Gezondheid alle pijlers

Trillende oogbollen

28-05-2011 21:16 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend klaagt, voor de 2e keer in 2 weken, over trillende oogbollen. Het is een oncontroleerbaar trillen waardoor ook zijn zicht gefragmenteerd wordt. Hij gaat dan liggen omdat hij niet normaal kan kijken. Dit duurt toch wel een uur.

Hij maakt zich geen zorgen. Ik wel. Zijn vader heeft 2 hersenbloedingen gehad. zijn opa ook. Alles wat met zijn hersenen te maken zou kunnen hebben hou ikhet liefst goed in de gaten...

Iemand enig idee of goede argumenten om hem naar de dokter te krijgen? Dank je wel!
Ehm. Wat je zelf schrijft? Trillende oogbollen is ook gewoon niet normaal. Beste schop onder zijn reet geven dus!
http://www.oogartsen.nl/o ... ige_oogziekten/nystagmus/

lees dit eens door
Als het om een nystagmus gaat, zou jij het moeten kunnen zien als 'ie er last van heeft. Je ziet dan de ogen van bijv links naar rechts bewegen en dan snel weer terug, en dan weer van links naar rechts en weer snel terug. Dit kan veroorzaakt worden door problemen met je evenwichtsorgaan (is hij duizelig erbij? heeft hij onlangs een ontsteking aan zijn evenwichtsorgaan gehad of erg verkouden geweest? oorontsteking gehad?) maar soms komt het ook door een hersentumor. Het is verstandig om naar de huisarts te gaan, die je vriend mogelijk doorverwijst naar de neuroloog (daar kan men een nystagmus ook opwekken). Ik zou met deze klacht zeker even dat tochtje ondernemen, niet dat je je meteen enorme zorgen hoeft te maken, maar het is het onderzoeken waard.
Klinkt idd als nystagmus.. Kan iets zijn met z'n zenuwbanen..

Naar de dokter dus!
Dit zijn geen typische klachten van een hersenbloeding of infarct.

Kan me wel voorstellen dat je hem bij de dokter wilt hebben. En een goed argument? Dat hij het nodig vind om in bed te gaan liggen (dus dat de klachten blijkbaar zo hevig zijn dat dat nodig is) zonder dat je weet wat de oorzaak is (het is niet zo dat hij gister veel gezopen heeft en nu hoofdpijn heeft, ik zeg maar wat) vind ik een goed argument. En dat jij bezorgd bent, vind ik trouwens ook een goed argument. Want hij maakt zich dan misschien geen zorgen, maar wat is dan zijn verklaring?

Succes.
Ok mensen, bedankt oor jullie reaties. Hij gaat dus gewoon naar de dokter!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven