Gezondheid alle pijlers

Verhoogde oogdruk

05-04-2018 15:16 6 berichten
Ik ben gisteren naar de oogarts geweest omdat ik een rood oog heb,en daar is geconstateerd dat mijn oog druk te hoog is. Over 2 weken moet ik terug komen en gaan ze nog wat testen doen, maar de oogarts denkt aan Glaucoom.

Is iemand van jullie hier bekend mee?

Ik zou graag wat ervaringen uitwisselen. Bv voel je hier iets van, heb je beschadigingen, kun je gewoon make-up gebruiken?
Bij ons in de familie hebben we daar allemaal in meer of mindere mate last van. Mijn vader is er een paar keer aan geopereerd in het oogziekenhuis, maar dat is een routine-ingreep voor hen.
Ik voel er niets van, kan alle make-up gebruiken en heb geen beschadigingen. Maar mijn zus heeft er veel meer last van en kan echt zere ogen krijgen als ze veel kracht zet, bijvoorbeeld met persen bij krachttraining of wc-bezoek.
Hey, bedankt voor je reactie. Gebruik jij ook medicijnen hiervoor? Heb je (of iemand in je familie) hier beperkingen door?
Het is bij mij nog zo minimaal dat ik er nog niets tegen gebruik. Mijn vader en zus wel. Wat ik het meest opvallend vind is dat zij oogdruppels hebben die activerend werken op de groei van hun wimpers en wenkbrauwen. Héél bijzonder.

Dat kracht zetten wat ik vertelde over mijn zus, kan wel echt een beperking zijn, maar verder is er echt geen beperking.
Alle reacties Link kopieren
De meeste mensen voelen daar niets van. Dat is juist het vervelende er van.
Je merkt het vaak pas op als je minder goed gaat zien en je oog al beschadigd is.

Eigenlijk zou iedereen van boven de veertig af en toe zijn oogdruk moeten laten meten. Zeker als het in de familie zit.

Als je oogdruk te hoog is krijg je oogdruppels voorgeschreven.

Je kan gewoon make up gebruiken. Het probleem zit in de binnenkant van je oog en make up gebruik je aan de buitenkant en heeft dus geen invloed.
Ohja! Wat ik vergeet te noemen. Qua beperkingen.. Mijn vaders' zicht is behoorlijk beperkt, vooral dichtbij. Overzicht heeft hij wel. Hij mag nog gewoon autorijden. Mijn oma moest op haar 87e haar rijbewijs inleveren.
Daarom is goede controle wel heel belangrijk. Het is een proces wat vertraagd/stopgezet kan worden, maar wat niet teruggedraaid kan worden. Ik ben helemaal door de molen gegaan 4 jaar geleden en moet binnenkort weer op herhaling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven