Gezondheid alle pijlers

Van de trap gevallen....

02-03-2013 13:28 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net van de trap gevallen, 3 keer gestuiterd op mn kont voordat ik beneden was... Auw! Lig nu ff bij te komen... Ik zal een flinke blauwe plek op mn heup/bil krijgen en die spier heeft ook een opdonder gehad. gelukkig niks gebroken. Maar wat is nu beter? Rust (moet eigenlijk vanmiddag 3 uur autorijden) of bewegen??
Auwwwwww....
O, eerst koelen is volgens mij het beste. Daarna kun je wel weet vanalles doen denk ik. Zit alleen niet lekker op zo'n blauwe plek.
Ik heb dat ook gehad! Schreefgegroeid stuitje aan overgehouden, waardoor ik niet lang in een stoel kan zitten of op de grond.
Arniflor zalf erop, haalt de pijn en zwelling weg, dat groene spul, helpt als een tierelier.

Als zoiets gebeurd moet je dit er gelijk opsmeren.
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them
Rust is beter, denk ik. Drie uur autorijden zou ik zeker laten. Ben je ook op je hoofd gevallen? Als je ook nog gaat overgeven, heb je misschien een hersenschudding.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik denk bewegen. Anders word je alleen maar nog stijver. Dus als je perse zo lang moet rijden, af en toe minuutje eruit en even lopen. Als dat kan.

Edit: wat Belle zegt is eigenlijk ook wel een punt! Let goed op jezelf.
Huts!
bewegen natuurlijk, je hebt toch niks gebroken?
@briljant, dat spul ga ik dan later maar ns halen voor een volgende keer....

Koelen is een goed plan alvast... Ik ben gelukkig niet op mn hoofd of stuitje gevallen...
da's niet best. Je schrikt je dood als je misstapt of je evenwicht verliest.
it's a big club and you ain't in it
Poeh! Wat een schrik!

Blijven bewegen, zoals je normaal ook doet. Morgen zal de spierpijn onwijs erg zijn, denk ik zo. Die Arniflor zalf ligt hier ook standaard in het kastje, ik zweer erbij, bij groene zalf.

Is het een rondje, die 3 uur, of van de ene naar de andere kant van het land? Anders zou ik het uitstellen of rustpauzes inlassen denk ik, al naar gelang hoe het zich ontwikkelt. Succes hoor!
Het is echt heen en terug, veel extra tijd heb ik niet, omdat ik later op de dag ook afspraken heb. Dus ik ga het morgen maar doen, heb ik meer tijd...

Ik was idd ook erg geschrokken, echt bewust adem gaan halen om niet te hyperventileren!

Lig nu met een koude, natte handdoek op mn kont te forummen.... Is ook eens wat anders!
Bewegen! En arnica tabletten gaan slikken! Toen ik drie weken geleden een valpartij had met de fiets ook gelijk aan de arnica tabletten gegaan en dat heeft veel van de beursheid weg genomen.

En sterkte, klinkt erg pijnlijk!
Bedankt voor de adviezen! Ik ga maar eens zalf en tabletten halen en wat bewegen....
arnicatroep is homeopathie, en homeopathie werkt niet. Er zitten geen werkzame stoffen in. Het enige dat je kan concluderen is dat er wellicht een placebo effect is. Dus hou dat geld voor die tabletten en zalf lekker in je zak. Een beurse plek verdwijnt vanzelf.

http://www.volkskrant.nl/ ... rkt-nog-steeds-niet.dhtml
Waarom vind ik dan dit? http://wetenschap.infonu. ... udstoffen-en-werking.html

Ik denk idd dat duizenden keren verdunnen niet nuttig is, maar dat de natuur geneeskrachtige stoffen herbergt weet ik wel. Aspirine komt tenslotte ook (oorspronkelijk) van de Berkenbast.
De zalf heb ik gehaald voor een volgende keer beurs. De tabletten werden me afgeraden, want enerzijds is het het beste om die vooraf in te nemen (wordt vaak voor bevallingen genomen) en anderzijds verkort die de pijn / beurs met een paar dagen en die laatste dagen zijn meestal niet zo erg. Dus morgen bij flinke spierpijn / beursheid gewoon pijnstillers.
Aspirine komt van wilgenbast, niet van berk. En het wordt niet in homeopathische doseringen toegepast, want dan werkt het niet.

Als ik jou was zou ik rustig wat gaan bewegen ipv 3 uur in de auto te gaan zitten. Scheelt je misschien in spierpijn morgen.
quote:Cheery schreef op 02 maart 2013 @ 15:09:

Waarom vind ik dan dit? http://wetenschap.infonu. ... udstoffen-en-werking.html

Ik denk idd dat duizenden keren verdunnen niet nuttig is, maar dat de natuur geneeskrachtige stoffen herbergt weet ik wel. Aspirine komt tenslotte ook (oorspronkelijk) van de Berkenbast.

les 1 in het duiden van onderzoek; check de bron. Dit is geen onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek. Als arnica werkelijk zou helpen dan zou het een geneesmiddel zijn ipv een alternatief smeerseltje.

Stoffen die werkzaam zijn zijn in Nl. geregistreerd als geneesmiddel. Dat kunnen chemische stoffen zijn maar ook natuurlijke zoals bijvoorbeeld penicilline. Dus de aspirine vergelijking slaat nergens op. Homeopathie is oplichterij
quote:sabbaticalmeds schreef op 02 maart 2013 @ 16:23:

[...]

les 1 in het duiden van onderzoek; check de bron. Dit is geen onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek. Als arnica werkelijk zou helpen dan zou het een geneesmiddel zijn ipv een alternatief smeerseltje.

Stoffen die werkzaam zijn zijn in Nl. geregistreerd als geneesmiddel. Dat kunnen chemische stoffen zijn maar ook natuurlijke zoals bijvoorbeeld penicilline. Dus de aspirine vergelijking slaat nergens op. Homeopathie is oplichterij

Goed, je hebt een punt met betrekking tot bronnenonderzoek. Toch ben ik niet van mening dat mijn vergelijking in zijn geheel niet opgaat. Ik ben het inderdaad met je eens dat de ideeen mbt tot verdunnen en tincturen in de homeopathie geen wetenschappelijke basis hebben.

Echter, het voorgaande neemt niet weg dat medicijnen/geneesmiddelen een natuurlijke oorsprong kunnen hebben, zoals bijvoorbeeld aspirine en penicilline.
'Arnica erop!' is hier thuis de favoriete uitspraak als iemand valt of pijn heeft (ik riep het zelfs na mijn bevalling; 'ach... Beetje Arnica erop.....).

Die uitspraak is sarcastisch bedoeld. Zolang er niks gebroken of op rare plekken gehecht is, is in beweging blijven het beste medicijn.
Duss....
Denk ik.
Duss....
quote:Cheery schreef op 03 maart 2013 @ 21:39:

[...]

Goed, je hebt een punt met betrekking tot bronnenonderzoek. Toch ben ik niet van mening dat mijn vergelijking in zijn geheel niet opgaat. Ik ben het inderdaad met je eens dat de ideeen mbt tot verdunnen en tincturen in de homeopathie geen wetenschappelijke basis hebben.

Echter, het voorgaande neemt niet weg dat medicijnen/geneesmiddelen een natuurlijke oorsprong kunnen hebben, zoals bijvoorbeeld aspirine en penicilline.Dat klopt, maar daar gaat het hier niet over. Het gaat erom dat arnica een homeopatisch middel is en geen geneesmiddel. Natuurlijk zijn er medicijnen met een natuurlijke oorsprong die werken, maar dan staan ze geregistreerd als geneesmiddel.
quote:sabbaticalmeds schreef op 03 maart 2013 @ 21:52:

[...]

Dat klopt, maar daar gaat het hier niet over. Het gaat erom dat arnica een homeopatisch middel is en geen geneesmiddel. Natuurlijk zijn er medicijnen met een natuurlijke oorsprong die werken, maar dan staan ze geregistreerd als geneesmiddel.

Dan zijn we het eens Arnica hebben we hier trouwens niet in huis, maar ik vroeg me wel af of het nou wel of niet werkzaam was. Je hebt me definitief uit de droom geholpen, Meds!

TO heeft dus waarschijnlijk meer baat bij Voltaren gel met diclofenac als werkzame stof?

Zijenhij, ik hoop trouwens dat het inmiddels weer redelijk goed met je gaat, beterschap!
Bedankt Cheery! Kont is inmiddels zwart en doet pijn... Heb best veel bewogen en met wat ibuprofen, gaat dat prima!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven