Gezondheid alle pijlers

Vegetariers en geen vlees eters

12-01-2009 17:38 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik mis een topic over vegetariërs en mensen die geen vlees eten(kan het niet vinden iig!)

Ik eet sinds kort geen vlees meer, wel vis, ook kijk ik uit voor gelatine in snoep en eet liever plantaardig stremsel.

Nu ben ik benieuwd naar ervaringen van andere mensen die geen vlees meer eten. Wat voor invloed heeft het op je gezondheid en uiterlijk?
Alle reacties Link kopieren
Sinds een tijd ben ik pescotariër, hoelang weet ik niet. Want ik heb het afgebouwd. Eerst at ik niet zoveel vlees en later steeds minder en nu eet ik geen vlees meer , maar wel vis en eieren en zuivel. Welke vitaminen moet je aanvullen als je een pescotariër bent ?

Ik las dat vitamine B12 moet worden aangevuld als je vegetarisch bent. Maar telt dat ook voor pescotariërs want ik las dat je B12 uit vis haalt, maar ik eet haast geen vis. Dus zou ik dan pillen moeten slikken om dat aan te vullen ? En ik heb ook gelezen dat je anemie kan krijgen als je vegetariër bent. Telt dat ook voor pescotariërs.

(Ik ben er vandaag pas achtergekomen dat ik pescotariër ben, ik was het al maar ik wist niet hoe ik het moest noemen, en als iemand me dan vroeg of ik vegetariër was dan zei; nee ,maar ik eet geen vlees.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven