Vaginale douche werkt geslachtsziekten in de hand
vrijdag 28 augustus 2009 om 23:34
Vaginaal douchen verhoogt de kans op een geslachtsziekte met 50 procent. Daarom raden wetenschappers het spoelen van de vagina voor of na geslachtsgemeenschap af. De Amerikaanse onderzoekers wilden een lang slepende kwestie oplossen, meldt het NRC Handelsblad.
Kortere tijd
Ruim 400 meisjes tussen 13 en 19 jaar deden mee aan het onderzoek. Het waren meisjes uit 13 Amerikaanse steden, die veel risico lipen op een soa. Tweederde van hen was al besmet met hiv. Ieder half jaar werden ze getest op vier verschillende soa's en noteerden de onderzoekers of de vrouwen soms, vaak of altijd vaginale douches rond de gemeenschap gebruikten. De controlegroep bestond uit meisjes van dezelfde leeftijd met hetzelfde risicoprofiel voor soa's, maar zij hadden geen hiv. Na drie jaar concluderen de onderzoekers dat mét douchen de tijd tot het krijgen van een soa ongeveer twee keer zo kort is.
Verandering zuurtegraad
De twijfel over de rol van die douches is ontstaan doordat lactobacillen, die het vaginale milieu zuur maken, erdoor uit de schede worden gespoeld. De verandering van zuurtegraad in de vagina zou de natuurlijke afweer tegen infecties als soa's verstoren. Niet-zuurstofafhankelijke bacteriën krijgen dan de overhand. Zij veroorzaken een slijmvliesirritatie die bacteriële vaginose heet.
Kortere tijd
Ruim 400 meisjes tussen 13 en 19 jaar deden mee aan het onderzoek. Het waren meisjes uit 13 Amerikaanse steden, die veel risico lipen op een soa. Tweederde van hen was al besmet met hiv. Ieder half jaar werden ze getest op vier verschillende soa's en noteerden de onderzoekers of de vrouwen soms, vaak of altijd vaginale douches rond de gemeenschap gebruikten. De controlegroep bestond uit meisjes van dezelfde leeftijd met hetzelfde risicoprofiel voor soa's, maar zij hadden geen hiv. Na drie jaar concluderen de onderzoekers dat mét douchen de tijd tot het krijgen van een soa ongeveer twee keer zo kort is.
Verandering zuurtegraad
De twijfel over de rol van die douches is ontstaan doordat lactobacillen, die het vaginale milieu zuur maken, erdoor uit de schede worden gespoeld. De verandering van zuurtegraad in de vagina zou de natuurlijke afweer tegen infecties als soa's verstoren. Niet-zuurstofafhankelijke bacteriën krijgen dan de overhand. Zij veroorzaken een slijmvliesirritatie die bacteriële vaginose heet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

zaterdag 29 augustus 2009 om 00:12
quote:Reverie schreef op 29 augustus 2009 @ 00:10:
[...]
Je moet wel heel vies van jezelf zijn wil je met die zooi aan de slag gaan.
Zijn die douches populair dan?Steeds meer volgens mij. Schap bij de drogist met die zooi wordt steeds groter.
[...]
Je moet wel heel vies van jezelf zijn wil je met die zooi aan de slag gaan.
Zijn die douches populair dan?Steeds meer volgens mij. Schap bij de drogist met die zooi wordt steeds groter.
zaterdag 29 augustus 2009 om 00:13
quote:Reverie schreef op 29 augustus 2009 @ 00:10:
[...]
Zijn die douches populair dan?Er zijn héél veel vrouwen die dagelijks inlegruisjes dragen, of niet tegen hun nylon stringetjes kunnen , of de boel met zeep wassen. Daar krijg je dan weer witte vloed van enzo en dat maken ze dan weer schoon met dat spul .
[...]
Zijn die douches populair dan?Er zijn héél veel vrouwen die dagelijks inlegruisjes dragen, of niet tegen hun nylon stringetjes kunnen , of de boel met zeep wassen. Daar krijg je dan weer witte vloed van enzo en dat maken ze dan weer schoon met dat spul .

zaterdag 29 augustus 2009 om 00:25

zaterdag 29 augustus 2009 om 00:48
ik heb dit onderzoek eerder eens gelezen. Er worden niet de wasgel van lactacud bedoeld, maar echt de soort spuiten zoals deze
Waarmee ik niet wil zeggen dat die wasgel wel prima spul is. Persoonlijk geloof ik daar niet in en is water een stuk veiliger.
Waarmee ik niet wil zeggen dat die wasgel wel prima spul is. Persoonlijk geloof ik daar niet in en is water een stuk veiliger.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
zaterdag 29 augustus 2009 om 00:50
quote:_barbie_ schreef op 29 augustus 2009 @ 00:25:
Whatever... Ik gebruik sporadisch de lactacyd intiem na de daad en heb nergens last van. Voorheen had ik weleens last van schimmels of een vissig luchtje. Als je goed zoekt zal alles waar je teveel van gebruikt wel slecht zijn. Ik geloof daar niet zo in, ieder lijf is anders.Doe je dan ook maar sporadisch " de daad "?
Whatever... Ik gebruik sporadisch de lactacyd intiem na de daad en heb nergens last van. Voorheen had ik weleens last van schimmels of een vissig luchtje. Als je goed zoekt zal alles waar je teveel van gebruikt wel slecht zijn. Ik geloof daar niet zo in, ieder lijf is anders.Doe je dan ook maar sporadisch " de daad "?
zaterdag 29 augustus 2009 om 08:33
Ik kreeg het spul ooit op doktersadvies wegens witte vloed (ondanks katoenen hema-ondergoed en zonder gebruik van inlegkruisjes ) Daar hielp het toen wel tegen, maar ben er daarna ook accuut mee gestopt. Wat een gedoe al.. Inmiddels is het zelfreinigend vermogen enorm verbeterd, kennelijk, want heb veel minder witte vloed.
Weet nog wel dat wij, m'n zus en ik, in het Caribisch gebied 20 jr terug ook als we NLs praatten het ook over 'showeren' hadden, want als je zei "Ik ga me douchen" zouden de Amerikanen om ons heen denken dat we het over een vaginale douche zouden hebben Toen al dus.
Weet nog wel dat wij, m'n zus en ik, in het Caribisch gebied 20 jr terug ook als we NLs praatten het ook over 'showeren' hadden, want als je zei "Ik ga me douchen" zouden de Amerikanen om ons heen denken dat we het over een vaginale douche zouden hebben Toen al dus.
Later is nu

zaterdag 29 augustus 2009 om 19:51
Ik heb nooit last van witte vloed etc, en gebruik toch dagelijks inlegkruisjes.
Inlegkruisjes, geven me een vertrouwd gevoel.Een schoon gevoel.
Ik heb altijd wel de duurdere varianten, van de goedkope krijg ik irritatie.
Ik was mijn muts, 1 x per dag met zeep en voor de rest met water.
Nooit ergens last van, eventjes afkloppen.
En af en toe met uitwendige lactacyd zeep, dat is zo lekker fris.
Inlegkruisjes, geven me een vertrouwd gevoel.Een schoon gevoel.
Ik heb altijd wel de duurdere varianten, van de goedkope krijg ik irritatie.
Nooit ergens last van, eventjes afkloppen.
En af en toe met uitwendige lactacyd zeep, dat is zo lekker fris.

zaterdag 29 augustus 2009 om 21:53
Zelfs in de winter was ik m'n muts trouwens niet zo vaak, en dan heb ik 'm elke dag op.
Mijn vagina was ik met water. En ik draag katoenen onderbroekjes. Ben hartstikke schoon, nooit ergens last van.
Al die geparfumeerde reinigende onzin is volgens mij nergens voor nodig.
En zelfs eerder ongezond, zo blijkt maar uit dit onderzoek.
Zelfs in de winter was ik m'n muts trouwens niet zo vaak, en dan heb ik 'm elke dag op.
Mijn vagina was ik met water. En ik draag katoenen onderbroekjes. Ben hartstikke schoon, nooit ergens last van.
zaterdag 29 augustus 2009 om 22:21
Nou, af en toe heb ik wel heel veel witte vloed en heb dan het idee dat ik mezelf ruik (en dus anderen ook), en dan spuit ik echt wel even met water. Ook als ik een hevige blaasontsteking heb.
Maar niet als regelmatig onderhoud. Gewoon als het nodig is.
(nee, geen inlegkruizen, only katoenen ondergoed en geen zeep)
Maar niet als regelmatig onderhoud. Gewoon als het nodig is.
(nee, geen inlegkruizen, only katoenen ondergoed en geen zeep)
zaterdag 29 augustus 2009 om 22:29
quote:jemamem schreef op 29 augustus 2009 @ 21:53:
Vrouwen laten zich nu eenmaal graag allerlei troep aanpraten & bij voorkeur ook nog voor niet bestaande problemen. En de marketing industrie speelt daar gretig op in door producten specifiek op vrouwen te marketen!
Echt naar word ik bv van die Activia reclames (over vrouwen & hun stoelgang). Een mannelijke collega (wel een sufferd) is zo door die reclames gebrainwashed dat ie in stoelgangproblemen weer een nieuw typisch vrouwenkwaaltje ontdekt denkt te hebben. Zo fijn om naar zijn gezever te luisteren...
Vrouwen laten zich nu eenmaal graag allerlei troep aanpraten & bij voorkeur ook nog voor niet bestaande problemen. En de marketing industrie speelt daar gretig op in door producten specifiek op vrouwen te marketen!
Echt naar word ik bv van die Activia reclames (over vrouwen & hun stoelgang). Een mannelijke collega (wel een sufferd) is zo door die reclames gebrainwashed dat ie in stoelgangproblemen weer een nieuw typisch vrouwenkwaaltje ontdekt denkt te hebben. Zo fijn om naar zijn gezever te luisteren...
Some cause happiness wherever they go, others whenever they go. (Oscar Wilde)
donderdag 3 september 2009 om 10:55
quote:jemamem schreef op 29 augustus 2009 @ 21:53:
En zelfs eerder ongezond, zo blijkt maar uit dit onderzoek.Haha,
En zelfs eerder ongezond, zo blijkt maar uit dit onderzoek.Haha,
donderdag 3 september 2009 om 11:12
quote:Wiebenik81 schreef op 02 september 2009 @ 17:24:
Babywasgel (zeeprvrij)...alleen maar water voelt voor mij niet schoon, voel me er toch prettiger bij als ik iets gebruik.zo denk ik er ook over ,dat alleen water niet genoeg is.Maar zeep is niet goed voor je eigen lichaam zuur.Ik heb ergens gelezen dat veelvuldig wassen met zeep ,ook schimmel infectie kan veroorzaken.
Babywasgel (zeeprvrij)...alleen maar water voelt voor mij niet schoon, voel me er toch prettiger bij als ik iets gebruik.zo denk ik er ook over ,dat alleen water niet genoeg is.Maar zeep is niet goed voor je eigen lichaam zuur.Ik heb ergens gelezen dat veelvuldig wassen met zeep ,ook schimmel infectie kan veroorzaken.