Gezondheid alle pijlers

Vaker cysten borsten leegprikken, wie ook? Niet vergoed?

05-12-2019 22:34 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er ook last van pijnlijke cystes in de borst en laat die leeg prikken?

Ik heb het nu de laatst ca. 1,5 jaar toch wel regelmatig, telkens na een paar maanden. De ene keer is het na enige tijd weg. De andere keer blijft het een pijnlijk iets, wordt het steeds groter en is het een grote harde schijf zeg maar. De laatste keer heb ik het leeg laten prikken, ik kon het niet meer houden, zo onprettig. Direct na het afzuigen was die pijn weg en voelde mijn borst weer normaal. Het was trouwens wel een aparte ervaring om te zien hoeveel vocht er in het flesje ging. Maar omdat die cyste zich weer gewoon met vocht vult, komt het weer terug en moet je weer.

Bij mijn ziekenhuis is het procedure dat je via de huisarts elke keer een verwijzing moet krijgen en vervolgens én een mammografie en een echo krijgt. Terwijl ik zoiets heb, even langsgaan, leegprikken en klaar. Ik weet immers dat het telkens cystes zijn.
Maar het wordt niet vergoed, het valt onder je eigen risico. Dus eerst 385,= aftikken. En ik heb het net een halfjaar geleden laten leegprikken en nu voel ik er weer een opkomen, maar nog niet erg genoeg om leeg te prikken.
Ik merk gewoon dat het me een beetje tegenhoudt om iedere keer als ik er last van heb bij de huisarts langs te gaan.

Hoe doen andere vrouwen dit en hoe pak je dit zorgverzekeringstechnisch aan?
Alle reacties Link kopieren
--------------------------------------------------------------------------------------
kerst wijzigde dit bericht op 06-12-2019 10:30
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
kerst wijzigde dit bericht op 06-12-2019 10:28
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
--------------------------------------------------------------------------------------
kerst wijzigde dit bericht op 06-12-2019 10:28
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
----------------------------------------------------------------
kerst wijzigde dit bericht op 06-12-2019 10:32
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat de zorgkosten steeds maar stijgen omdat er steeds meer mogelijkheden zijn om het sterven uit stellen.

En er steeds nieuwe technieken komen bv stamcellen.
Alle reacties Link kopieren
------------------------------------------------------------------------------------
kerst wijzigde dit bericht op 06-12-2019 10:30
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-----------------------------------------------------------------------------------
kerst wijzigde dit bericht op 06-12-2019 10:30
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-----------------------------------------------------------------------------
kerst wijzigde dit bericht op 06-12-2019 10:29
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-------------------------------------------------------------------------
kerst wijzigde dit bericht op 06-12-2019 10:29
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
------------------------------------------------
kerst wijzigde dit bericht op 06-12-2019 09:57
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een keer is genoeg.
Viva forum heeft een storting.
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
06-12-2019 09:56
Een keer is genoeg.
Viva forum heeft een storting.

Weet je zeker dat je niet iets te vaak op ‘verstuur’ hebt geklikt? :proud:

Maar on topic: ik ben bij deze alle premiebetalers van Nederland dankbaar voor hun bijdrage :worship: , alleen zou ik mijn zorgkosten never nooit niet op kunnen hoesten.
.
Anoniem262821034 schreef:
06-12-2019 10:03
Weet je zeker dat je niet iets te vaak op ‘verstuur’ hebt geklikt? :proud:

Maar on topic: ik ben bij deze alle premiebetalers van Nederland dankbaar voor hun bijdrage :worship: , alleen zou ik mijn zorgkosten never nooit niet op kunnen hoesten.
Ik ben dit jaar, met de afspraak van volgende week erbij, vijftien keer in het ziekenhuis geweest, het aantal contactmomenten is nog groter. De eerste afspraak voor komend jaar staat ook alweer, dus ook dan ben ik in januari al door mijn eigen risico heen. Maar ik ben inderdaad ook heel blij dat de zorgverzekering hier relatief goed is, waardoor ik gewoon de zorg kan krijgen die ik nodig heb.

Het valt me wel op dat mensen op het forum vaak het eigen risico en de eigen bijdrage door elkaar halen, waardoor ze ten onrechte denken zorg niet vergoed te krijgen, zoals TO nu. Mensen blijken dan ook niet of nauwelijks op de hoogte zijn dat een bezoek aan het ziekenhuis wel vergoed wordt, maar je daar wel een verplicht eigen risico van € 385 voor hebt.
TO, is er geen mogelijkheid tot operatief oplossen van je probleem?
@Kerst: jij baas :worship: :rofl:
Ik heb die cystes ook. Tegenwoordig mag ik gewoon de mammapoli bellen en dan plannen ze me tussendoor om ze leeg te laten prikken. Dat moet wel met het echo-apparaat erbij, dus in het ziekenhuis, dus valt onder het eigen risico.
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
06-12-2019 10:24
@Kerst: jij baas :worship: :rofl:
:-D
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
06-12-2019 10:27
Ik heb die cystes ook. Tegenwoordig mag ik gewoon de mammapoli bellen en dan plannen ze me tussendoor om ze leeg te laten prikken. Dat moet wel met het echo-apparaat erbij, dus in het ziekenhuis, dus valt onder het eigen risico.

En hoeveel kost dat?
kerst schreef:
06-12-2019 10:31
En hoeveel kost dat?
Hmm Daar let ik niet zo op. Dat eigen risico komt toch wel vol. Ik kan nu niet inloggen maar zal vanmiddag eens kijken.
Alle reacties Link kopieren
Dat de zorg in Nederland nog betaalbaar is en dat we daarom(?) een eigen risico betalen, betekent nog niet dat iedereen dat eigen risico makkelijk kan ophoesten (pun intended).
Alle reacties Link kopieren
Rinepine schreef:
06-12-2019 10:45
Dat de zorg in Nederland nog betaalbaar is en dat we daarom(?) een eigen risico betalen, betekent nog niet dat iedereen dat eigen risico makkelijk kan ophoesten (pun intended).

Dat zegt toch ook niemand?
.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik proef wel dat men niet moet zeuren over het eigen risico, want de zorg is hier zo goed en goedkoop. Maar dat kan aan mij liggen, hoor.
Rinepine schreef:
06-12-2019 10:59
Nou, ik proef wel dat men niet moet zeuren over het eigen risico, want de zorg is hier zo goed en goedkoop. Maar dat kan aan mij liggen, hoor.
Nee hoor, ik vind het ook veel geld. Ik ben chronisch ziek en ben het elk jaar kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Rinepine schreef:
06-12-2019 10:59
Nou, ik proef wel dat men niet moet zeuren over het eigen risico, want de zorg is hier zo goed en goedkoop. Maar dat kan aan mij liggen, hoor.

Dat proef je wat mij betreft goed. Daarmee zeg ik nog steeds niet dat het voor iedereen makkelijk te betalen is. Wél dat je in de meeste andere landen echt slechter af zou zijn.
.
Ik heb net de rekening gekregen van dit jaar. Drie keer geweest (twee keer alleen leegprikken) was € 359,38.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven