Gezondheid alle pijlers

Twijfels over de pil

24-04-2018 21:47 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Ik ben 18 jaar en heb nu ongeveer 3 maanden een relatie met een jongen. We hebben al seks gehad en doen dat gewoon veilig met condoom. Ik heb eerder een relatie gehad die 3 maanden geduurd heeft (meer een zomer relatie eigenlijk).

Mijn moeder begint de laatste tijd een beetje te pushen over de pil. Zelf is ze er helemaal niet zo fan van en ik weet dat zij zich er nooit prettig bij heeft gevoeld (zowel het gebruik zelf als een longemoblie tijdens haar zwangerschap wat ze ook aan de pil wijt). Ze stelt zelf voor om het gewoon 2 maanden te proberen en dan te beslissen wat ik wil. Natuurlijk staat veiligheid voor alles en een zwangerschap is een rampscenario.

Aan de pil gaan om het zonder condoom te kunnen doen is voor mij geen motivatie. Ik heb wel last van acne in toenemende mate wat waarschijnlijk hormonaal is. Verder heb ik een geschiedenis van boulimia wat ik nu geheel onder controle heb en ik ben bang dat ik door de pil aankom en dan vervolgens ga overcompenseren. Eerlijk gezegd vind ik niet dat je er zo makkelijk over kunt doen om het 2 maanden te proberen, het zijn toch een hoop hormonen.

Ik zoek wat ervaringen van vrouwen. Wat zijn jullie ervaringen? Zijn er vrouwen die er op tegen zijn en waarom?
'You can't always get what you want'
Of alleen anaal.
Een longembolie is vreselijk, maar is bij je moeder niet getriggerd door de pil, maar door haar zwangerschap.

Alleen condooms gebruiken is prima, maar risico op zwangerschap is best fors.

Verder zou ik niet afgaan op verhalen op internet, de mening van je moeder en het Vivaforum maar het met een professional bespreken. Dus je huisarts of gynaecoloog.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
SigmundFreud221b schreef:
24-04-2018 21:53
Want daar zitten geen hormonen in?... 🙄
Niet in de koperspiraal :lightbulb:

TO: over die hormonen wordt best wel spastisch gedaan terwijl dat echt niet zo erg is.
Je lichaam maakt die zelf ook aan.

Ik ben het met je moeder eens, alleen een condoom is niet erg veilig.
Praat erover met je arts, vraag een pil wat gunstig is bij acne (yasmin, diane, mercilon, marvelon en uiteraard alle merkloze varianten hiervan), dan is dat meteen mooi meegenomen.
Natuurlijk kun je het 3 maanden proberen, mocht het vervelend zijn dan kun je stoppen.
Ik slik al jaren de pil, ik vind het erg fijn. (Ik ben een draak zonder hormonen, dan word ik echt depressief)
Als je de pil niet wilt gebruiken, kan je een koperspiraal overwegen. Daar zitten geen hormonen in.
phoebe24 schreef:
25-04-2018 07:55
Niet in de koperspiraal :lightbulb:

TO: over die hormonen wordt best wel spastisch gedaan terwijl dat echt niet zo erg is.
Je lichaam maakt die zelf ook aan.

Ik ben het met je moeder eens, alleen een condoom is niet erg veilig.
Praat erover met je arts, vraag een pil wat gunstig is bij acne (yasmin, diane, mercilon, marvelon en uiteraard alle merkloze varianten hiervan), dan is dat meteen mooi meegenomen.
Natuurlijk kun je het 3 maanden proberen, mocht het vervelend zijn dan kun je stoppen.
Ik slik al jaren de pil, ik vind het erg fijn. (Ik ben een draak zonder hormonen, dan word ik echt depressief)
Heel slim om de Yasmin te slikken. Die verlaagt je testosterongehalte met 66% wat helemaal niet zo goed voor je is.
viva-amber schreef:
25-04-2018 02:33
Al aan Implanon gedacht of nuvo ring?
de nuvaring is wel het meest omstreden middel als het gaat om trombose-gevaar
dus dat zou ik TO afraden als ze daar bang voor is
FamkeOpHaarMonnie schreef:
25-04-2018 12:42
Heel slim om de Yasmin te slikken. Die verlaagt je testosterongehalte met 66% wat helemaal niet zo goed voor je is.
Ik gaf enkel verschillende opties, als dat zo vreeeeeeselijk levensgevaarlijk is dat zal de huisarts haar dat heus afraden, wijsneus...
(Ja tenzij je natuurlijk medisch geschoold bent. Dan heb ik niks gezegd. Anders vraag ik me echt af of je dit uit een betrouwbare bron hebt, maar goed)
phoebe24 schreef:
25-04-2018 15:21
Ik gaf enkel verschillende opties, als dat zo vreeeeeeselijk levensgevaarlijk is dat zal de huisarts haar dat heus afraden, wijsneus...
(Ja tenzij je natuurlijk medisch geschoold bent. Dan heb ik niks gezegd. Anders vraag ik me echt af of je dit uit een betrouwbare bron hebt, maar goed)
dat percentage heb ik ook nog nooit gehoord.
het is wel zo dat de yasmin in de groep 'risicovolle' anticonceptiepillen valt dus een huisarts schrijft die niet meer zomaar voor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven