Gezondheid alle pijlers

Van Blaasontsteking naar nierbekkenontsteking + zwanger

18-07-2010 21:12 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ga morgen met mijn gynaecoloog bellen, maar wil graag weten of iemand hetzelfde heeft meegemaakt als ik.

Ik had 12 juni de eerste blaasontstekingsverschijnselen en heb 16 juni de HA gebeld, ivm zwangerschapswens werd er eerst een kweek afgenomen en moest ik dus een week wachten op de uitslag. Dit heeft nét te lang geduurd want ik kreeg pijn in mijn rug/zij en er zat bloed bij de urine. Ik ben 19 juni toen naar de weekendpost geweest en die stuurde me door naar de EHBO van het ziekenhuis. Daar zijn er toen ook allemaal onderzoeken gedaan (bloed / urine) en werd er een zwangerschapstest gedaan, om te weten wat voor medicatie ik mocht. De test was dus negatief en ik heb toen via een infuus penicilline gekregen, in mijn been een injectie met Morfine en op de afdeling kreeg ik Diclofenac. Toen ik met ontslag mocht na een opnameperiode, ben ik thuis nog gecontroleerd door de HA. Na een antibiotica (in tabletvorm) van 10 dagen was mijn urine weer schoon. Ik ben langzaam mijn dagelijkse bezigheden weer gaan oppakken en omdat de test negatief was, heb ik dus carpaccio gegeten, wijntjes gedronken (na een paar weken).

Ik ben normaal al heel onregelmatig (30/40/50 dagen) en op mijn 51e dag werd ik toch een beetje onzeker of ik niet toch zwanger zou kunnen zijn. Ik helemaal in de stress, want stel je voor zeg.....al die troep in mijn lijf gehad. O boy, met trillende handen een test gedaan en............POSITIEF. Oh nee, ik heb echt zitten janken op het toilet. We hebben al die maanden rekening gehouden met eten, drinken en netjes foliumzuur geslikt!! En nu dit! Wat moet ik nu? Ben zo bang dat al die slechte medicatie het kind zal schaden.

Heeft iemand dit ook ooit meegemaakt? En hoe is het gegaan? Ik ga morgen bellen, maar weet niet wat ik moet verwachten.
Och jee meid! Gefeliciteerd!!!

Ik snap je zorgen, gedaan is gedaan. Morgen naar de gyn en waarschijnlijk is alles goed!

Geen ervaring hier, daar vroeg je om. Sorry!

Maar jee Mellie: een positieve test!!!
Ik kan me voorstellen dat je hiervan geschrokken bent! Is het nog mogelijk dat je pas zwanger bent geraakt nádat je die medicijnen hebt geslikt?

Raadpleeg inderdaad een arts, maar probeer je in ieder geval niet te druk te maken om die paar glazen wijn en de carpaccio. Natuurlijk sla je die dingen over als je weet dat je zwanger bent, maar zo groot is de kans niet dat het een negatief effect heeft. Heel veel vrouwen drinken nog wel een paar glazen wijn voor ze weten dat ze zwanger zijn, je bent niet de enige. En carpaccio: als je vaker rood vlees eet, is de kans groot dat je de bacterie die daar in kan zitten al eens binnen hebt gekregen. Als dat voor je zwangerschap is gebeurd, ben je al resistent.

Toen ik nog niet wist dat ik zwanger was, heeft de tandarts nog foto's gemaakt. Stom genoeg heb ik niet om een loodschort gevraagd. Weet je, dat gebeurt gewoon. Hoe klote dat ook is.

Edit: gefeliciteerd natuurlijk!
anoniem_91234 wijzigde dit bericht op 18-07-2010 21:35
Reden: felicitatie wel op z'n plek...
% gewijzigd
Penicilline mag je gewoon nemen als je zwanger bent, en bovendien was je toen nog zo kort zwanger dat er nog geen bloedband met je kind bestond. Dus ik zou me er niet te veel zorgen over maken. (AL begrijp ik wel dat je dat toch wel doet).
Maak je geen zorgen. Ik wist ook de eerste vier maanden niet dat ik zwanger was. (gewoon menstruatie namelijk) Ik heb allerlei medicijnen gehad die schadelijk zouden kunnen zijn voor het ongeboren kind in die maanden.

Mijn dochter is kerngezond én hoogbegaafd :grijns:

Maak je niet druk
Oh, wat ben ik blij jullie berichten te lezen.........ik zit hier helemaal met kippenvel en met tranen in mijn ogen!!!

@Bebje/Evelientje: bedankt, lief van jullie. Toen ik die positieve uitslag zag, was ik gewoon helemaal van slag, had het niet verwacht en het waren vreugdetranen en zorgentranen tegelijk!

Ben blij jullie verhalen te lezen, ik weet dat het dus mogelijk is een gezond kindje ter wereld te brengen. Ik ben wel nog in een pril stadium, dus toch nog even spannend. (25 mei was mijn laatste menstruatie). Ik moet ongeveer 1 week zwanger geweest zijn toen ik opgenomen werd......

Ben pas echt gerust als ik de echo gezien heb en gehoord heb dat alles goed is.........maar ja, die kans is er dus wel gelukkig.
Als je heel optimistisch rekent:

Uitgaande van een cyclus van 45 dagen, met als eerste dag vd laatste menstruatie 25 mei, was je omstreeks 26 juni vruchtbaar.

http://www.sensitest.nl/ovulatie-berekenen.php

29 juni heb jij je laatste antibiotica geslikt.

Na de bevruchting vindt de innesteling plaats. De placenta wordt pas 3 à 4 weken na de bevruchting gevormd.

Ik denk dus dat het allemaal wel meevalt, maar nogmaals, bel inderdaad de gyneacoloog!
quote:germanwings schreef op 18 juli 2010 @ 21:34:

Penicilline mag je gewoon nemen als je zwanger bent, en bovendien was je toen nog zo kort zwanger dat er nog geen bloedband met je kind bestond. Dus ik zou me er niet te veel zorgen over maken. (AL begrijp ik wel dat je dat toch wel doet).

Ehhhmmm... ik wil niet lullig doen hoor, maar ik moest tenminste 3 maanden voor een eventuele zwangerschap gestopt zijn met mijn medicatie vanwege de mogelijk schadelijke gevolgen die dat kon hebben voor de vrucht. En dat komt omdat dat verhaal van die bloedband waar iedereen het altijd zo voortvarend over heeft als een vrouw toch heeft gedronken of toch medicatie heeft gebruikt, simpelweg niet op gaat. De schadelijke stoffen uit medicatie kunnen wel degelijk bij de vrucht komen, óók in die eerste cruciale weken.

Mellie, in dit geval zou ik morgen direct contact opnemen met je gynaecoloog. Die kan nagaan of de medicatie die je gebruikt hebt schadelijk is of niet en de mate waarin die schadelijk is. Er zit nogal wat nuance in namelijk, die in de reguliere bijsluiter niet vermeld wordt, maar waar je gynaecoloog wel van op de hoogte zou moeten zijn. Voor de rest is het afwachten. Ook als je risico's gelopen hebt, kun je daar van tevoren niets over zeggen.

Ik heb zelf tijdens mijn zwangerschap medicatie gebruikt waarvan het effect op mijn kind niet bekend was (maar zonder die medicatie zou ik het niet redden, dus die keuze was dan wel weer relatief eenvoudig ) en mijn kind lijkt daar verder niets aan overgehouden te hebben. Maar ik snap dat je in de stress zit. Morgen meteen even bellen dus, hopelijk heeft de gynaecoloog goed nieuws!
Ja, maar dat geld dus niet voor penicilline, want dat wordt gewoon in de zwangerschap voorgeschreven

(even als morfine, alleen zijn ze daar kort voor een bevalling iets voorzichtiger mee).
Halloooooooo, geen medicijnen, vooral als je zwanger bent!!!!!! Ik kampte mijn leven lang met blaasonsteking wat uiteindelijk een hartnekkige bacterie is. Veel Antibioticas en meer van die ellende geslikt maar keer op keer kwam het weer terug. Totdat ik

D-Mannose een natuurproduct ontdekte. Geloof mij, ik heb al 2jaar nergens meer last van gehad. Lieve mensen Google, lees het goed na en geloof mij het werkt, zeker in mijn geval als Crohn patiente al die antibioticas etc.. niet ten goede deden, wat uiteindelijk maar voor korte duur helpen.

Succes!!

Groet,

Nan
quote:nanda161 schreef op 19 juli 2010 @ 00:34:

Halloooooooo, geen medicijnen, vooral als je zwanger bent!!!!!!

Ja, dat had TO dus ook al door...

TO, heb je al contact gehad met de gyneacoloog/arts?
quote:evalientje2 schreef op 19 juli 2010 @ 11:42:

[...]

Ja, dat had TO dus ook al door...

TO, heb je al contact gehad met de gyneacoloog/arts?

Hoi Evalientje,

Ik heb nét gebeld, kreeg de assistente. Verhaal uitgelegd en ik kan a.s. donderdag langskomen voor een uitgebreid onderzoek. Ik hoop dat alles goed mag zijn..........ben best nerveus moet ik zeggen....
In mijn verhaal ben ik vergeten te vermelden dat die pijn in mijn rug/zij door een nierbekkenontsteking kwam, vandaar dat ik opgenomen moest worden. De oorzaak zou die blaasontsteking kunnen zijn. Nu dus maar veel drinken en cranberrytabletten (schrijf ik dat zo wel goed?) te gaan halen.
quote:Mellie1976 schreef op 19 juli 2010 @ 12:46:

[...]

Hoi Evalientje,

Ik heb nét gebeld, kreeg de assistente. Verhaal uitgelegd en ik kan a.s. donderdag langskomen voor een uitgebreid onderzoek. Ik hoop dat alles goed mag zijn..........ben best nerveus moet ik zeggen....

Fijn, das nog best snel, al zal het wel voelen als een eeuwigheid als je er midden in zit. Maar nogmaals, maak je vooral niet druk over de alcohol en carpaccio, en laat de rest aan de artsen over.

Ik duim voor je, en laat na donderdag even weten hoe het afgelopen is!!

quote:qwertuu schreef op 18 juli 2010 @ 22:36:

[...]

Ehhhmmm... ik wil niet lullig doen hoor, maar ik moest tenminste 3 maanden voor een eventuele zwangerschap gestopt zijn met mijn medicatie vanwege de mogelijk schadelijke gevolgen die dat kon hebben voor de vrucht.

wat bedoel je met penicilline? penicilline of antibiotica? Antibiotica is een hele grote groep medicijnen die werken tegen bacteriele infecties. Er zijn antibiotica die veilig zijn tijdens de zwangerschap er zijn antibiotica die niet veilig zijn. Penicilline is een groep van antibiotica die over het algemeen als veilig worden beschouwd tijdens de zwangerschap. Veel mensen hebben het over penicilline terwijl ze antibiotica bedoelen, dat kan dus ook meropenem zijn, bij wijze van spreke... Als mensen zeggen: ' ik heb peniciline gebruikt' kun je inderdaad niet zomaar zeggen dat dat veilig is tijdens de zwangerschap, eigenlijk moet je dan precies weten welk medicijn er is gebruikt en dat zullen we maar aan de gynaecoloog over laten...
hallo!

Ik heb een kloppend hartje gezien op de echo! Vooralsnog zag het er goed uit, pas met 20 weken kunnen ze meer zien of alles gezond is..........spannend dus.

Ik hoop dat alles goed mag gaan en dat ik een gezond kindje krijg.
Wat goed om dat te lezen! Gefeliciteerd, wat heerlijk voor je!

Hoe ver ben je precies? Probeer het nu maar los te laten en te genieten van je zwangerschap. Heb vertrouwen en maak er wat moois van.
Super, gefeliciteerd!! Lekker genieten nu, en je niet te druk maken over die paar wijntjes/carpaccio. En wat betreft die medicatie: wees blij dat je wat geslikt hebt, want van een nierbekkenontsteking kun je héél erg ziek worden, en dat was helemáál niet goedgeweest voor deze zwangerschap.

(en denk dat er heel erg veel vrouwen zijn die nog dingen hebben gegeten/gedronken die eigenlijk niet mogen, gewoon omdat ze nog niet wisten dat ze zwanger waren).

Genieten dus!
Thanks Evalientje en Pien,

Ik ben nu precies 8 weken zwanger. Ik ben heel blij als ik de 12 weken gepasseerd ben. Heb af en toe nog last van mijn nierbekken, maar dat is gelukkig maar heel af en toe. Nu idd genieten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven