Gezondheid alle pijlers

uitstrijkje

09-04-2015 10:41 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vijf jaar geleden ben ik niet geweest omdat ik toen niet durfde, dit jaar wilde ik wel. Een paar dagen terug was het zo ver, ik was super nerveus maar volgens lief kwam het allemaal goed.

Het stomme was dat ik een paar maanden terug bij de huisarts was, ter kennismaking. Of ik getrouwd was en kinderen had. Nee ik heb een vriendin en kinderen hebben we niet, dat is een bewust maar zeer verdrietige keuze..

Bij dat uitstrijkje uitgelegd dat het de eerste keer was en dat ik gespannen was. Weer kreeg ik de vraag of ik kinderen had.. Om vervolgens te zeggen 'ach het is niet groter als wat er 's avonds ingaat'.

Pardon! Ik was helemaal van slag af. Met horten en stoten uitgelegd dat mijn vriendin echt geen eendebek bij mij gebruikt, kreeg ik de vraag of we dan ook geen hulpmiddelen gebruiken, echt ik had het niet meer.

Toen kreeg ik van haar een hele uitleg dat baarmoederhalskanker echt heel weinig voorkomt bij vrouwen die geen heteroseks hebben.

Ik heb mijn broek terug aangedaan en ben weggegaan, om in auto in te zitten janken

Verdorie, als ik er aan terugdenk ben ik weer van slag.
quote:Very__Cherry schreef op 09 april 2015 @ 23:01:

Om vervolgens te zeggen 'ach het is niet groter als wat er 's avonds ingaat'

Dit is een fors grensoverschrijdende opmerking, in mijn ogen. Ongeacht je geaardheid.

Kom op zeg mensen, dit is ontoelaatbaar. Die huisarts mag blij zijn als ze er met een brief ("feedback") vanaf komt. Ik zou me subiet kunnen melden bij het UWV als ik dat tegen een patient zou zeggen, en terecht. dit dus. Eerlijk gezegd was ik al van mijn stoel gevallen toen ik het las en al helemaal toen ik las dat het goddorie ook nog eens een vrouwelijke arts is!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Up!

Vandaag een nieuwe poging bij een andere huisarts. Lief was mee ter ondersteuning.

Toen de huisarts ging uitleggen hoe een uitstrijkje werkt, zat ik al bijna te huilen. Helemaal óp van de zenuwen..

Naja, doorgezet en het lukte niet. Ik was ook erg gespannen, de eendenbek paste wel, maar toen dat ding langzaam open ging deed het zóveel pijn dat de tranen over m'n gezicht liepen. De huisarts is gestopt.

Ik ben blijkbaar gewoon te smal en ik verkrampte.

En nu voel ik me stom! Ik kom in bed niks te kort, maar speeltjes gaat ook niet.. Past gewoon niet. Bleeh.

Volgens de huisarts maak ik weinig kans op baarmoederhalskanker, dus is een preventief uitstrijkje ook niet per se nodig. Daar vertrouw ik dan maar op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven