Gezondheid alle pijlers

Vel vingertoppen laat los - Dettol?

08-09-2013 21:29 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi

sinds twee dagen laat de bovenste huidlaag van mijn vingers los. Niet alleen lastig met werken, het doet ook pijn. Het begint met een witte vlek die snel opengaat en steeds verder loslaat. Op zeven vingers is het al bezig.

Iemand vertelde dat het eczeem is, een ander dat het een allergische reactie is. Nu heb ik beide nog nooit gehad. Het enige dat ik kan bedenken zijn de Dettol hygiënische doekjes die ik vorige week achter in de kast heb gevonden en voor oa mijn handen heb gebruikt. Maar niet heel vaak.

Herkent iemand dit? Ik wil niet voor elk wissewasje bij de ha op de stoep staan. Dus wie weet dat iemand kan zeggen dat dit zo over gaat.
Huidirriratie door Dettol komt nauwelijks voor. Gebruik je latex handschoenen? Daarvan krijgen veel mensen huidirritaties, ik krijg er blaartjes van.
verba volant, scripta manent.
Nee, die gebruik ik niet. Zit me echt rot te piekeren wat ik anders heb gedaan de afgelopen dagen.
Zou goed kunnen. Ik heb zelf ooit eens Dettol gebruikt(sopje). De vellen hingen aan de binnenzijde van mijn hand.

Sindsdien gebruik ik handschoenen wanneer ik met Dettol aan de slag ga.
Gebruik je bloeddruk medicijnen?Daar kreeg ik het van
quote:apestaartje30 schreef op 08 september 2013 @ 21:45:

Nee, die gebruik ik niet. Zit me echt rot te piekeren wat ik anders heb gedaan de afgelopen dagen.

Ander merk afwasmiddel?

Een paar dagen geleden las ik in een krant een artikeltje over twee meisjes die limoenen hadden uitgeperst om limonade te maken, het sap zat nog aan hun handen en toen ze een tijdje in de zon hadden gelopen zaten ze onder de blaren.
verba volant, scripta manent.
Nee, ook geen medicijnen en dergelijke.

Gingy, hoe naar ook voor jou, ik ben toch 'blij' dat het bij anderen ook is voorgevallen.

Ik wacht het nog even af.....
Aan je vingertoppen?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Nee, echt alleen die Dettol. Ik ben trouwens wel een week ziek geweest (flinke verkoudheid). Misschien een combinatie?
Retrostar: ja, tot aan mijn nagels en het 'kruipt' naar beneden.
Die Dettol doekjes zijn niet bedoeld om je handen mee te reinigen, maar om je keuken/toilet etc. schoon te maken. Normaliter zou je daarna je handen wassen en was je de Dettol er weer af, maar als je het gebruikt om je handen schoon te maken laat je het dus zitten. Ik kan me voorstellen dat het spul te agressief is voor je handen en daarom je huid loslaat. Niet meer gebruiken dus.
Nee nee, zijn echt voor de handen, staat er groot op. "Ideaal voor het reinigen van handen, met pH gebalanceerde formule" Whatever that may be....
Ik zou iig die doekjes niet meer aanraken, kijken of het dan minder wordt. Eventueel uitsluiten door die doekjes nog eens te gebruiken als je vingertoppen weer gewoon zijn, maar ik weet natuurlijk niet hoeveel hinder je ervan hebt.
Zou het niet door zweet kunnen komen? Dat weekt de huid los.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik lees even mee, want ik heb het ook met periodes en een familielid van mij ook.

Bij mij komt het niet door een bepaalde stof, voor zover ik weet. (en ik gebruik nooit dettol)
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Ik heb dit in mijn puberteit gehad, bij mij was het roodvonk. Ook het eelt op mijn voeten liet los.
Ik krijg het ook van dettol, het schoonmaak middel dan. Echt bizar, al die vellen aan mn handen.
Met de combi van vervellingen en een griepje moest ik meteen aan kawasakí denken (dr. House)
Ik krijg het van producten met teveel alcohol, dan hangen de vellen erbij idd.
Heb je een foto van je hand?
Ik heb als volwassene roodvonk gehad en een belangrijk symptoom is dat de opperhuid van handen en voeten loslaat. Misschien heb je dat?
Kan ook 'postviraal' zijn, dus na een doorgemaakte ( onschuldige) virusinfectie
Je bent zelf een theepot
Vanish maakt ook je vel los als je het niet heel goed van je handen af wast.

Niet per ongeluk aanraken dus dat spul!!
Because it says so in the book!
Ik hèb wel eens periodes dat ik vervel, heel irritant maar ik weet niet anders.

Alleen wat jij beschrijft doet mij ook aan roodvonk denken. Dat gaat momenteel ook nog rond.

Symptomen zijn keelpijn, hoofdpijn, braken, aardbeientong en vervellen
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik heb er al jaren last van, het is bij mij Dyshidrotisch eczeem. Mijn broertje had er pas opeens last van, dat was wel te wijten aan een andere zeep die hij sinds een paar weken gebruikte.

Ik ben in alle jaren dat ik er last van heb al ontelbare keren veranderd van zeep, shampoo, doucheproducten e.d. maar helaas kom ik er maar niet vanaf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven