik ermee gestopt ben.

Tegen pms helpt agnus castus mij erg. En magnesium.Agnus cactus gebruik ik al 3 maanden zonder resultaat
quote:miedo schreef op 19 februari 2017 @ 20:17:

[...]

Agnus cactus gebruik ik al 3 maanden zonder resultaatHet kan even duren voor het gaat werken. Ik merkte vrij snel verschil. En nu, als ik een dag vergeet merk ik het ook. Maar na drie maand moet het wel zo'n beetje gaan aanslaan. Jammer, ik ben er erg blij mee. Mss nog eens proberen in combi met magnesium? Dat is wat ik doe.
Trigynon blijkt niet meer verkrijgbaar bij mijn apotheek, alleen de stofnaam (de merkloze
quote:miedo schreef op 22 februari 2017 @ 14:16:

Trigynon blijkt niet meer verkrijgbaar bij mijn apotheek, alleen de stofnaam (de merkloze

Dat zeiden ze een paar jaar geleden ook tegen mij. Toen ik zei dat ik het dan wel op internet ging bestellen, desnoods in Frankrijk of Duitsland, was het ineens wel leverbaar....

De verkoopprijs is hetzelfde als Trinordiol, waar ik echt doodziek van word. Voor jouw portemonnee maakt het dus niet uit, voor hun winstmarge waarschijnlijk wel.
Dit is voor een jaar, via internet. Ik betaal hetzelfde in de apotheek.

https://mijnpil.nu/product/trigynon-dragee-3x21st/

P.S. ik heb naast Trinordiol ook eens Logynon gekregen én geweigerd. "Ja maar, dat is hetzelfde". Okee, en daarom kopen die Chinezen nu hun melkpoeder in Nederland, want ook "hetzelfde".

Het kan wel zo zijn dat de levertijd van Trigynon langer is voor je apotheek. Ik bestel gewoon ruim van te voren.
[quote]Snoesje666 schreef op 22 februari 2017 @ 17:07:

Dit is voor een jaar, via internet. Ik betaal hetzelfde in de apotheek.

https://mijnpil.nu/product/trigynon-dragee-3x21st/

Oke, ik zag ondertussen dat Trigynon bij pilonline.nl ook gewoon te bestellen was..
Tegen pms kan kruidenthee helpen! Goede verhalen gehoord over de kruiden combinatie in deze thee

https://ummitea.nl/product/koude-baarmo ... ouwenthee/
anoniem081220171341 schreef:
18-02-2017 17:17

Tegen pms helpt agnus castus mij erg. En magnesium.
Nee hoor. Ik heb minder PMS met pil dan zonder. Is echt per persoon verschillend.
Ik heb de prikpil. Ik kan niet zwanger worden maar echt voor de PMS en stabieler te blijven.
Voor mij is het de hemel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven