Gezondheid alle pijlers

Uitslag uitstrijkje; hoe vermeld?

14-07-2011 10:59 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Volgens mij krijg je zelf inderdaad niet de exacte code.

Je huisarts krijgt die wel, dus anders even de huisarts bellen.
IceRose, hoelang heb jij moeten wachten op de uitslag? Ik wacht er namelijk al 2 weken op.
-
-
quote:jolief schreef op 14 juli 2011 @ 11:05:

IceRose, hoelang heb jij moeten wachten op de uitslag? Ik wacht er namelijk al 2 weken op.Twee weken is ook vrij normaal maar ik ben altijd een Jantje Ongeduld dus ik bel altijd eerder. Als ik jou was zou ik nu gewoon je huisarts bellen, de assistente kan je dan de uitslag meedelen mits die goed is natuurlijk.
Volgens mijn huisarts moet je 4 weken aanhouden. Tenminste als je het over bevolkingsonderzoek hebt. Ik kreeg de uitslag na

ongeveer 3 weken. Ook geen Pap code. Alleen goed.
Ik kreeg toen ik een aantal maanden geleden belde wel de PAP code.. PAP 1 gelukkig.
"Uw uitslag is goed" gebruiken ze in de brief. Iedereen snapt dit. De pap codes worden nog wel gebruikt hoor.
Ik heb nog nooit een brief gekregen na een uitstrijkje in het kader van het bevolkingsonderzoek. Ik bel na 4 weken de huisarts.
quote:Dahlia74 schreef op 14 juli 2011 @ 11:40:

Ik heb nog nooit een brief gekregen na een uitstrijkje in het kader van het bevolkingsonderzoek. Ik bel na 4 weken de huisarts.Ben je van '74? Dan zou ik maar bellen inderdaad. Je hoort de oproep te krijgen in het jaar dat je 30 wordt.
De Papcodes worden idd nog wel gebruikt maar die krijg je meestal pas te horen als je een afwijkende uitslag hebt (wat nog niet gelijk betekent dat je BHK hebt, het kan ook zijn dat het onderzoek niet voldoende geslaagd is).
quote:Dahlia74 schreef op 14 juli 2011 @ 11:40:

Ik heb nog nooit een brief gekregen na een uitstrijkje in het kader van het bevolkingsonderzoek. Ik bel na 4 weken de huisarts.

Ik bel na twee weken het ziekenhuis. Oh, en mijn laatste keer is een half jaartje geleden, maar ik kreeg nog ouderwets een PAP uitslag te horen!
quote:daydream schreef op 14 juli 2011 @ 11:41:

[...]

Ben je van '74? Dan zou ik maar bellen inderdaad. Je hoort de oproep te krijgen in het jaar dat je 30 wordt.Dahlia spreekt over de uitslag-brief; niet de oproep-brief.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven