Vegetariers en geen vlees eters
maandag 12 januari 2009 om 17:38
Hallo allemaal,
Ik mis een topic over vegetariërs en mensen die geen vlees eten(kan het niet vinden iig!)
Ik eet sinds kort geen vlees meer, wel vis, ook kijk ik uit voor gelatine in snoep en eet liever plantaardig stremsel.
Nu ben ik benieuwd naar ervaringen van andere mensen die geen vlees meer eten. Wat voor invloed heeft het op je gezondheid en uiterlijk?
Ik mis een topic over vegetariërs en mensen die geen vlees eten(kan het niet vinden iig!)
Ik eet sinds kort geen vlees meer, wel vis, ook kijk ik uit voor gelatine in snoep en eet liever plantaardig stremsel.
Nu ben ik benieuwd naar ervaringen van andere mensen die geen vlees meer eten. Wat voor invloed heeft het op je gezondheid en uiterlijk?
maandag 12 januari 2009 om 17:40
maandag 12 januari 2009 om 17:47
Ik ben er o.a mee gestopt omdat ik van mening ben dat sommige vleessoorten waaronder varkensvlees en kippenvlees nooit gezond kan zijn voor je darmen bv. Eerste paar werken dat ik geen vlees meer at, kreeg ik bijvoorbeeld puistjes, net of het een soort reiniging was van binnenuit. Maar dat zal wel tussen mn oren zitten..

maandag 12 januari 2009 om 17:55
quote:elninjoo schreef op 12 januari 2009 @ 17:49:Bovendien kom je belangrijke voedingsstoffen te kort als je geen vlees eet: B12 bijv.Dat is niet waar. Zolang je nog wel eieren, melkproducten enzo gebruikt is er met je B12 niks aan de hand. Pas als je strikt plantaardig eet, kun je een gebrek aan B12 ontwikkelen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
maandag 12 januari 2009 om 17:57
quote:twentythree schreef op 12 januari 2009 @ 17:53: Vraag voor de vegetariers, eten jullie snoep waar gelatine in zit? En kaas met dierlijk stremsel?Dat eet ik wel. Ik heb geen zin om echt moeilijk te gaan doen. Tenminste, gelatine, dierlijk stremsel en dergelijke ook uitsluiten lijkt mij echt lastig.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
maandag 12 januari 2009 om 18:04
Werd me aangeraden door mijn acupuncturist, omdat ze mijn bloed aan te sterken. Heb een zware operatie gehad met bloedtransfusie aantal jaar geleden, en voelde me sindsdien niet echt fit. Eet nu ongeveer 1 keer per week een stuk rood vlees en op brood wel eens rookvlees. Vriend doet het ook. Heeft 20 jaar geen vlees gegeten en nu dus 1 keer in de week.
maandag 12 januari 2009 om 18:07
Zelf eet ik ook sinds mijn puberteit geen vlees meer (= nu mijn halve leven) en het heeft geen slechte invloed op mijn gezondheid. Ik voel me er in ieder geval goed bij. Sinds kort slik ik wel B12-pilletjes omdat ik niet altijd genoeg zuivel en/of ei eet. De waarde was nog wel goed, maar wel wat aan de lage kant.

maandag 12 januari 2009 om 18:10
quote:twentythree schreef op 12 januari 2009 @ 17:53:
Misschien eet je genoeg producten waar ook b12 in zitten.
Vraag voor de vegetariers, eten jullie snoep waar gelatine in zit? En kaas met dierlijk stremsel?Ja. Iedereen die vindt dat dat niet zou moeten, heeft helemaal gelijk. Ergens vind ik dat ik veganist moet worden. Maar dat is voor iemand met mijn karakter (control freak) niet zo'n goed idee. Dus kies ik de middenweg.
Misschien eet je genoeg producten waar ook b12 in zitten.
Vraag voor de vegetariers, eten jullie snoep waar gelatine in zit? En kaas met dierlijk stremsel?Ja. Iedereen die vindt dat dat niet zou moeten, heeft helemaal gelijk. Ergens vind ik dat ik veganist moet worden. Maar dat is voor iemand met mijn karakter (control freak) niet zo'n goed idee. Dus kies ik de middenweg.
maandag 12 januari 2009 om 18:21
Ik eet al 27 jaar geen vlees maar slik wel zo af en toe vitamines bij voor alle zekerheid.
en nee,geen snoep of drop met gelatine.
Gelatine zit ook in heel veel toetjes!!
Verder merk ik qua uiterlijk alleen dat ik bijna geen eelt heb.
ik heb ooit begrepen dat dat met het vegetarier zijn te maken heeft,bijkomend voordeel....
en nee,geen snoep of drop met gelatine.
Gelatine zit ook in heel veel toetjes!!
Verder merk ik qua uiterlijk alleen dat ik bijna geen eelt heb.
ik heb ooit begrepen dat dat met het vegetarier zijn te maken heeft,bijkomend voordeel....
maandag 12 januari 2009 om 18:24
Veganist zijn is echt een levensstijl denk ik. Geen vlees eten geeft al aantal beperkingen, even naar de Mac ziet er toch heel anders uit dan voorheen! En bij de snackbar ga je toch altijd weer weg met die kaassouffle.
Maar ik vind het niet erg, het geeft me veel voldoening! Maar zonder vis zou ik niet kunnen leven, ik ben verslaafd aan sushi, en voor een broodje haring met uitjes en augurk mag je me
s' nachts wakker maken
Maar ik vind het niet erg, het geeft me veel voldoening! Maar zonder vis zou ik niet kunnen leven, ik ben verslaafd aan sushi, en voor een broodje haring met uitjes en augurk mag je me
s' nachts wakker maken

maandag 12 januari 2009 om 18:48
quote:korenwolf schreef op 12 januari 2009 @ 18:10:
[...]
Ja. Iedereen die vindt dat dat niet zou moeten, heeft helemaal gelijk. Ergens vind ik dat ik veganist moet worden. Maar dat is voor iemand met mijn karakter (control freak) niet zo'n goed idee. Dus kies ik de middenweg.Heb ik ook wel eens overwogen, maar leek me niet leefbaar vanwege etentjes bij vrienden/buiten de deur eten etc. Dus toen afgeserveerd om praktische redenen.
[...]
Ja. Iedereen die vindt dat dat niet zou moeten, heeft helemaal gelijk. Ergens vind ik dat ik veganist moet worden. Maar dat is voor iemand met mijn karakter (control freak) niet zo'n goed idee. Dus kies ik de middenweg.Heb ik ook wel eens overwogen, maar leek me niet leefbaar vanwege etentjes bij vrienden/buiten de deur eten etc. Dus toen afgeserveerd om praktische redenen.
maandag 12 januari 2009 om 18:49
quote:korenwolf schreef op 12 januari 2009 @ 18:10:
[...]
Ja. Iedereen die vindt dat dat niet zou moeten, heeft helemaal gelijk. Ergens vind ik dat ik veganist moet worden. Maar dat is voor iemand met mijn karakter (control freak) niet zo'n goed idee. Dus kies ik de middenweg.
Bij mij hetzelfde, die middenweg. Verder let ik er met kleding ook op en koop ik bepaalde producten niet als dat mogelijk is (geen leren tas, geen truien van mohair ed).
En Biebelie: geen eelt door vegetarische voeding? Dat heb ik nog nooit gehoord en gaat bij mij ook niet op, volgens mij is dat onzin (tenzij ik een uitzondering ben).
[...]
Ja. Iedereen die vindt dat dat niet zou moeten, heeft helemaal gelijk. Ergens vind ik dat ik veganist moet worden. Maar dat is voor iemand met mijn karakter (control freak) niet zo'n goed idee. Dus kies ik de middenweg.
Bij mij hetzelfde, die middenweg. Verder let ik er met kleding ook op en koop ik bepaalde producten niet als dat mogelijk is (geen leren tas, geen truien van mohair ed).
En Biebelie: geen eelt door vegetarische voeding? Dat heb ik nog nooit gehoord en gaat bij mij ook niet op, volgens mij is dat onzin (tenzij ik een uitzondering ben).