Gezondheid alle pijlers

veel dorst/steeds meer dorst

23-10-2013 11:40 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zal je net zien dat als je een keer de huisarts wil bellen dat hij met vakantie is.

Ik ben nooit zo'n grote drinker van water geweest, voornamelijk koffie, thee en limonade, maar ik merk dat ik steeds meer water ga drinken en minder koffie, thee en limo.

Nu is dat opzich niet verkeerd, maar ik krijg wel steeds meer dorst, een droge mond en een rare smaak in m'n mond.

Ik weet niet of dat er mee te maken heeft, maar ik merk ook dat ik weinig trek heb en snel vol zit tijdens het eten (waar ik vroeger nooit moeite had om een 2e keer op te scheppen tijdens het eten).

Komt iemand van jullie dit bekend voor?
Heeft je HA geen nummer van een waarnemer ingesproken op het antwoordapparaat?
Laat je eens prikken voor diabetes, gewoon voor de zekerheid.

Verder krijg je waarschijnlijk minder trek, omdat je zoveel drinkt. Dat haalt je honger gevoel weg.

Slik je medicijnen waar het een bijwerking van kan zijn? (Antidepressiva, paroxetine/seroxat bijv)
Zodra je HA terug is van vakantie toch maar even langs gaan.

Ik zal je niet lastig vallen met wat bij mij de oorzaak was van het drinken van liters water. We krijgen niet allemaal hetzelfde.
verba volant, scripta manent.
Ik wil je niet bang maken en het zal vast iets anders zijn maar laat je hoe dan ook onderzoeken door een ha. Bloed prikken.

De vorige vriendin van mijn vriend werd snachts wakker en dronk zo anderhalve liter limonade of water weg. Ze voelde ook vaak klam aan. Ze had longkanker.
Diabetes? Als je suf en misselijk gaat worden moet je acuut naar het ziekenhuis. Is makkelijk te verhelpen als je op tijd medische hulp krijgt.
De apotheek heeft trouwens test sticks (ketosticks) waarmee je onbehandelde diabetes snel kan aantonen.
Laat vandaag nog je bloedsuiker prikken. Je huisarts heeft vast een waarnemer.
hoho, niet direct paniek.

Sinds wanneer heb je dorst??

als het sinds gisteren is, heb je gewoon te zout gegeten.
Geen trek in eten heeft waarschijnlijk met het vele drinken te maken. Hoe lang heb je hier al last van?
Je huisarts moet gewoon een waarnemer hebben waar je terecht kunt...
Occam's razor
Ik denk dat het steeds meer dorst krijgen sinds een week of 4 is.

Wel heb ik sinds een jaar of 15 last van hypoglycemie, maar sinds begin dit jaar ben ik anders gaan eten. Zo gebruik ik nagenoeg geen suiker meer, dus heb ook bijna geen last meer van een lage suikerspiegel, echt zelden.

Wat ik ook zo vreemd vind is dat hoeveel water ik ook drink, die rare smaak niet weg krijg en durf niet echt dicht meer bij mensen in de buurt te komen omdat ik bang ben dat ik heel erg uit m'n mond stink.
Rare smaak, volle maag, vieze adem

Klinkt mij (maar ben geen arts) als maagprobleem

Vraag daar meteen even op door, bij arts
Eet je weinig koolhydraten?

Eiwitten kunnen nl voor een rare smaak cq geur uit je mond zorgen en grotere belasting voor de nieren
Rare vraag, maar is je urine ook verandert? Meer dorst zou ook een probleem met de nieren kunnen zijn.

Raadpleeg je huisarts zo gauw hij weer terug is van vakantie.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar zou je misschien in de overgang kunnen zijn? Dit zou nl. een overgangssymptoom kunnen zijn.

In ieder geval goed dat je naar de huisarts gaat.
Als je al last hebt van een verstoorde bloedsuikerspiegel, is het echt zaak om je met deze klachten nogmaals te laten controleren.

Er mee blijven rondlopen terwijl het al vier weken aan de gang is, is nooit een oplossing. Na dit tijdsbestek kun je verwachten dat het niet meer vanzelf over gaat.
Zoals ik hier lees kan het longkanker zijn of diabetes of een maagprobleem of te zout gegeten of te veel eiwitten of te weinig koolhydraten of je nieren of de overgang. Ofwel: bel je huisarts.
Dorst kan met heel veel dingen te maken hebben, dus je kan het beste gewoon naar de huisarts gaan zodra het kan!

Ik heb er zelf ook heel erg last van, heb al een paar maanden een enorm droge mond en word ook 's nachts wakker omdat ik moet drinken. Ik heb ook al 1,5 jaar erg droge ogen, maandag heb ik de Schrimer test gedaan (een papiertje in je oog die je traanvocht opvangt) en nu blijk ik dus extreem weinig traanvocht te produceren. Omdat ik ook het fenomeen van Raynaud heb en al heel lang heel moe ben, moet ik waarschijnlijk naar een internist worden doorverwezen.

Ik probeer niet te veel te stressen en vooral niet te veel te googlen, want dan ga ik meteen het ergste denken.
Kun je zwanger zijn?
Ik heb dit als ik te veel alcohol drink ook heel erg.

Ik zou naar de dokter gaan maar ik denk niet dat het ernstig is.

Misschien tijdje wat minder drinken?
Ik geloof in leven voor de dood
Heb je je bloedsuiker laten prikken.van hoge bloedsuikers kun je ook uit je mond gaan ruiken en geen zin hebben in eten.
misschien handig om even te vermelden hoeveel water je drinkt. 2 liter, 5 liter, 10 liter?
quote:vrolijkevrouw1 schreef op 23 oktober 2013 @ 16:10:

Ik heb dit als ik te veel alcohol drink ook heel erg.

Ik zou naar de dokter gaan maar ik denk niet dat het ernstig is.

Misschien tijdje wat minder drinken?Ja, dat noemen we nadorst. Van alcohol droog je uit.
Ga naar een vervanger. Mogelijke diabetes wil je snel uitgezocht hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven