Vel vingertoppen laat los - Dettol?
zondag 8 september 2013 om 21:29
Hoi hoi
sinds twee dagen laat de bovenste huidlaag van mijn vingers los. Niet alleen lastig met werken, het doet ook pijn. Het begint met een witte vlek die snel opengaat en steeds verder loslaat. Op zeven vingers is het al bezig.
Iemand vertelde dat het eczeem is, een ander dat het een allergische reactie is. Nu heb ik beide nog nooit gehad. Het enige dat ik kan bedenken zijn de Dettol hygiënische doekjes die ik vorige week achter in de kast heb gevonden en voor oa mijn handen heb gebruikt. Maar niet heel vaak.
Herkent iemand dit? Ik wil niet voor elk wissewasje bij de ha op de stoep staan. Dus wie weet dat iemand kan zeggen dat dit zo over gaat.
sinds twee dagen laat de bovenste huidlaag van mijn vingers los. Niet alleen lastig met werken, het doet ook pijn. Het begint met een witte vlek die snel opengaat en steeds verder loslaat. Op zeven vingers is het al bezig.
Iemand vertelde dat het eczeem is, een ander dat het een allergische reactie is. Nu heb ik beide nog nooit gehad. Het enige dat ik kan bedenken zijn de Dettol hygiënische doekjes die ik vorige week achter in de kast heb gevonden en voor oa mijn handen heb gebruikt. Maar niet heel vaak.
Herkent iemand dit? Ik wil niet voor elk wissewasje bij de ha op de stoep staan. Dus wie weet dat iemand kan zeggen dat dit zo over gaat.
zondag 8 september 2013 om 21:56
quote:apestaartje30 schreef op 08 september 2013 @ 21:45:
Nee, die gebruik ik niet. Zit me echt rot te piekeren wat ik anders heb gedaan de afgelopen dagen.
Ander merk afwasmiddel?
Een paar dagen geleden las ik in een krant een artikeltje over twee meisjes die limoenen hadden uitgeperst om limonade te maken, het sap zat nog aan hun handen en toen ze een tijdje in de zon hadden gelopen zaten ze onder de blaren.
Nee, die gebruik ik niet. Zit me echt rot te piekeren wat ik anders heb gedaan de afgelopen dagen.
Ander merk afwasmiddel?
Een paar dagen geleden las ik in een krant een artikeltje over twee meisjes die limoenen hadden uitgeperst om limonade te maken, het sap zat nog aan hun handen en toen ze een tijdje in de zon hadden gelopen zaten ze onder de blaren.
verba volant, scripta manent.
zondag 8 september 2013 om 22:02
Die Dettol doekjes zijn niet bedoeld om je handen mee te reinigen, maar om je keuken/toilet etc. schoon te maken. Normaliter zou je daarna je handen wassen en was je de Dettol er weer af, maar als je het gebruikt om je handen schoon te maken laat je het dus zitten. Ik kan me voorstellen dat het spul te agressief is voor je handen en daarom je huid loslaat. Niet meer gebruiken dus.

maandag 9 september 2013 om 14:24
Ik hèb wel eens periodes dat ik vervel, heel irritant maar ik weet niet anders.
Alleen wat jij beschrijft doet mij ook aan roodvonk denken. Dat gaat momenteel ook nog rond.
Symptomen zijn keelpijn, hoofdpijn, braken, aardbeientong en vervellen
Alleen wat jij beschrijft doet mij ook aan roodvonk denken. Dat gaat momenteel ook nog rond.
Symptomen zijn keelpijn, hoofdpijn, braken, aardbeientong en vervellen
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

maandag 9 september 2013 om 14:27
Ik heb er al jaren last van, het is bij mij Dyshidrotisch eczeem. Mijn broertje had er pas opeens last van, dat was wel te wijten aan een andere zeep die hij sinds een paar weken gebruikte.
Ik ben in alle jaren dat ik er last van heb al ontelbare keren veranderd van zeep, shampoo, doucheproducten e.d. maar helaas kom ik er maar niet vanaf
Ik ben in alle jaren dat ik er last van heb al ontelbare keren veranderd van zeep, shampoo, doucheproducten e.d. maar helaas kom ik er maar niet vanaf