Gezondheid alle pijlers

Vermoeidheidscentrum Lelystad

04-05-2016 18:13 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Nog steeds ben ik erg vermoeid en het lijkt alleen maar slechter te worden.

Nou had ik wat gelezen over het vermoeidheidscentrum in Lelystad. A.s dinsdag heb ik weer een afspraak bij de kinderarts en ik denk er over om een verwijzing te vragen naar het vermoeidheidscentrum.

Nu is mijn vraag: Heeft iemand ervaringen met het vermoeidheidscenterum in Lelystad? Ik zou graag wat ervaringen horen.
Ik heb geen ervaring met Lelystad, maar ik hoor zelden verhalen over een succesvolle behandeling daar- meer diagnosestelling en evt. ondersteunen met supplementen. Ik denk dat je veel meer hebt aan behandeling bij het NKCV in Nijmegen of dezelfde therapie bij PsyQ. Ik volg cognitieve gedragstherapie bij PsyQ naar het protocol van het NKCV voor chronische vermoeidheid en kan nu, na 1,5 maand, al 2x zoveel als ik kon, dus ben er erg over te spreken. Waar hun visie op neer komt is dat de moeheid op een of andere manier is ontstaan (overbelasting, virus bv), maar dat je lichaam daarvan kan herstellen- mensen herstellen voortdurend van CVS, het is(hoeft) echt geen doemdiagnose (te zijn). Wat zijn voor jou de instandhoudende factoren? Die pak je aan. En vanzelf komt daarmee je zelfherstellend vermogen terug. Makes total sense. Ik vind dat je jezelf tekort doet, als je het niet probeert.
Het NKCV biedt trouwens ook therapie aan speciaal voor jongeren, deels online, zodat je er niet elke week heen hoeft.

sterkte/succes!!
Mijj buurjongen heeft daar gelopen. Vooral psychische ondersteuning en veel gesprekken Rn cognitieve therapie kreeg hij. Hij is nog steeds niet opgeknapt
Ik geloof niet zo in al die gesprekken.

En ik geloof ook niet dat het veelal psychisch is.

Natuurlijk zal het voor een aantal helpen om regelmaat in je leven te krijgen.

Ik geloof meer in onderliggende lichamelijke oorzaken, waar veelal niets mee gedaan wordt.

En ja ervaring hiermee voor dochter, bij beide klinieken.

Uiteindelijk hebben wij besloten om haar B12 te laten spuiten, waarvan zij opknapte.

Ze was een grens geval hiervoor,dus de artsen vonden het niet nodig om te injecteren.

Jammer, had haar veel ellende en ritjes naar de klinieken gescheeld.
quote:jilzz schreef op 04 mei 2016 @ 19:11:

Ik geloof niet zo in al die gesprekken.

En ik geloof ook niet dat het veelal psychisch is.

Natuurlijk zal het voor een aantal helpen om regelmaat in je leven te krijgen.

Ik geloof meer in onderliggende lichamelijke oorzaken, waar veelal niets mee gedaan wordt.

En ja ervaring hiermee voor dochter, bij beide klinieken.

Uiteindelijk hebben wij besloten om haar B12 te laten spuiten, waarvan zij opknapte.

Ze was een grens geval hiervoor,dus de artsen vonden het niet nodig om te injecteren.

Jammer, had haar veel ellende en ritjes naar de klinieken gescheeld.

Bedankt voor uw reactie.

Ook wij geloven niet zo in alle gesprekken. Ik ben inmiddels 3,5 jaar extreem vermoeid, en de kinderarts wil een traject starten met vooral veel rust. Ik doe al die tijd al heel rustig aan en het kan bijna niet rustiger.

Ik weet niet precies wat zo'n centrum allemaal doet.

Ik heb een hele poos B12 tabletten geslikt, dus die is nu heel hoog. Maar ook wij denken dat er wel degelijk iets lichamelijks aan de hand is.

Fijn dat het met uw dochter weer beter gaat!
Ik geloof ook niet dat het allernaast psychisch isen daar zetten veel artsen wel op in
Je hebt het over een kinderarts... Hoe oud ben je?
quote:blueeyes*3 schreef op 04 mei 2016 @ 19:30:

Je hebt het over een kinderarts... Hoe oud ben je?Ik ben 17 jaar.
Ik ben in Lelystad geweest. Wat ze je daar bieden is een diagnose en een stapel onderzoeken zoals ecg enz. En daarna een revalidatietraject.

Die bestaat uit een combinatie van voedingssupplementen, evt medicatie om beter te slapen, cognitieve gedragstherapie, fysiotherapie en ergotherapie.

Je wordt daar door een internist onderzocht.

Wat ging er bij jou vooraf aan je vermoeidheid?

Bij mij was dat Pfeiffer. Mijn immuunsysteem denkt elke keer als ik moe ben dat het virus weer actief is en dat het dan ook zo moet reageren.

Destijds kon ik max drie uur werken en niet elke dag. De medicijnen om beter te slapen en voedingssupplementen (en wellicht ook nog maar nauwelijks ongesteld zijn) hebben het een stuk beter gemaakt. Ik heb verder niet de therapie daar gevolgd omdat ik niet in de buurt woon en dan tien weken lang, eens per week, bijna 3,5 per keer moest reizen in mijn eentje, iets teveel.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
quote:anoniem1999 schreef op 04 mei 2016 @ 19:29:

[...]

Bedankt voor uw reactie.

Ook wij geloven niet zo in alle gesprekken. Ik ben inmiddels 3,5 jaar extreem vermoeid, en de kinderarts wil een traject starten met vooral veel rust. Ik doe al die tijd al heel rustig aan en het kan bijna niet rustiger.

Ik weet niet precies wat zo'n centrum allemaal doet.

Ik heb een hele poos B12 tabletten geslikt, dus die is nu heel hoog. Maar ook wij denken dat er wel degelijk iets lichamelijks aan de hand is.

Fijn dat het met uw dochter weer beter gaat!

Stop eens een maand of 3 met de B12, dan opnieuw prikken, maar dan op celwaarde, de "gewone" B12 zegt nl niets over d opname vd B12.

Dit s vaak de valkuil bij vele (huis)artsen.

Zeker denk ik ook dat supplementen een goede aanvulling kunnen zijn.

Dit is heel lastig en vervelend voor je.

Onze dochter is inmiddels ook al 2,5 jaar hiermee onderweg.
quote:suzyqfive schreef op 05 mei 2016 @ 17:44:

Ik ben in Lelystad geweest. Wat ze je daar bieden is een diagnose en een stapel onderzoeken zoals ecg enz. En daarna een revalidatietraject.

Die bestaat uit een combinatie van voedingssupplementen, evt medicatie om beter te slapen, cognitieve gedragstherapie, fysiotherapie en ergotherapie.

Je wordt daar door een internist onderzocht.

Wat ging er bij jou vooraf aan je vermoeidheid?

Bij mij was dat Pfeiffer. Mijn immuunsysteem denkt elke keer als ik moe ben dat het virus weer actief is en dat het dan ook zo moet reageren.

Destijds kon ik max drie uur werken en niet elke dag. De medicijnen om beter te slapen en voedingssupplementen (en wellicht ook nog maar nauwelijks ongesteld zijn) hebben het een stuk beter gemaakt. Ik heb verder niet de therapie daar gevolgd omdat ik niet in de buurt woon en dan tien weken lang, eens per week, bijna 3,5 per keer moest reizen in mijn eentje, iets teveel.

Ik heb ook pfeifher gehad. Daarna konden artsen de oorzaak niet achterhalen en hebben ze het op stress geschoven.

Lelystad is voor mij ook niet om de hoek, maar ik zou zo graag een diagnose willen. Dan is er duidelijkheid en kan je dan een behandeling op starten.

Fijn dat het bij u geholpen heeft!
quote:jilzz schreef op 05 mei 2016 @ 18:20:

[...]

Stop eens een maand of 3 met de B12, dan opnieuw prikken, maar dan op celwaarde, de "gewone" B12 zegt nl niets over d opname vd B12.

Dit s vaak de valkuil bij vele (huis)artsen.

Zeker denk ik ook dat supplementen een goede aanvulling kunnen zijn.

Dit is heel lastig en vervelend voor je.

Onze dochter is inmiddels ook al 2,5 jaar hiermee onderweg.

Ik ben er al langer mee gestopt dan 3 maand. Bedankt voor de tip van het bloedprikken, ik dacht dat je maar 1 soort kon worden getest.

Sterkte voor u en uw dochter. Hopelijk gaat dat snel de goede kant op.
Laat je bloed op MMA en homosysteine nachecken.

Google daar maar op.

En vraag je waarde v B12 eens op bij je huisarts.

Je kan gewoon bellen met de assistente.

Met mijn dochter gaat het stukken beter sinds B12injecties.

Ik zeg ook niet dat het bij jou zo is hoor, maar je moet zoveel mogelijk uitsluiten.

En stress is wel heel makkelijk om op te gooien, dan zijn ze ervanaf.
quote:[message=22699815,noline]jilzz schreef op 06 mei 2016 @ 15

En stress is wel heel makkelijk om op te gooien, dan zijn ze ervanaf.Wat zou je graag voor diagnose willen krijgen dan ? Stress kan je wel degelijk uitputten en ziekmaken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven