Gezondheid alle pijlers

vergoeding anticonceptiepil

18-02-2011 14:07 13 berichten
Weet iemand of deze vergoed word uit het aanvullende pakket of helemaal niet meer door de zorgverzekeraar?

Ik kan het zo snel niet vinden bij menzis.

Maar moest gister dus 24 euro afrekenen bij de apotheek
Alle reacties Link kopieren
De pil wordt per 1 januari niet meer vergoed, Ik moest hem vorige week ook zelf betalen.

Er waren maar enkele zorgverzekeraars waar die nog vergoed werden.

En volgens mij voor meisjes t/m 21 jaar.
Das voor een jaar dan denk ik toch?

Volgens mij is dat gewoon je eigen bijdrage.

En google doet de rest

Anticonceptie bij Mezis

En onder de 21 wordt hij 100% vergoed

Anticonceptie Mezis tot 21 jaar
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Je moet hem ook voorschieten. Vergoeding komt uit je aanvullende pakket (als het er in zit)

Ik was pas 50 euro kwijt voor 6 stips.
altijd nog goedkoper dan een baby
Nou, dat verschilt pe rpersoon afhaneklijk van de soort verzekering. Wat je het beste kan doen is declareren, en dan merk je snel genoeg of het vergoed wordt of niet. De eene helft van de spullen die ik in d eapotheek haal krijg ik gewoon zo mee, de andere helft moet ik afrekenen en tot mijn verbazing blijkt dat wanneer ik declareer daar een deel toch van vergoed wordt. Dus.... altijd alles declareren, nee heb je, en ja kan je krijgen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Even de voorwaarden van je aanvullende pakket inkijken?

Of gewoon insturen en reactie afwachten. Iedereen boven de 21 moet nu zelf voorschieten omdat de apotheek niet meer bij kan houden welke maatschpapij in wel pakket welke pil vergoed.
quote:elina81 schreef op 18 februari 2011 @ 14:23:

altijd nog goedkoper dan een baby
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
condooms worden ook niet vergoed,als je geen baby wilt is is

24 euro echt niet zo duur.

ik snap trouwens ook niet waarom dat vergoed moet worden,sex is vrijwillig hoor voor de lol,dan kunnen ze beter andere dingen vergoeden in het ziekenfonds.waar we allemaal wat aan hebben.
Welke verzekering heb je en welk aanvullend pakket? Het moet in de voorwaarden van je verzekering staan, verschilt nl per maatschappij.

Maar hij is in elk geval uit de basisverzekering.
quote:toydinky schreef op 18 februari 2011 @ 15:15:

ik snap trouwens ook niet waarom dat vergoed moet worden,sex is vrijwillig hoor voor de lol,dan kunnen ze beter andere dingen vergoeden in het ziekenfonds.waar we allemaal wat aan hebben.Dan hoeven ze ook de medicatie niet te betalen voor iemand met longproblemen door het roken. Want dat is ook een eigen keuze en voor het eigen genot.

En zo zijn er nog tig te noemen...
quote:toydinky schreef op 18 februari 2011 @ 15:15:

ik snap trouwens ook niet waarom dat vergoed moet worden,sex is vrijwillig hoor voor de lol,dan kunnen ze beter andere dingen vergoeden in het ziekenfonds.waar we allemaal wat aan hebben.Seks is niet voor de lol, seks is om je voort te planten. Redenering was altijd dat als je de pil niet vergoed, je veel ongewenste zwangerschappen/tienermoeders krijgt, wat nog veel duurder is.
Meesten aanvullende verzekeringen zijn hem wel gaan vergoeden. Als je aanvullend verzekerd bent gewoon de rekening insturen en je ziet het vanzelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven