Gezondheid alle pijlers

Vaginale schimmel

26-04-2015 09:47 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de laatste dagen last van jeuk en roodheid rondom de vagina.

Ik wordt gek van de jeuk.

Ik wil Canesten gyno gaan kopen bij Etos of Kruidvat.

Weten jullie of je dit moet vragen bij de kassa of staat dit gewoon tussen de andere pillen en zo.

Ik vraag het liever niet ☺️

Vera
Waarom niet gewoon even naar de huisarts?
Je kan het gewoon pakken en afrekenen. Maar je krijgt wel standaard de vraag of je nog vragen hebt over het medicijn.

Niet te moeilijk over doen hoor. Zoveel vrouwen hebben het wel eens gehad. Het is totaal niet raar.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Kan je gewoon zelf pakken. Maar wat is er raar aan? Niks om je voor te schamen hoor.
huisarts geeft je hetzelfde spul als bij drogist. En ook dat moet je zelf betalen.

Pas als het niet overgaat met dat van de drogist, dan langs huisarts.
never a failure, always a lesson
Het spul van de huisarts heeft 2 keer zoveel werkzame stof er in zitten. Bij mij is het sneller voorbij met het spul van de huisarts. Zeker in combinatie met de orale pil die je erbij krijgt.
Huisarts kan pas dinsdag natuurlijk, dan is het met het spul van de drogist waarschijnlijk al over. Als het dan nog niet over is, heeft de huisarts al een idee voor een alternatief, want dan werkt het standaard spul van de huisarts ook niet meer optimaal. Ik zou nu naar de Etos gaan en dan proberen tot dinsdag. Beterschap!
Zonder oorzaak geen gevolg
quote:fireandice schreef op 26 april 2015 @ 10:01:

huisarts geeft je hetzelfde spul als bij drogist. En ook dat moet je zelf betalen.

Pas als het niet overgaat met dat van de drogist, dan langs huisarts.Maar je wilt toch zeker weten dat het idd 'maar' een vaginale schimmel is?
Gewoon even via je huisarts, ik hoef maar te bellen en ze leggen al een receptje klaar.. veel effectiever spul dan die van kruitvat/ etos, en bovendien hoef je je echt niet te schamen.. bijna iedere vrouw heeft het weleens gehad en veel die het regelmatig terug krijgen.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:milena1 schreef op 26 april 2015 @ 10:42:

[...]

Maar je wilt toch zeker weten dat het idd 'maar' een vaginale schimmel is?Als je het hebt, weet je het zeker.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 26 april 2015 @ 10:46:

[...]

Als je het hebt, weet je het zeker.

Ja de vrouwen die het vaker hebben gehad wel denk ik.

Maar denk dat er meer werd bedoeld van als het je eerste keer is, het kan ook een soa zijn of wat anders... De eerste keer is het sowieso goed om er naar te laten kijken
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:wished- schreef op 26 april 2015 @ 10:59:

[...]

Ja de vrouwen die het vaker hebben gehad wel denk ik.

Maar denk dat er meer werd bedoeld van als het je eerste keer is, het kan ook een soa zijn of wat anders... De eerste keer is het sowieso goed om er naar te laten kijkenMijn huisarts wil iedere keer onder de microscoop kijken of het echt schimmel is want er zijn ook andere dingen met precies dezelfde symptomen.
Dank voor jullie reacties!

Eerst vandaag maar naar etos, als het daar niet mee over gaat dan toch maar naar de huisarts.

Vera
quote:Annelaure schreef op 26 april 2015 @ 11:11:

[...]

Mijn huisarts wil iedere keer onder de microscoop kijken of het echt schimmel is want er zijn ook andere dingen met precies dezelfde symptomen.

Wat fijn dat die daar zo serieus in is. Bij mij doet ze niet meer dan op basis van de symptomen die ik beschrijf een recept uitschrijven, dus qua diagnose vind ik het niet echt meerwaarde hebben.

Maar om je vraag te beantwoorden TO het ligt bij de kruidvat gewoon in de winkel zelf, in de buurt van de zwangerschapstesten (voordat je de hele winkel door moet zoeken).
Je kan altijd eerst zo'n tablet kopen idd, kan niet heel veel kwaad. Ook zei mijn huisarts dat (een trucje van vroeger) een beetje yoghurt op een inlegkruisje dezelfde verzachtende werking heeft.

Hopelijk kom je gauw van deze nare klanten af!
Een leven zonder zorgen, dat is pas leven.
bij mij is het eerst: je kunt spul halen bij de drogist, of bij ons een recept krijgen voor hetzelfde, als het daarmee niet over gaat dan wil de huisarts je zien ( zo ging het bij mij de laatste keer ). Ik heb het trouwens al een poos niet meer gehad ( gelukkig ).
never a failure, always a lesson
quote:_blabla_ schreef op 26 april 2015 @ 11:25:

[...]

Wat fijn dat die daar zo serieus in is. Bij mij doet ze niet meer dan op basis van de symptomen die ik beschrijf een recept uitschrijven, dus qua diagnose vind ik het niet echt meerwaarde hebben.

Maar om je vraag te beantwoorden TO het ligt bij de kruidvat gewoon in de winkel zelf, in de buurt van de zwangerschapstesten (voordat je de hele winkel door moet zoeken).

Fijn, dan weet ik waar ik moet zoeken.

Dank!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven