Gezondheid alle pijlers

verband vis, pms, libido

22-03-2016 17:44 9 berichten
Ik heb een vraag, weet iemand of er iets in vis zit dat invloed kan hebben op pms en libido?

Het zit zo, ik ben jaren vegetariër geweest. Het laatste jaar, anderhalf jaar, had ik last van extreme pms. Een week lang gigantisch overemotioneel, echt huilen om alles, een vreselijk doemgevoel, extreme stemmingswisselingen... Daarnaast was mijn libodo ook compleet weg. Ik werd niet eens meer opgewonden. Nergens van.

Een collega linkte dit aan mijn vegetariër zijn en ze raadde me aan om dat weer vis te gaan eten aangezien vlees voor mij een absolute no go is. Met vis heb ik overigens ook moeite hoor, maar minder dan met vlees. Ik eet nu 4 maanden 2x per week vis en heb de afgelopen 3 maanden geen pms gehad. niets. Het viel ook mijn omgeving op. Mijn libido komt ook langzaam weer omhoog.

Nu vraag ik me toch af, wat kan het zijn dat er in vis zit waar ik op lijk te reageren? Ik prefereer nog steeds om ook geen vis te eten dus misschien is er een visloos alternatief.
Ik heb jaren nauwelijks vlees gegeten, omdat ik het niet zo lekker vind. Ik had toen ook een lager libido en had het altijd koud. Dus ben ik maar weer vlees gaan eten. Dat kon in mijn geval gemakkelijk, omdat het bij mijn geen overtuiging was.
Alle reacties Link kopieren
In vis zit toch b12? Wellicht dat het is?

In mijn omgeving hebben vegetariërs en veganist hier een tekort aan.

Je kan bij de huisarts vragen om je bloed hierop te testen. Alhoewel je zelf zegt dat het beter gaat, dan zou daar vooral van genieten!
Visolie capsules proberen?
Visolie heeft heel veel positieve effecten, waaronder op je menstruatie/pms. Moet je maar eens op internet lezen. Je hebt ook vegan ''vis''olie capsules, als je goed zoekt en ook echt geen visolie binnen wilt krijgen.
Vis is best gezond, hoewel er eiwitten in zitten die een bepaalde geur hebben. Het kan de urine slechter laten geuren. Ik denk niet dat vis invloed heeft op je stemming, behalve een goede. Want een visje bij het stalletje af en toe is best lekker..
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Stukjes varkensvlees zijn overigens erg lekker door bami en nasi. Je kan ze zo klein snijden als je wil.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik denk dat de visconsumptie hier absoluut mee te maken heeft. Tekort aan zowel essentiele vetten, omega3 en inderdaad B12 zijn gelinkt aan PMS klachten. Inderdaad kan je visoliecapsules gebruiken als je de vis niet wil blijven eten.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Het kan ook een hormoonverandering zijn. Mocht het zo zijn dat je de afgelopen tijd anders bent gaan eten (andere soorten groenten bijvoorbeeld), dan kan dit effect hebben op je oestrogeen gehalte. Zelf eet ik regelmatig vlees en vis en heb ook af en toe lange perioden van een verdwenen libido. Echt irritant. Een ander eet patroon voor een bepaalde periode helpt wel moet ik zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven