Uitslag na AB
zaterdag 16 juli 2016 om 16:56
Omdat mijn verstandskiezen zijn getrokken moest ik Amoxicilline slikken. Er waren namelijk wat complicaties. Nu ben ik 2 dagen klaar met de kuur en heb opeens over mijn hele lichaam uitslag. Een veelvoorkomende bijwerking volgens de folder. De jeuk is goddank amper aanwezig, maar het is wel irritant. Hoe lang blijft het aanhouden? En wanneer moet ik naar de HA?
zaterdag 16 juli 2016 om 17:26
Houd er rekening mee dat dit 1e keer is dat je reageert en een volgende kuur de reactie veel erger is. je kunt dus eigenlijk niet tegen deze kuur. Bij mij man was de 1e keer de reactie net zo en reactie en ha ook dat het geen allergie was. Volgende kuur jaren later moest hij aan de predison ivm allergische reactie..... Ging om dezelfde kuur.
zaterdag 16 juli 2016 om 18:07
zaterdag 16 juli 2016 om 18:52
Het is echt een heel bekende bijwerking van amoxycilline en het hoeft niet te betekenen dat je er allergisch voor bent. Ik heb twee keer enorme uitslag gehad (zat echt helemaal onder) en mocht van de apotheek nooit meer amoxycilline slikken. Volgens de internist waar ik later kwam liep het allemaal wel los en was er een grote kans dat ik de volgende keer nergens last van had. Inderdaad daarna nog meerdere keren geslikt en nergens last van.
Als er heel veel jeuk bij komt kijken, kun je een antihistaminicum slikken.
Als er heel veel jeuk bij komt kijken, kun je een antihistaminicum slikken.
zaterdag 16 juli 2016 om 20:54
Als de huisarts aangeeft dat het een bijwerking is dan zou ik daar vanuit gaan .
Overigens, uit ervaring met allergisch zijn voor AB: ik kon echt niets meer, ik ging echt dood van de uitslag en de jeuk en alles zwol op . Het duurde bij mij ruim anderhalve week voor de vlekken weg waren, en voor mijn huid weer hersteld was nog langer. Ik denk dat als je het niet zo erg hebt dat het met een paar dagen wel minder is? Als je daarna nog last hebt van dat je huid wat gevoelig is kun je bij de huisarts wel om creme vragen, dat kreeg ik ook. Is dan gewoon hele vette handcreme die je handen goed kan beschermen enzo .
Overigens, uit ervaring met allergisch zijn voor AB: ik kon echt niets meer, ik ging echt dood van de uitslag en de jeuk en alles zwol op . Het duurde bij mij ruim anderhalve week voor de vlekken weg waren, en voor mijn huid weer hersteld was nog langer. Ik denk dat als je het niet zo erg hebt dat het met een paar dagen wel minder is? Als je daarna nog last hebt van dat je huid wat gevoelig is kun je bij de huisarts wel om creme vragen, dat kreeg ik ook. Is dan gewoon hele vette handcreme die je handen goed kan beschermen enzo .